2017-03-06, 03:31
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Varför glömmer du den artikeln du länkat till som du sedan citerade som "bevis" att Trump har kopplingar till Ryssland (det var något om Rosneft-deal). Det var vik

Hur gick det med "kopplingar"? Naturligtvis ingenting (förutom att artikeln blev borttagen)

Tack för påminnelsen. Det stämmer att artikeln inte längre finns kvar på Huffington post, men den kan läsas här:

https://aheadofthe.news/is-trump-advisor-steve-schwarzman-ceo-of-blackstone-group-the-missing-link-in-the-trumprosneft-scand al/

Det är fortfarande inte klarlagt vem eller vilka köparna av Rosneft är, så frågan om Trumps eventuella koppling till affären är i allra högsta grad fortfarande aktuell.
2017-03-06, 08:05
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
I morgon lär vi få mer svar när Sean Spicer har presskonferens.

Men är rädd att han säger inga kommentarer innan undersökningen är klar.

Spicer verkade inte ens våga ta i det hela om jag förstår allt rätt, det var en helt för mig okänd kvinna som var öppen för att Trump inte vet exakt hur det är utan att det kan vara så att han har rätt som svarade i en intervju.

Undrar hur allt ska svänga framöver men det bådar inte gott för de konservativa makterna om det inte blir ordning och reda i vita huset snart och om Trump tvingas bort av någon anledning så kommer det republikanska partiets rykte att för evigt och vara skadat
2017-03-06, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Sant !

Men, Trump behöver bevisa det, att Obama visste om ev. avlyssning utav Trump.

Om ev. avlyssning skett, så är det väl mer än troligt att Obama har sk. deniability, och att någon tjänsteman eller agent som istället får bära "hundhuvudet".

Obama är ju inte dum, inte heller hans stab !

Och ärligt talat, så tror jag inte att Obama personligen har beordrat av avlyssning utav Trump. Det finns säkert någon form utav "check" per automatik utav alla kandidater som vill ha landets högsta ämbete.

Nej, Trump behöver inte bevisa det. Precis som du skriver kommer någon att offras om det börjar brännas lite för nära Obama och folk vet om det.

Allmänheten vet att avlyssning har skett. Då räcker det att Trump insinuerar att Obama visste om det. Obama kan inte vinna. Antingen visste han om det eller så framstår han som ansvarig för en tvivelaktig avlyssningskultur.
2017-03-06, 08:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Nej, Trump behöver inte bevisa det. Precis som du skriver kommer någon att offras om det börjar brännas lite för nära Obama och folk vet om det.

Allmänheten vet att avlyssning har skett. Då räcker det att Trump insinuerar att Obama visste om det. Obama kan inte vinna. Antingen visste han om det eller så framstår han som ansvarig för en tvivelaktig avlyssningskultur.
Som Obama kan bolla vidare till George W. Bush och hans patriot act som republikanska partiet fortfarande lovprisar.
2017-03-06, 08:54
Medlem
Citat:

Kan du förklara hur allmänheten visste att Obama avlyssnade Trump?
Som ett exempel om Löven skulle anklaga Kinberg-Batra för samma sak, bör inte då Löven kunna verifiera sina uppgifter isåfall?
2017-03-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Som Obama kan bolla vidare till George W. Bush och hans patriot act som republikanska partiet fortfarande lovprisar.

Nej. Det är sant att W Bush formellt öppnade dörren genom Patriot Act, men den var till för terroristbekämpning och det var länge sedan Bush var president. Obama kan inte bolla vidare det här. Han är ansvarig.
2017-03-06, 09:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej. Det är sant att W Bush formellt öppnade dörren genom Patriot Act, men den var till för terroristbekämpning och det var länge sedan Bush var president. Obama kan inte bolla vidare det här. Han är ansvarig.

Inte för hur slappt systemet har blivit så om Obama inte visste så kan han bolla vidare.
2017-03-06, 09:43
Medlem
zergrushs avatar
Intressant twitterkedja i 10 delar som visar på hur Donald villigt tagit emot 100-tals miljoner dollar från Ryssland sedan millenieskiftet, och hur han och hans ungar hjälpt till att tvätta pengar åt ryska intressen:
https://twitter.com/Khanoisseur/status/838236714728472576
Citat:
40% of Keystone pipeline steel manufactured by Russian company Evraz–in which Putin/Kushner/Trump pal Abramovich has 31% stake
Så istället för "100% american steel" så blev det visst 100% rysk profit?

Make America Великий again!
Senast redigerad av zergrush 2017-03-06 kl. 10:13.
2017-03-06, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Spicer verkade inte ens våga ta i det hela om jag förstår allt rätt, det var en helt för mig okänd kvinna som var öppen för att Trump inte vet exakt hur det är utan att det kan vara så att han har rätt som svarade i en intervju.

Undrar hur allt ska svänga framöver men det bådar inte gott för de konservativa makterna om det inte blir ordning och reda i vita huset snart och om Trump tvingas bort av någon anledning så kommer det republikanska partiets rykte att för evigt och vara skadat

Det är ju stenkul att FBI-Comey har krävt en tydlig dementi av den rumlande elefanten Trump, samtidigt som James Clapper (chef för National Intelligence fram till Trumps tillträde) på en direkt fråga i NBC:s " Meet the Press" i helgen avfärdade att det skulle ha funnits någon FISA-clearad order att tillåta avlyssning av personer i Trumps team - "om det funnits någon så hade jag känt till den". Bägge herrarna synar alltså Trumps kort och kräver att han lägger sina "bevis" på bordet.

Om Trump ljugit kan det vad jag förstår utgöra grund för riksrätt - det är ingen tvekan om att hans tweets i den här frågan utgör en slags uttalanden i ämbetet, och inte pladdrande av privatmannen Trump.
2017-03-06, 10:07
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Om Trump ljugit kan det vad jag förstår utgöra grund för riksrätt - det är ingen tvekan om att hans tweets i den här frågan utgör en slags uttalanden i ämbetet, och inte pladdrande av privatmannen Trump.
Det är verkligen som om USA har en kroniskt full Nixon vid rodret, är det inte det?
Människan har inte ens suttit på posten i två månader och det har liksom varit en oavbruten kavalkad av skandaler, grova misstag och rena småbarns-klåperier! Som om administrationen inte förstår konsekvenser?

Nixon hade åtminstone Kissinger, som bland alla sina många fel åtminstone levde i verkligheten och hade något sorts begrepp om internationell diplomati? Kissinger var liksom ett filter för Nixons värsta sidor. Donald är helt ofiltrerad, rakt in i venerna på Amerika.
Och tom. Nixon hade ett par goda sidor, han startade ju upp EPA tex.? Donald stänger ju istället ner samma organisation och gör det lagligt för gruvbolag att släppa ut tungmetaller i vattendrag!

Jag tror verkligen det är slutet på USA vi ser här. Den där impulsiva och odugliga jättebabyn kommer göra irreparabel skada på landet.
2017-03-06, 10:15
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det är ju stenkul att FBI-Comey har krävt en tydlig dementi av den rumlande elefanten Trump, samtidigt som James Clapper (chef för National Intelligence fram till Trumps tillträde) på en direkt fråga i NBC:s " Meet the Press" i helgen avfärdade att det skulle ha funnits någon FISA-clearad order att tillåta avlyssning av personer i Trumps team - "om det funnits någon så hade jag känt till den". Bägge herrarna synar alltså Trumps kort och kräver att han lägger sina "bevis" på bordet.

Jag ser det som högst osannolikt att President Trump inte har kött på benen här. Det är ett strategiskt twittrande säkerligen orkestrerat av Steve Bannon som så många gånger tidigare har gjort genialiska drag.
Obama och olaglig avlyssning är nästintill synonymt, men det ska blir intressant hur de lyckas knyta ihop detta.
2017-03-06, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Jag ser det som högst osannolikt att President Trump inte har kött på benen här. Det är ett strategiskt twittrande säkerligen orkestrerat av Steve Bannon som så många gånger tidigare har gjort genialiska drag.
Obama och olaglig avlyssning är nästintill synonymt, men det ska blir intressant hur de lyckas knyta ihop detta.

Nej, ganska säkert har han inget kött på benknotorna här. Tyvärr verkar Trump tro att "jag kommer undan med vad som helst för det är ju twitter". Det håller inte alls.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in