2017-02-16, 09:15
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
En till; inväntade mästerspionen Trump en "spontan/autentisk" läcka, eller läcktes information på hans begäran?

Vad tror du? Trump behöver knappast fejka en läcka. Han planterade en honeypot och Deep State gick rakt ner i den. Nu kommer de snart få känna hetta. Någon kommer arresteras alternativt att chefer i underrättelsetjänsten kommer få avgå på förödmjukande sätt. Sker inte detta kommer jag omvärdera denna teori. Själva syftet är att Trump ska återta makten från underrättelsetjänsten.
2017-02-16, 09:22
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Vad tror du? Trump behöver knappast fejka en läcka. Han planterade en honeypot och Deep State gick rakt ner i den. Nu kommer de snart få känna hetta. Någon kommer arresteras alternativt att chefer i underrättelsetjänsten kommer få avgå på förödmjukande sätt. Sker inte detta kommer jag omvärdera denna teori. Själva syftet är att Trump ska återta makten från underrättelsetjänsten.
Förhoppningsvis vågar och orkar han utnyttja tillfället. Han blev dock rätt svag i benen efter mötet med clapper i januari så jag vågar inte ens riktigt hoppas.
2017-02-16, 09:26
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Förhoppningsvis vågar och orkar han utnyttja tillfället. Han blev dock rätt svag i benen efter mötet med clapper i januari så jag vågar inte ens riktigt hoppas.

I januari var han president-elect. Det gäller inte bara att välja vem man strider mot, utan även när.
2017-02-16, 09:42
Medlem
Rovdjurskossans avatar
New York Times den 9 februari:

"Federal officials who have read the transcript of the call were surprised by Mr. Flynn’s comments, since he would have known that American eavesdroppers closely monitor such calls. They were even more surprised that Mr. Trump’s team publicly denied that the topics of conversation included sanctions."

https://www.nytimes.com/2017/02/09/us/flynn-is-said-to-have-talked-to-russians-about-sanctions-before-trump-took-office.html

How surprising! Flynn måste ju verkligen ha känt sig trygg med att föra sådana samtal under uppsyn av Obama-administrationens underrättelsetjänst. Så trygg att han inte fann några som helst skäl med att vänta några veckor
2017-02-16, 09:47
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Det verkar som att Trumps narrativ är på väg att vinna momentum. Brittiska The Telegraph skriver idag "Michael Flynn's political assassination by the deep state sets a terrifying precedent for democracy."

Hur många dagar har det gått? Är Trump-hatarna fortfarande lika övertygade att detta är spiken i kistan för honom? Spännande hur som helst!
2017-02-16, 10:55
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Det verkar som att Trumps narrativ är på väg att vinna momentum. Brittiska The Telegraph skriver idag "Michael Flynn's political assassination by the deep state sets a terrifying precedent for democracy."

Hur många dagar har det gått? Är Trump-hatarna fortfarande lika övertygade att detta är spiken i kistan för honom? Spännande hur som helst!

Haha ja dessa Trumphatare var som hyenor I förrgår !!!

Så jävla roligt att man alltid har rätt och att dessa jönsar alltid har fel...

Man tycker ju att dessa borde lärt sig från valet att inte underskatta Trump ändå händer det gång på gång.
2017-02-16, 11:48
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Deep State behövde ett stort bete för att trilla i fällan. Flynn var betet och fick sedermera avgå för att avleda fokus från Vita Huset. Snart kommer utredningen visa att det inte finns några tvivelaktiga kopplingar mellan Vita Huset och Ryssland och då kan fokus skifta helt till det Trump har i åtanke: underrättelsetjänsten. Det går rykten att läckan redan är identifierad. Vi får vänta och se

Oroa dig inte för Pence. Han kommer över det

Du svarar inte. Varför skadskjuta sin vicepresident med flit och helt i onödan?
2017-02-16, 12:02
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Din hypotes förutsätter guldfiskminne.
Ta t ex The Pentagon Papers, Iran-Contrasskandalen, Chelsea Mannings och Edward Snowdens avslöjanden som exempel. Läckor från säkerhetstjänsterna är en del av det amerikanska systemet.
Flynnavslöjandet är en i raden av många.
På vilket sätt kommer Trump att "återta makten" från säkerhetstjänsterna pga Flynnläckan, menar du?
2017-02-16, 12:03
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Du svarar inte. Varför skadskjuta sin vicepresident med flit och helt i onödan?

Skadeskjuten? Han blir inte skadeskjuten bara för att du vill det.

Vita Husets dementi var ju själva orsaken till att läckan gjordes. Deep State såg sin chans att knäcka Trump genom att släppa information som visade att det vicepresidenten sa inte stämde. Ni minns väl hur ni jublade? Men Deep State offrade sitt kamouflage för Flynns avgång. Trump spelade en häst mot fiendens drottning.

Nu kommer det stå mellan en lögn/osanning från en av Trumps tidigare rådgivare kontra förräderi från aktörer inom underrättelsetjänsten. Spelbordet vändes jävligt snabbt
2017-02-16, 12:06
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Din hypotes förutsätter guldfiskminne.
Ta t ex The Pentagon Papers, Iran-Contrasskandalen, Chelsea Mannings och Edward Snowdens avslöjanden som exempel. Läckor från säkerhetstjänsterna är en del av det amerikanska systemet.
Flynnavslöjandet är en i raden av många.
På vilket sätt kommer Trump att "återta makten" från säkerhetstjänsterna pga Flynnläckan, menar du?

Det är inte rättvist att jämföra Manning, Snowden etc med USAs sittande president. Du som inte har guldfiskminne, när var senaste gången en sittande president gick i strid med shadow government?
2017-02-16, 12:14
Medlem
Citat:

Återta makten? På vilket sätt har Trump tidigare haft makt från underrättelsetjänsten? Jag vet inte ens vad "ta makt från underrättelsetjänsten" betyder så förklara gärna det?
2017-02-16, 12:16
Medlem
Citat:
Det är inte rättvist att jämföra Manning, Snowden etc med USAs sittande president. Du som inte har guldfiskminne, när var senaste gången en sittande president gick i strid med shadow government?

Du får gärna utveckla hur du tänker här också för det går mig helt förbi. Förstår ärligt talat inte vad du menar med att en sittande president går i strid med shadow government? Alltså just i denna Trump adminstration då jag inte hänger med hur du tänker kring detta. Du har nog diskuterat så länge kring detta att det blir oklart ibland så det är därför jag frågar. Vad är det du menar att Trump sysslar med och i vilket syfte?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in