2017-08-13, 23:37
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
100% av dem är Trump supportrar Trump har visat förr att han är försiktig med att gå emot dem. Vänstern kommer fortfarande aldrig rösta på honom om han så gick i protest ihop med antifa.

Ja, men de kommer ändå rösta på Trump då Trump alltid förblir det minst dåliga alternativet för dem. Men han tappar "moderata" Republikaner när han inte tar avstånd (även ett halvdåligt avstånd skulle räcka). Han borde lära sig av SD

När pussytape kom ut räckte med en halvdålig ursäkt.
Birther-grejen avslutades elegant med en dålig ursäkt (och MSM med byxorna nere ).
Så varför inte nu?
2017-08-13, 23:39
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
100% av dem är Trump supportrar Trump har visat förr att han är försiktig med att gå emot dem.

Du har helt rätt. Trump hade inte blivit president om inte extremhögern slutit upp mangrant bakom honom på ett tidigt stadium.

Trump kommer som det ser ut nu att vara helt beroende av samma stöd från högerextremisterna 2020 och det vet han om.
Senast redigerad av DaEzz 2017-08-13 kl. 23:45.
2017-08-13, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Du skrev om att Trump inte ville/skulle ta avstånd från sina supportrar i ett svar på mitt inlägg som handlade om fascister. Dina associationer får stå för dig. Men det är återigen talande.

Ur en motdemonstrants perspektiv: vad är skillnaden? Frågan är retorisk. Det finns ingen skillnad. Just därför så gav sig motdemonstranter på Trump-supportrar i Kalifornien och motdemonstranter stoppade Trumps valmöte i Chicago.

Edit: det fanns gott om skyltar bland motdemonstranterna om att Trump/Pence borde tvingas avgå.

Citat:
Jag är fortfarande renons vad gäller svar på frågan varför en våldsideologi (fascismen med bifloder) ska likabehandlas moraliskt med demonstrationer mot sagda våldsideologier. Envar har rätt till nödvärn, men man har aldrig nödvärnsrätt mot nödvärn. Capito?

Då hamnar vi i en situation med villkorat demonstrationstillstånd. Och som både du och jag vet skulle alla Trumps valmöten ha kunnat stoppas på det viset. Naturligtvis kommer Trump inte att stödja villkor för valmöten eller demonstrationer: han vet att om han gör det så är det fritt fram att stoppa alla hans valmöten och tal.

Har Trumps liknats vid fascist och Hitler från liberalt håll? Ja.
Senast redigerad av experten10 2017-08-13 kl. 23:45.
2017-08-13, 23:46
Medlem
Citat:
100% av dem är Trump supportrar Trump har visat förr att han är försiktig med att gå emot dem. Vänstern kommer fortfarande aldrig rösta på honom om han så gick i protest ihop med antifa.

Det sorgliga är ju att han välkomnar nazisternas röster. Det vittnar på desperation, för att inte tala om totalt moraliskt haveri.
2017-08-13, 23:49
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du har helt rätt. Trump hade inte blivit president om inte extremhögern slutit upp mangrant bakom honom på ett tidigt stadium.

Trump kommer som det ser ut nu att vara helt beroende av samma stöd från högerextremisterna 2020 och det vet han om.

Du kallar alla extremhögern. 99% skulle rösta på Trump om han bara låter Sessions göra sitt jobb och då och då hetsar mot Islam/illegala/BLM.

Även Drudge "tog avstånd" från Nazi.
http://drudgereport.com/
Citat:
MAKE AMERICA HATE AGAIN!

Och då är han nog mer "extremhöger" än 99% av Trump's väljarbas.
2017-08-13, 23:55
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
Det sorgliga är ju att han välkomnar nazisternas röster. Det vittnar på desperation, för att inte tala om totalt moraliskt haveri.

Trump har inget val som det ser ut nu. Han är redan försvagad. Tappar han greppet om sin väljarbas (och det riskerar han att göra om Alt-right media vänder sig mot honom) så kan de personliga konsekvenserna för Trump och hans familj i förlängningen bli större än att han bara inte blir omvald.
2017-08-13, 23:57
Medlem
FlashyBears avatar
Sessions har öppnat undrsökning mot terroristen och kommer att prata imorgon om Charlottesville.

Citat:
Glenn Thrush‏Verified account @GlennThrush 52m52 minutes ago

Attorney General Jeff Session will be on all three broadcast networks Monday to discuss Charlottesville, per DOJ

Förhoppningsvis kommer han att göra jobbet åt Trump. Lite ironiskt.
2017-08-14, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Sessions har öppnat undrsökning mot terroristen och kommer att prata imorgon om Charlottesville.

Förhoppningsvis kommer han att göra jobbet åt Trump. Lite ironiskt.

Jo, jag hoppas att så många som möjligt sätts dit. Detta även om de inte är ansvariga för något och formellt sett är oskyldiga. De kan för all del få vara "martyrer", inte mig emot.

Hur det är ironiskt att Sessions gör jobbet kan jag dock inte förstå. Trump har ju anlitat honom för att göra just jobbet. Ibland undrar jag hur du tänker. Det är något speciellt med Putin-dyrkare.
2017-08-14, 00:05
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Du kallar alla extremhögern.

Nej då, "extremhögern" är med svensk terminologi ett samlingsbegrepp som jag medger inte är helt rättvisande i sammanhanget men det är inte meningsfullt att ge sig in på semantik.

Och faktum kvarstår, utan helhjärtat stöd av den Amerikanska extremhögern, dess pengar, röster och framför allt framgångsrika mediastrategi hade inte Trump vunnit, och som det ser ut nu behöver han dess stöd inför 2020.

Och som jag skrev, det vet han mycket väl.
2017-08-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista

Om vi höjer blicken ett plan så är Trumps välkomnande av röster skälet till att han vann valet. Vita arbetrarklassväljare är den överlägset minst populära väljargruppen. Just därför pratade övriga republikaner om hur gärna de skulle vilja vinna "minoritets"-röster i stället och hellre förlora.

De såg det som moraliskt förkastligt att vinna med hjälp av vita arbetarklassväljare. Republikaner har en lång historia av detta beteende.
2017-08-14, 00:26
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Ur en motdemonstrants perspektiv: vad är skillnaden? Frågan är retorisk. Det finns ingen skillnad. Just därför så gav sig motdemonstranter på Trump-supportrar i Kalifornien och motdemonstranter stoppade Trumps valmöte i Chicago.

Edit: det fanns gott om skyltar bland motdemonstranterna om att Trump/Pence borde tvingas avgå.

Då hamnar vi i en situation med villkorat demonstrationstillstånd. Och som både du och jag vet skulle alla Trumps valmöten ha kunnat stoppas på det viset. Naturligtvis kommer Trump inte att stödja villkor för valmöten eller demonstrationer: han vet att om han gör det så är det fritt fram att stoppa alla hans valmöten och tal.

Har Trumps liknats vid fascist och Hitler från liberalt håll? Ja.

Såhär: du är uppenbarligen inte dum. Du har kognitiva gåvor och en förmåga till spinn. Jag hoppas bara att du förstår att varken jag eller andra människor som hatar hat kommer att ta notis om dina försök att ta den här diskussionen till en ordningsfråga om demonstrationstillstånd. Frågan är enormt mycket större och den har visat presidenten stå med brallorna nere. Att inte kunna säga att öppen nazism på gatorna är moraliskt oacceptabelt är fullständigt sensationellt.
2017-08-14, 00:31
Medlem
Citat:
Såhär: du är uppenbarligen inte dum. Du har kognitiva gåvor och en förmåga till spinn. Jag hoppas bara att du förstår att varken jag eller andra människor som hatar hat kommer att ta notis om dina försök att ta den här diskussionen till en ordningsfråga om demonstrationstillstånd. Frågan är enormt mycket större och den har visat presidenten stå med brallorna nere. Att inte kunna säga att öppen nazism på gatorna är moraliskt oacceptabelt är fullständigt sensationellt.

Jag försöker inte med spinn. Det är fakta att Trump har samma hot hängande över sig. Varje tal han gör kan stoppas med våld. Varje valmöte kan stoppas med våld. Han kan hamna i en situation där han bara kan hålla valmöten på landsbygden. Dit vill han inte. Jag tror att du innerst inne faktiskt förstår det.

Med det sagt så förordar jag att Trump via justitiedepartementet sätter dit organisatörerna av denna demonstration. Plantera bevis om så behövs. Att sätta dit dem är en sak, att en president ger medgivande till att stoppa demonstrationer med våld är en annan. Skilj på dem.

Jag tror heller inte att du faktiskt vill att demonstrationer och valmöten ska kunna stoppa med våld. Återigen vill jag poängtera att både media och partikollegor till Trump skyllde på Trump och hans supportrar när hans valmöte i Chicago stoppades med våld.
Senast redigerad av experten10 2017-08-14 kl. 00:34.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in