2017-07-28, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men var är dessa lösningar? Hur går berättelsen om framtiden? Var finns visionerna? Hos Peloti eller Schumer, kanske hos Waters? Det finns noll och ingenting och frågar så får man bara sådana här nonsens-svar som du lyckas prestera. Så återigen, kan jag bara få en liten idé på hur Demokraterna ska möta utmaningarna som USA står inför, tack?

Varför ska jag söka reda på saker åt dig för? Om du inte kan googla bättre får du väl nöja dig med det eller be någon annan vara din pappa och lärare!
2017-07-28, 19:03
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarWarren
Alla vapenslag i USAs militär utvärderar rekryternas psykologiska förutsättningar för tjänstgöring och agerar därefter. Kolla exempelvis hur kustbevakningen diskade Bowe Bergdahl på grund av psykologisk skörhet. Vad Trump säger är att militären inte ens själva ska få besluta vem eller vilka som är lämpliga för tjänstgöring. Som om han visste ett skit om militären, förutom hur man bluffar sig undan.

Vet inte faktiskt om man kan lita helt på såna utvärderingar i dessa pk-tider där det enda som räknas är ens identitet och att uppnå "mångfald".
Men som sagt, har man inte psyket ska man inte ges vapen i händerna. Har man en diagnos som innehåller ord psykisk och störning då ska man hållas ifrån vapnen. Men armeen har ju massor av civila jobb också, kanske kan man uppnå en kompromiss?
2017-07-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
I den förmågan att dom kan utföra sina arbetsuppgifter adekvat så har jag personligen inga problem med det. Men man kan inte komma undan det faktum att gruppen som helhet har en hel del mentala problem och med det i åtanke så känns det enklare att exkludera dom så man inte behöver oroa sig för diverse komplikationer. Militärens jobb är att döda människor. Det finns ingen anledning att fjanta runt med politiska statements om kvinnor eller trans.

Men militären testar ju alla. Tror du att just transpersonerna har mer psykiska problem men att just transpersoners psykiska problem inte märks? Eller vad fan menar du?
2017-07-28, 19:06
Medlem
Rois avatar
Citat:
Alla vapenslag i USAs militär utvärderar rekryternas psykologiska förutsättningar för tjänstgöring och agerar därefter. Kolla exempelvis hur kustbevakningen diskade Bowe Bergdahl på grund av psykologisk skörhet. Vad Trump säger är att militären inte ens själva ska få besluta vem eller vilka som är lämpliga för tjänstgöring. Som om han visste ett skit om militären, förutom hur man bluffar sig undan.
Det här är ju lite i klass med att kräva att bögar ska få ge blod, bara pga symbolfrågan.

Har aldrig stött på en mentalt stabil transsexuell. Psykolisk diagnostik är sjukt politiserat.
2017-07-28, 19:06
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jag bryr mig. Empatiska människor bryr sig. Humanister bryr sig. Kryptofascister som du kommer alltid att acceptera att enskilda individer offras eller marginaliseras till förmån för hatretorik.

Lol. Empati var det ja. Du vet nog inte vad empati innebär om det så skulle bita dig i arselet. Du har en viss bild av vad empati är, och du avfärdar alla andra som har ett annat perspektiv än du som onda fascister som vill trycka ner andra. Ledsen min vän, men du är ute och cyklar. Du bryr dig inte ett dugg mer än jag!
2017-07-28, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Kristin Beck tjänstgjorde som en man, var en man, och är fortfarande en man. Hens personliga problem med sitt kön hölls utanför hens tjänstgöring. Och det är väl det enda problemet jag kan ha med den nya policyn, att det faktiskt finns transfolk som lämnar sina personliga issues åt sidan och är kapabla att tjänstgöra. Men then again, ser man till gruppen trans som helhet, så tycker jag det ändå är bäst att lämna dom utanför för enkelhetens skull. Det betyder inte att det inte kommer finnas personer som fortfarande identifierar sig som trans och blir elitsoldater, men dom kommer lämna den aspekten av sitt liv dold helt enkelt. Det Trump nu gjorde var egentligen bara ett statement mot identitetsvänstern. Inget kommer förändras i praktiken.

Hur krokigt tänker du egentligen?

Om de inte talar om att de är transpersoner så är de som grupp inte psykiskt sköra? Va lixom?
2017-07-28, 19:09
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Men militären testar ju alla. Tror du att just transpersonerna har mer psykiska problem men att just transpersoners psykiska problem inte märks? Eller vad fan menar du?

Egentligen spelar det ingen roll, eftersom i praktiken så gör det här varken till eller från. Det kommer fortfarande att finnas folk som går igenom testerna med bravur, men privat identifierar sig som trans, ze, qze, her och +10923845. Så faktiskt finns inget att tjafsa om när man tänker efter. Jag tycker bara det är bra att Trump gjorde det här uttalandet och markerar att militären inte är till för vem som helst.
2017-07-28, 19:10
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roi
Det här är ju lite i klass med att kräva att bögar ska få ge blod, bara pga symbolfrågan.

Har aldrig stött på en mentalt stabil transsexuell. Psykolisk diagnostik är sjukt politiserat.

Och du har stöttpå så många att det är statistiskt säkerställt?
2017-07-28, 19:13
Medlem
WarWarrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Men var är dessa lösningar? Hur går berättelsen om framtiden? Var finns visionerna? Hos Peloti eller Schumer, kanske hos Waters? Det finns noll och ingenting och frågar så får man bara sådana här nonsens-svar som du lyckas prestera. Så återigen, kan jag bara få en liten idé på hur Demokraterna ska möta utmaningarna som USA står inför, tack?

Varför är ni så hung up på Maxine Waters? Hon representerar sin valkrets, men hon är ju inte någon särskilt framträdande person i dem leadership.
2017-07-28, 19:13
Medlem
E.Merckxs avatar
LOL Songbird McCain gick till val i AZ pa: Leading the fight to stop Obamacare.

Sedan ansluter sig han sig till Collins och Murkowski, for att sedan ha kramkalas med Feinstein och ovriga libtarder.

A picture is worth a thousand trillion words. #HealthCareVote

https://twitter.com/MKhan47/status/890802173533077504

Kolla in Mitch McConnell:

BAH GAWD THAT'S STEVE AUSTIN'S MUSIC

https://twitter.com/bubbaprog/status/890815543258865664

LOL
2017-07-28, 19:14
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Hur krokigt tänker du egentligen?

Om de inte talar om att de är transpersoner så är de som grupp inte psykiskt sköra? Va lixom?

Va? Gruppen trans är som grupp betraktat mer mentalt instabila jämfört med befolkningen i stort. Fact!
2017-07-28, 19:15
Medlem
Rois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Och du har stöttpå så många att det är statistiskt säkerställt?

Nja, mindte än 10 och då genom att de ger sig till känna på internet. Däremot är väl självmordsstatistiken ganska säkersälld.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in