Citat:
Ursprungligen postat av
FlashyBear
Jag fattar inte din poäng.
Media ger information "2+2"
men säger att det blir lika med "5".
Jag/alternativ media använder informationen från MSM "2+2" och drar korrekt slutsats "4".
Jag läser varken Breitbart eller Avpixlat. Eller nästa aldrig.
Jag får nästan all information från MSM (Ny Times och 538 när det gäller USA).
Trump kritiserar media för att ge dem incitament för att bli bättre
Men din logik:
Media får inte kritisera regeringen/polisen/something för om regeringen/polisen/something
faller blir det kaos. Korrekt uppfattat?

För att använda din liknelse så säger media att 2+2 blir 4 i 99% av fallen men i 1% får de fel och säger 5.
Det är fullt naturligt, och helt rätt att påpeka och kritisera när så sker. Men det är inte det Trump gör Trump kalla all media som kritiserar honom för fejk, han benöter inte enskilda reportage utan anklagar hela mediekoncerner och hela yrkeskåren som fejk och oärliga.
Hans mål är att helt diskreditera och bekämpa alla som kritiserar honom. Och hans supportrar hakar på. Det är ett stort hot mot demokratin.
Ni kallar det fejkmedia eller ljugmedia och menar på att de är helt opålitliga samtidigt som ni är nästan totalt okritiska till Trump och vita huset som gång efter annan ljuger alla rakt i ansiktet, i betydligt högre grad än vad någon av de ni kallar ljugmedia gör.
Ta bara senaste presskonferencen Trump höll.
Lite exemepel.
Trump sa mest EC röster sedan Reagan. Fel. 5st presidenter som haft mer sedan dess. Han ligger inte ens i topp totalt sett utan nedre 1/3delen när det kommer till EC röster för vinnande presidenter.
Han sa att 9th circuit får mest overturns. Också felaktigt. Högst ligger 6:th circuit(enbart blå stater) och näst högst ligger 11th Circuit(också enbart blå stater).
Påstod att Clinton gett Ryssland 20% av USAs uran. Fel. Clinton gav inte Ryssland något. Ryssland köpte att bolag i Toronto som äger gruvor och liknande i USA. En affär Clinton inte hade något med att göra.
Förnekade att hans kapanj haft kontakter med/i Ryssland. Finns flera verifierade fall av att så skett. Klar lögn.
Hans kontakter med Putin. Numera hävdar han att han inte har eller haft någon relation till Ryssland eller Putin. Så lät det inte 2013 när han sa "I do have a relationship (with him), and I can tell you that he's very interested in what we're doing here today".
Antingen lögn då eller nu.
Och detta är bara några exempel från en presskonferens. Antingen ljuger han eller så yttrar han sig om saker han inte vet.
Och detta bara ignorerar ni Trump fans eller försvarar med att media minsann har fel ibland.
Det är ett enormt problem när statsmakten ljuger för folket och aktivt arbetar för att motverka den fria pressen så som Trump gör.