2017-02-16, 13:01
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det låter livsfarligt med tanke på Trumps okunskap om så mycket. Hans självförtroende är på tok för stort och hans självkänsla för låg.

Men det är möjligt att det är detta han engagerar sig i. Som någon slags Billy och Den stora Läckan.

Jag förstår faktiskt inte alls hur man kan tänka att man kan få folkligt stöd på annat sätt än om man lyckas föra ut en mycket mycket förenklad bild av det som sker. Typ Donny och Det Stora Läckaget.

Sen skrattar jag högt åt tanken att Donny skulle kunna rensa upp något alls i någon IC. Det är faktiskt otroligt lustigt. Men vi får väl se. Kan jag väl sträcka mig till då. Har tagit tidig helg och så nu!

Vad du skrattar åt har däremot väldigt lite med amerikansk inrikespolitik att göra. Donny betydligt mer. Skål
2017-02-16, 13:01
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Du har med största sannolikhet fel, men veta kan ingen (det enda man kan göra är att påvisa samband). Varför skriver jag så? Jo, därför att den stora ökningen av sysselsatta har skett inom den privata tjänstesektorn, och beträffande denna är januaris ökning i linje med 2016 års ökningar (i tusental, jan 16, okt 16, dec 16, jan 17): 86 143 150 192.
För det första ta det inte ur sitt sammanhang.
Aramir2 sa att Trump inte på något sätt kunde bidra eftersom "Det enda han sysslat med är ju att hota tillverkare" och eftersom han tillträdde bara 20 januari.
Så är inte fallet.
1 Han har redan börjat avskaffa regleringar.
2 Visst kan en president/regeringen bidra innan de ens tillsätts.
Så jag pratade mer generellt.

För det andra är det helt häpnadsväckande att du gör analys med 4 datapunkter...
Och nej ökningen var INTE "i linje med 2016 års ökningar". Den överträffade förväntningarna (sannolikt gäller det även för tjänstesektorn).
Citat:
Om din hypotes om förväntningar på Trump hade varit korrekt hade man rimligen sett motsvarande ökningar inom tillverkningssektorn,
Vad förväntade experterna? Och hur gör du dessa slutsatser från 4 datapunkter (28 0 11 5)?
Och varför är det rimligt? Det är väl mer logiskt att det är "enklare" industrier med kortare "framtidsutsikter" som kan påverkas mer?
2017-02-16, 13:02
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Donald Trump på Twitter:

"Leaking, and even illegal classified leaking, has been a big problem in Washington for years. Failing @nytimes (and others) must apologize!"

Han tuffar på. MSM och Deep State ska förgöras
2017-02-16, 13:08
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Vad säger ni om teorin att Flynn-spektaklet var iscensatt av Trump-administrationen? Flynn hade kontakt med ryska ambassaden via osäkra linor. Hur kunde Flynn inte förstå att underrättelsetjänsten lyssnar av dessa?

Syftet var att blotta Deep State. Trump nyttjar den teflonrustning han byggt upp och visste att han, likt många gånger tidigare, skulle rida ut den storm som skulle drabba honom. Vinsten bedömdes som mycket större än förtroendekrisen han riskerade. Han planterade en honeypot som Deep State klev rakt ner i genom att gå över gränsen och begå förräderi gentemot den sittande presidenten!

Begreppet "Deep State" diskuteras nu mer än någonsin. Det börjar bli mainstream. Precis vad Trump behöver om han ska kunna blåsa ut shadow government. Om denna teori stämmer kommer Trump lägga fram åtgärder inom kort. Bara att vänta och se.

Drain the Intelligence Swamp!
Nja. Jag tror inte att det var planerat. Men Trump är en idiot om han inte använder det gyllene tillfället för att rensa ut skiten.
Precis som med CNN-dossiererna. BuzzFeed gav Trump ett gyllene tillfället att kalla CNN "fake news" och visst gjorde Trump det
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Som jag skrev tidigare är läckor riktade mot presidenten och den politiska makten inget nytt.
Inte heller är det nytt eller kontroversiellt att läckor straffas
Chelsea Manning sitter i fängelse och Edward Snowden är fast i Ryssland..
Men är du verkligen så dum? Varför är allting svart och vit för dig?
Det är omfattningen som nog anses historielös.
Citat:
Han tuffar på. MSM och Deep State ska förgöras
I'm President Donald J Trump and I approve this message.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-16 kl. 13:13.
2017-02-16, 13:13
Medlem
baggebo1s avatar
The spotlight has finally been put on the low-life leakers! They will be caught!

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/832198588201594880

Så ja! Kör nu för fan Trump. Det här handlar om hela den västerländska civilisationens framtid.
2017-02-16, 13:21
Medlem
Rovdjurskossans avatar
NBC får kalla fötter? Dags att välja den vinnande sidan kanske? Dags att överge Fake News?

"NBC's Pete Williams reports (as we have all along) that investigators have found no collusion between Trump campaign and contacts in Russia."

https://twitter.com/Tom_Winter/status/831929420973735936
2017-02-16, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
The spotlight has finally been put on the low-life leakers! They will be caught!

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/832198588201594880

Så ja! Kör nu för fan Trump. Det här handlar om hela den västerländska civilisationens framtid.

Han är bra på att ta något negativt och flytta fokus mot något helt annat det ska gudarna veta.

Nu blir det Trump vs läckorna istället för Flynn osv.

Teflon Don
2017-02-16, 13:30
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
NBC får kalla fötter? Dags att välja den vinnande sidan kanske? Dags att överge Fake News?

"NBC's Pete Williams reports (as we have all along) that investigators have found no collusion between Trump campaign and contacts in Russia."

https://twitter.com/Tom_Winter/status/831929420973735936

Nästa steg bör rimligen vara att skriva under EO som tillåter skendränkning av Fake News förrädare. No mercy

Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Nu blir det Trump vs läckorna istället för Flynn osv.
Som jag sa igår borde den "fria" pressen ha tålamod. Clickbait backfires again

Det ironiska är att den "fria" pressen kunde enkelt slippa det där om de bara inte publicerade BOKSTAVLIGEN vad som helst med ett enda syfte att skada folkets ödmjuka representant Donald J Trump.
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-16 kl. 13:34.
2017-02-16, 15:18
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Det verkar som att Trumps narrativ är på väg att vinna momentum. Brittiska The Telegraph skriver idag "Michael Flynn's political assassination by the deep state sets a terrifying precedent for democracy."

Hur många dagar har det gått? Är Trump-hatarna fortfarande lika övertygade att detta är spiken i kistan för honom? Spännande hur som helst!

Spiken i kistan är det väl få som tror, men skadligt är det. I bästa fall (för Trump) kommer det kasta en skugga för återstoden av presidentskapet, i värsta fall finns det stöd för innehåll i kontakterna av High crimes-karaktär.
2017-02-16, 15:21
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Inte så konstigt; Trump har den 29:e januari begränsat kongressledamöternas tid till max 12 år. Nu slår etablissemanget tillbaka för att upphäva denna EOn. "Empire strikes back".

Skämtar du med mig aprillo? Är du så djupt okunnig att du tror att term limits är något presidenten ens kan andas på?
2017-02-16, 15:23
Medlem
Gwahas avatar
Spioner trotsar övre befäl! Är det något annat än ett stort fuckyou till väljarna som röstade på sin favoritkandidat?

Citat:
Decision to withhold information underscores deep mistrust between intelligence community and president
https://www.wsj.com/articles/spies-keep-intelligence-from-donald-trump-1487209351
2017-02-16, 15:25
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Skämtar du med mig aprillo? Är du så djupt okunnig att du tror att term limits är något presidenten ens kan andas på?
Hur tolkar du den exuketiva ordern?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in