Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Har du någonsin träffat på en politiker som inte ljuger eller lovar något som inte kan hållas?
Jo, jag känner till valfläsk. Trump har ju faktiskt
påbörjat flera av sina löften i rasande takt. Om han kommer att infria dem i slutänden är för tidigt att säga.
Det vore trevligt t ex fantastiskt om han kunde få kongressen att enas bakom en efterföljare till ACA.
Bill Clinton ljög under ed och ställdes inför riksrätt. Så visst ljuger politiker.
Men inte så ofta, så öppet och så klantigt som Trump. Han drar ju till med vadsomhelst när han får feeling. Jag vet ingen annan politiker som så totalt struntar i vad som är sant eller falskt som Trump.
Citat:
Vad man än kan tycka om Trump som person så är han en frisk fläkt som får folk att tänka. Han gör andra etablerade politiker så generade eftersom han hanterar lögner så uselt då dom gör det proffissonellt dag ut och dag in med stor framgång.
Jag tror att det vore ännu sämre om Clinton hade vunnit. Inte just nu, men i det långa loppet.
Citat:
Jeb Bush är den man ska lyssna på eller hur? Givetvis sprider Trump kaos då han utmanar "deep state" där underättelsetjänsterna, massmedia, underhållningsindustrin, multinationella företag och superrika ingår. Dom som vanligtvis får en president dom vill ha vald. Inte konstigt att dom känner panik och kaos då dom inte längre har kontroll för det sitter en president i vita huset som folket röstat dit.
Ja, Trump sprider kaos omkring sig. Där är du enig med Jeb Bush.
Kaoset finns inuti Vita huset.
Varken kongressen eller domstolssystemet är i kaos. De har tvärtom stigit fram och tagit sitt ansvar.