2017-07-27, 14:00
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldFashioned
Nej, presidenten framstår som ett skämt.

Källa på Wikileaks källa? Det enda jag hittar under en begränsad sökning är att de inte tänker avslöja källan, men påstår att det inte är den ryska regeringen eller någon kopplad till den ryska regeringen. Varför detta påstående skulle vara trovärdigt vet jag inte, men men.

Ja. Trump framstår väldigt som ett skämt. Men hellre skämt än krigshetsare.

Seth.R var den som läkte material till Wikileaks.
2017-07-27, 14:10
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nonsens, det är baserat på att hetsa upp hela böglobbyn mot presidenten för att ta bort fokus från Rysslandsutredningarna. Att ta det hela via Twitter och inte på formell väg visar ju tydligt vad syftet är.

Nej, det är både och.

http://www.politico.com/story/2017/07/26/trump-transgender-military-ban-behind-the-scenes-240990
Inside Trump’s snap decision to ban transgender troops
Citat:
After a week sparring with his attorney general and steaming over the Russia investigation consuming his agenda, President Donald Trump was closing in on an important win.
House Republicans were planning to pass a spending bill stacked with his campaign promises, including money to build his border wall with Mexico.

But an internal House Republican fight over transgender troops was threatening to blow up the bill. And House GOP insiders feared they might not have the votes to pass the legislation because defense hawks wanted a ban on Pentagon-funded sex reassignment operations — something GOP leaders wouldn’t give them.

They turned to Trump, who didn’t hesitate. In the flash of a tweet, he announced that transgender troops would be banned altogether.

Så själva beslutet hade med Muren&Sessions att göra, däremot sättet Trump valt att annonsera det hade nog allt med RussiaHoax att göra det.
2017-07-27, 14:10
Medlem
OldFashioneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Ja. Trump framstår väldigt som ett skämt. Men hellre skämt än krigshetsare.

Seth.R var den som läkte material till Wikileaks.

Helst varken ett skämt eller krigshetsare, tycker jag. Men jag kanske ställer orimliga krav.

Att Seth Rich skulle ha läckt till WikiLeaks är något som dementeras av hans familj, myndigheterna, den av FOX anlitade PI:n och, tja, alla utom WikiLeaks. Finns det något av substans som visar att han skulle vara läckan?
2017-07-27, 14:14
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Är du så naiv? Tror du att det enbart gäller hur mycket skatt han betalat?

Hans tax returns ger massor av trådar att nysta i beträffande ekonomiska oegentligheter och eventuella ekonomiska kopplingar till Ryssland som kan vara olagliga, penningtvätt etc.

Trump är ju uppenbarligen panikslagen vid tanken och är nu beredd att tom offra Sessions för att i förlängningen kunna sparka Mueller och stoppa utredningen.
Det roliga är att han är så korkat genomskinlig.
Varför tror du han har kollar upp möjligheten att i värsta fall benåda sig själv?

Att tro att Ryssland erbjöd hjälp mot Hillary/hoppades att Trump skulle vara extra snäll är en sak, men att det finns sådana som tror att Ryssland bokstavligen "köpte" Trump
2017-07-27, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Det är fake news-medier som gav Trump 0% chans att vinna valet som påstår att han undersökt den frågan. Det saknar all trovärdighet. Rimligare att du svarar på varför du tror på allt som står i fake news-medier när de gång efter gång visar sig ha fel?

Hur många gav honom egentligen så pass liten chans att vinna? De flesta var väl within margin of error.
2017-07-27, 14:24
Medlem
HelloChrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Inga kommentarer på Trumps senaste beslut om att förbjuda transpersoner i den amerikanska militären?

https://www.nytimes.com/2017/07/26/us/politics/trump-transgender-military.html?

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Ur ett strikt militärt perspektiv kan det vara vettigt. Trots allt är det inte meningen att transpersoner ska kunna signa upp i militären och sedan få de medicinska kostnaderna för det betalda.

Dessutom har Trump under valkampanjen påstått att han "står upp för HBTQ-personers rättigheter" och det här beslutet rimmar väl lite illa med det.
Homo-lobbyn i USA reagerar som förutsätt, de ser förmodligen det här som ett första steg att också förbjuda bögar i militären, som det var förr.
Jodå, innan hatvänstern började spamma tråden så svämmade den över av hyllningar och lovord bara sekunder efter han tweetat ut det!
Förlitar man sig på NyT och andra träskmedier så får man vänja sig vid att hamna efter i nyhetsflödet och bli tvungen att bläddra bak flera sidor.
2017-07-27, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarpappan
Hur många gav honom egentligen så pass liten chans att vinna? De flesta var väl within margin of error.

Dagen före valet förutspådde de flesta Hillary på runt 320-325 elektorsröster. CNN förutspådde dessutom att det endast var 1% chans att Trump skulle bli republikaners kandidat. Allt var fake news.
2017-07-27, 14:34
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Inga kommentarer på Trumps senaste beslut om att förbjuda transpersoner i den amerikanska militären?

https://www.nytimes.com/2017/07/26/us/politics/trump-transgender-military.html?

Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Ur ett strikt militärt perspektiv kan det vara vettigt. Trots allt är det inte meningen att transpersoner ska kunna signa upp i militären och sedan få de medicinska kostnaderna för det betalda.

Trump har bränt många broar nu vad gäller sina försök att provocera framgångsrikt. Inte så många som går på hans finter längre.

De allra flesta ser det här utspelet för vad det är, dvs Trump skiter förmodligen i bögar och transpersoner i försvaret. Han verkar tvärt om vara ganska HBTQ-vänlig som person.

Det är bara ännu ett försök till avledningsmanöver (det senaste i raden) som redan har misslyckats. Därav ingen diskussion att tala om.

Och vad gäller argumentationen dvs kostnad etc så är det ju inte som om US Army/USN/USAF/USMC helt plötsligt skulle översvämmas av transpersoner som vill ha sin kirurgi/hormonbehandling/whatever betalda av staten (studier visar på att det totalt skulle handla om cirka 3-400 personer/år).

Fast en fråga är ju i högsta grad relevant och har även fått uppmärksamhet dvs vad gör man med de transpersoner (ca 4.000) som tjänstgör i uniform skrivande stund?

Är de inte önskvärda längre? Gäller det i sådant även de dekorerade veteranerna, för sådana finns/fanns det:

http://taskandpurpose.com/kristin-beck-trump-transgender-ban/

Och för den delen skrivet som någon som burit uniform så tror jag mig tala för de flesta av mina f.d kollegor och soldater i allmänhet världen över när jag påstår att jag skiter i vem personen bredvid mig är så länge som hen bär sin packning utan att gnälla, kan använda sitt vapen och löser sin tilldelade uppgift på ett professionellt sätt.

Fast just ovanstående kan naturligtvis inte Trump relatera till. Han hade ju bland annat ont i fötterna och kunde därför inte åka till Vietnam, stackarn.
2017-07-27, 14:35
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Att tro att Ryssland erbjöd hjälp mot Hillary/hoppades att Trump skulle vara extra snäll är en sak, men att det finns sådana som tror att Ryssland bokstavligen "köpte" Trump

Råkade du svara på fel inlägg? Eller varför detta yxskaft? Var skrev jag något ens i närheten?
Att han eventuellt sysslat med olagligheter i Ryssland måste väl inte betyda att Ryssland "köpte" honom.
Jag har inte en aning om vad Trump är så rädd för att utredningen skall hitta. Men att han är i lätt panik är ju uppenbart.
Du hånade mig när jag tidigt spådde att han skulle försöka sparka Mueller.
Nu måste väl även du inse att han funderar i dom banorna?
2017-07-27, 14:41
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Trump har bränt många broar nu vad gäller sina försök att provocera framgångsrikt. Inte så många som går på hans finter längre.

De allra flesta ser det här utspelet för vad det är, dvs Trump skiter förmodligen i bögar och transpersoner i försvaret. Han verkar tvärt om vara ganska HBTQ-vänlig som person.

Det är bara ännu ett försök till avledningsmanöver (det senaste i raden) som redan har misslyckats. Därav ingen diskussion att tala om.

Och vad gäller argumentationen dvs kostnad etc så är det ju inte som om US Army/USN/USAF/USMC helt plötsligt skulle översvämmas av transpersoner som vill ha sin kirurgi/hormonbehandling/whatever betalda av staten (studier visar på att det totalt skulle handla om cirka 3-400 personer/år).

Fast en fråga är ju i högsta grad relevant och har även fått uppmärksamhet dvs vad gör man med de transpersoner (ca 4.000) som tjänstgör i uniform skrivande stund?

Är de inte önskvärda längre? Gäller det i sådant även de dekorerade veteranerna, för sådana finns/fanns det:

http://taskandpurpose.com/kristin-beck-trump-transgender-ban/

Och för den delen skrivet som någon som burit uniform så tror jag mig tala för de flesta av mina f.d kollegor och soldater i allmänhet världen över när jag påstår att jag skiter i vem personen bredvid mig är så länge som hen bär sin packning utan att gnälla, kan använda sitt vapen och löser sin tilldelade uppgift på ett professionellt sätt.

Fast just ovanstående kan naturligtvis inte Trump relatera till. Han hade ju bland annat ont i fötterna och kunde därför inte åka till Vietnam, stackarn.

Oavsett om han bryr sig om dem eller inte så får ju beslutet konsekvenser så en icke-fråga är det knappast. Beslutet har med stor sannolikhet koppling till den pågående kampen att avskaffa Obamacare och Trump vill vinna över en del konservativa röster på det här.
2017-07-27, 14:42
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Dagen före valet förutspådde de flesta Hillary på runt 320-325 elektorsröster. CNN förutspådde dessutom att det endast var 1% chans att Trump skulle bli republikaners kandidat. Allt var fake news.

Sätt dig för i helvete i skolbänken igen, ta ansvar för din egen utbildning/bildning annars klarar du dig inte framöver. Du är vuxen nu.

Jag vill inte ha fler socialfall att försörja via skattesedeln, det är illa nog med alla dessa jävla blattar.

I den verkliga världen gör man skillnad på lögner (som du hävdar att det handlar om) och att opinionsundersökningar och prognoser slår fel, fattar du verkligen inte det?
2017-07-27, 14:44
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Oavsett om han bryr sig om dem eller inte så får ju beslutet konsekvenser så en icke-fråga är det knappast. Beslutet har med stor sannolikhet koppling till den pågående kampen att avskaffa Obamacare och Trump vill vinna över en del konservativa röster på det här.

Det är en icke-fråga i sak, däremot så kanske det blir ett framgångsrikt röstfiske eller ej längre fram, så visst. Eller så slår det bakut. Vi får se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in