Citat:
Ursprungligen postat av
Gwaha
De flesta i tråden känner till att du är en idiot vid det här laget. Jag har redan lurat i dig att tro att USA hade 3 miljarder i skuld till FN vilket du svalde med hull och hår.
Att över huvudtaget påstå att en skuld till FN(som förövrigt brukar betalas) ska jämföras med den börda som västländerna lägger på USAs försvar. I synnerhet då många icke-allierade ingår i denna organisation; Nordkorea etc som inte har något i NATO att göra.
Exempel: Tysklands försvarsbudget skulle bli tvungen att höjas med en ca 25 miljarder EUR för att uppfylla kravet och tänk på hur många år de snålåkt på USA sen Marshallsplanen? De skulle kanske vara tvungna att sätta sig i en permanent skull om det ska vara rättvist.
Den skuld USA har till FN är någon miljonsumma(USD) och saknar all relevans för jämförelser.
Ser fortfarande att jag inte får någon länk på dessa skulder.
Bra, då sorterar jag bort den som ren lögn, eftersom någon källa aldrig kommer.
Men ge du 10 länkar till på nått som jag inte efterfrågar, det får ju inte mig att se dum ut precis
Tyskland klarar inte av att höja budgeten till 2%, då organisationen inte kan ta hand om dessa pengar som det är idag.
Även så finns det planer i hur detta ökandet ifrån 1,22% till 2% ska ske, så inte heller där stämmer det så bra för Trumpen.
Du kan gärna fortsätta och babbla om FN om du vill, den poäng som jag gett har faktiskt avslutat allt prat om FN.
Det är bara du som inte fattar detta, eller inbillar dig att rikta fokus på FN skulle på nått sätt få bort lögnen om att NATO-medlemmar har skuld till NATO, vilket vi alla nu förstått var skitsnack.
Man börjar bli van med alla lögner nu, nästa så att man inte ens behöver engagera sig, då det mesta som kommer ur en del här är alltid lögner.