Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
USA lägger mer än de nästföljande nio på listan i militärbudgetar.
Så ditt påstående är rätt roande, och inte heller fungerar.
Och skär USA ned sin militärbudget, så lägger de fortfarande mest.
Men pratar man om mindre stat och vägrar ge sig på att ens ta nån enstaka miljard, så är man en hycklare alla dagar i veckan.
Tror du det kan finnas något samband mellan USAs höga militära utgifter och det FAKTUM att de betalar för runt tio länder som inte pytsar in till NATO, eller är den kopplingen för svår för Klyban att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Jag pratar om att avgifter ska betalas, men verkar som att du är den där mobbaren som bara ska ta pengar ifrån andra.
Men när egna skulder kommer upp, så ska dessa aldrig betalas.
Är det en R är = snyltare?
För varken du vill eller ej, så det beteendet du har.
Rätt lustigt datt du pratar om lägga orden i mun på mig, och allt du gör är ställer frågor utan anta vad jag säger.
Nu får jag en större förståelse av dig, då jag nu inser du inte ens förstår begreppet.
Det var FN jag undrade om de hade betalat skulden till, de brukar ju strunta i detta rent historiskt.
Statsskulder säger jag inget om, de är utformade som de är och betalas när de ska betalas.
Men USAs skuld till FN är ju i princip betald. Dessutom förstår jag verkligen inte vad skulden till FN har att göra med andra länders skuld till NATO. Bara för att du skiter i att betala dina räkningar, betyder det inte att alla kan skita i att betala sina räkningar. Om Olle är skyldig dig pengar och du är skyldig mig pengar, får du en käftsmäll om du skuller på Olle när du vägrar betala mig. USA behöver dessa pengar för att minska på sina militärutgifter. De har inte längre råd att försvara hela västvärlden.
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Försvarsministrar världen har inte en militärbudget som överstiger de nästa nio på listan, så några sådana problem brottas dom inte med.
Men även många av dom försöker hålla nere den budgeten.
Och halvera den Amerikanska militärbudgeten, så är de fortfarande den som lägger mest.
Så du säger är ju rent nonsens.
Men de betalar du för alla NATO-länder som vägrar betala sin avgift. Är det verkligen så oerhört komplext att du inte kan begripa det? Vilka länder tycker du USA ska överge? Vill minnas att du för inte så länge sedan klagade på att USA höll på att isolera sig, när de förklarade att de inte längre hade råd att försvara hela västvärlden. Har du glömt det nu när det passar?
Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Vad hjälper det dig om hela världen skrattar åt mig?
Det är fortfarande du som säger tokiga saker.
Men jag inbillar mig inte ens sekund du skrattar, utan du är förbannad för jag balanserar upp alla lögner du och en del andra Die hard Trump-fans som inte klarar av att tänka själva, utan hela tiden måste vända sig emot Washington för se vad Trump nu säger.
Vad är så tokigt med att NATO-medlemmarna måste betala sina avgifter så att USA kan minska sina militärutgifter?