Citat:
Ursprungligen postat av
Continental Op
Wallace ska enligt mina undersökningar ha röstat lite fram o tbx rep och dem genom åren. Som jag ser det är han den enda seriösa journalisten på Fox och Fox News Sunday är alldeles självklar del i nyhetskonsumtionen eftersom han får dit mkt tunga namn som inte hörs i andra program, jag kan dörför bara rekommendera detta program.
Allteftersom Trumps beteende blir mer oacceptabelt kan det bli svårare för honom att hålla sin lite gammalmodigt stränga och krävande linje på en kanal som Fox News, läser man kommentarer på youtube så ska han ju bort asap. Det ska bli intressant att se om han kommer tvingas bort med tiden och om etablissemangsrepublikanerna kommer att börja bojkotta honom. Trumps anhängare verkar ju vara helt ense med Trump om att journalister överhuvudtaget inte ska få ifrågasätta honom och att Wallace är en fitta eller en "cuck" etc. så det kan bli en het potatis för bolaget.
För att slippa eventuella påhopp från Trumps lärjungar som vill se allt i svart-vitt vill jag redan nu framhålla att jag rent allmänt tycker att Trump faktiskt har rätt i sak när det gäller CNN. Den kanalen har förbrukat rejält med förtroende det senaste året genom sin hantering av Sanders i primärvalet och hur de nu lägger upp sin rapportering. Nästan precis exakt som Trump säger har det varit rent ut sagt bedrövligt att gå in på CNN US politics och se på upplägget av vilka saker man vill rapportera där, hur man sätter rubriker, att man lägger ut förlöjligande videos med klassisk musik på Trump på twitter, diktatorquiz etc. Även svenska medier har lagt sig på en liknande skamligt låg och oprofessionell nivå.
Det oroväckande med att det finns medier som CNN, Aftonbladet och i viss mån tyvärr också DN är att de raserar förtroendet för alla medier när problemet inte är så enkelt utan man måste helt enkelt gå ner på individnivå för att avgöra om man kan "lita" på en journalist eller inte.
Håller med dig kring att det finns enorma problem med nyhetsmedia i dagsläget men Trumps kritik som delvis har rätt faller extremt platt genom att han inte kan föra konstruktiv kritik eller ens tåla att bli ifrågasatt samt granskad.
Det är samma med hur många av hans supportrar inte klarar av att tänka utanför tankebanorna om Rätt - Fel, Ont - Gott, Svart - Vitt, världen är extremt grå i sina skalor och bara för att man inte tycker om en eller två saker som sägs så betyder det inte att man måste tycka illa om allt även om det finns de som tror att man måste hata allt som rör Trump och speciellt västvärlden endast för att man inte är Trump fanatiker.
Det skapas helt enkelt ytterligare en åsiktskorridor som är ännu trängre än den vi har nu tack vare den retorik som förs från högern.