2017-02-22, 16:35
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Nu handlar det här om amerikansk inrikespolitik och själva saken där Trump spenderar en jävla massa dollars på sina helgnöjen. Vad har det med kostnader kopplat till EU-parlamentet att göra?

Referensramen är USA och hur dess väljare resonerar.
Referensramen för mig är alla pengar som går åt för att våra ministrar ska kunna glida omkring i Bryssel. Till ingen nytta.
2017-02-22, 16:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Klart det inte är nödvändigt att använda sig av två städer och flyga ner till Florida nästan varje helg. Men nu är det ju så.

Vad är din poäng? Att Trump inte är perfekt? Tack, sanningssägare!

Det ena är privat det andra inte. Vad är svårt att förstå?
2017-02-22, 16:37
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
För att citera dig själv, utan sakkunskap inom specifika områden så skulle vi i dagsläget inte kunna ha saker som höghastighetsdatorer osv.
Det är inte min sakkunskap inom något specifikt ämne som är avgörande för huruvida vi har höghastighetsdatorer eller ej. Jag kan exempelvis spendera timmar åt att studera kvantfysik, men det kan vara ett onödigt tidsfördriv.

Jag kritiserar dock inte sakkunskap i sig.
2017-02-22, 16:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Det är bättre väder i Palm Beach och det kanske skapa förutsättningar för ett bättre samarbete med Abe och Tradeu?

Kan en byråkrati klassas som mentalt störd? Hur resonerar du egentligen?
Så nu är bättre väder nått som ska föregå kompetens.
För en sak är uppenbar Trump saknar kompetens i väldans massa områden.
Så för honom blir det än viktigare att ha hjälp.

Blir rätt lustigt när du tar det bokstavligen och inte ens förstår att h*n påpekade vansinnet i deras flytt och kallar det mentalstört.
Och du inte fattar
Kanske därför aldrig blir rätt med diehard Trump-fans, då de inte klarar av att förstå enkla saker ens.
2017-02-22, 16:49
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är ingen skandal fattar du inte detta, men ska man gå efter R krav för vad är skandal.
Så är detta den värsta hemskaste skandalen någonsin.
Log:

klyban: Definitivt JA om vi ska följa kraven som R haft för vad som är en skandal.
jag: Vilka krav?
klyban: Exakt, inga krav.
jag: Hur uppstår skandaler om krav saknas?
klyban: Det är ingen skandal fattar du inte detta, men ska man gå efter R krav för vad är skandal.

Så hur uppstår skandaler om man går efter R:s obefintliga krav?

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Du vet inte om informationen är känslig.
Men är den framtagen av sin arbetsgivare, så kan vi lugnt räkna med detta och speciellt med tanke på vilket jobb det är.
Så kan man räkna med att det finns en hel del känsligt där, vad är helt ointressant.
Jag håller inte riktigt med, jag tror att du saknar nödvändig information för att göra någon känslighetsbedömning av materialet.
2017-02-22, 17:20
Moderator
vfs avatar
För helvete, har raderat 45 inlägg om EU och en massa annan skit, SKÄRPNING NU.

Nästa tjafsare får en varning/Mod
2017-02-22, 17:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Det har du ingen aning om.

1. Utan krav så skulle väl allt bli skandal? Det låter helt absurt.
2. Varför skulle denna skandalen vara värre än någon annan?

Ologiskt trams!

Ska vi använda omvänd bevisbörda i detta fall? Saknar du hjärnkapacitet till att föra logiska resonnemang?
Exakt, därför det var ett frågetecken.

1 Ja, det är absurt och vi sett detta ett flertal under blackensteins presidentperiod.
2 Jag säger inte ens att det är den värsta, utan om man ska gå efter hur det varit vid förra presidenten och hur de kom fram till skandaler.
Så måste denna vara den värsta i världshistorien.
Men en annan som är lite mer balanserad och krav för vad som är skandal, så är svaret nä det har inget med skandal och göra.
Vilket redan blivit sagt.

Vi pratar om en president som går runt med som verkar vara interna papper om en anställd, det är en brist av omdöme.
2017-02-22, 20:06
Medlem
Kellyanne Conway sidelined from TV after Flynn debacle

Frågan är om hon ljög på vita huset order eller om det är hennes egna taktik.
2017-02-22, 20:32
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Kellyanne Conway sidelined from TV after Flynn debacle

Frågan är om hon ljög på vita huset order eller om det är hennes egna taktik.
Haha, även Trump har lugnat ner sig på twitter
2017-02-22, 21:23
Medlem
DoraFs avatar
Senaste tweeten:

Citat:
Very much enjoyed my tour of the Smithsonian's National Museum of African American History and Culture...A great job done by amazing people!

USA:s president turistar i Washington. Han blir allt mer bisarr. Förmodar att den amerikanska befolkningen på något sätt ska tolka detta som att han inte är rasist. Eller något.
Hur vore det om presidenten ägnade sig åt att styra upp administrationen i stället?
Det finns mängder av luckor därigenom nominering ännu gjorts.

https://mobile.twitter.com/realDonaldTrump/status/834384982495940613
2017-02-22, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Senaste tweeten:

USA:s president turistar i Washington. Han blir allt mer bisarr. Förmodar att den amerikanska befolkningen på något sätt ska tolka detta som att han inte är rasist. Eller något.
Hur vore det om presidenten ägnade sig åt att styra upp administrationen i stället?

Black History Month

Bara för att Trump är på ett museum och blidkar massorna så slutar inte hans administration med att leta personal etc..
2017-02-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Senaste tweeten:

Inbillar du dig att han styr hela landet själv utan hjälp? Finns inget annat sätt att tolka din skrivelse. Det förklarar en del annat av det du skriver.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in