Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Som jag skrev tidigare är läckor riktade mot presidenten och den politiska makten inget nytt.
Inte heller är det nytt eller kontroversiellt att läckor straffas
Chelsea Manning sitter i fängelse och Edward Snowden är fast i Ryssland.
Du är väldigt oklar kring vad "återta makten" betyder och hur Trump ska göra för att återta denna makt från säkerhetstjänsterna pga Flynnläckan.
Är det vanligt med läckor gentemot presidenten där personen förblir anonym och kan fortsätta sin verksamhet inom underrättelsetjänsten? Jag är ärligt nyfiken, ingen sarkasm. Upplys mig gärna.
<TILLÄGG>Och inte vilka läckor som helst. Det handlar om avlyssning av högt uppsatta personer. Det är inte interna PM i mailboxen hos någon tjänsteman på golvet som sipprar ut.
</TILLÄGG>
Jag tycker inte det går att jämföra varken med Manning eller Snowden. Den ena sitter på kåken och den andra lever i landsflykt. Om någon grips och det visar sig vara en lone wolf som såg ett allvarligt brott och ville upplysa medborgarna om det så kommer jag inte benämna den som någon tillhörande Deep State. Då är det en visselblåsare i min bok.
Jag tvivlar att denna typ av kommentarer var vanliga i samband med Manning- eller Snowden-affärerna?
Citat:
Now we go nuclear. IC war going to new levels. Just got an EM fm senior IC friend, it began: "He will die in jail."
https://twitter.com/20committee/status/831872441597194241?ref_src=twsrc%5Etfw