Citat:
Ursprungligen postat av
konstapel
Inga kommentarer på Trumps senaste beslut om att förbjuda transpersoner i den amerikanska militären?
https://www.nytimes.com/2017/07/26/us/politics/trump-transgender-military.html?
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det. Ur ett strikt militärt perspektiv kan det vara vettigt. Trots allt är det inte meningen att transpersoner ska kunna signa upp i militären och sedan få de medicinska kostnaderna för det betalda.
Trump har bränt många broar nu vad gäller sina försök att provocera framgångsrikt. Inte så många som går på hans finter längre.
De allra flesta ser det här utspelet för vad det är, dvs Trump skiter förmodligen i bögar och transpersoner i försvaret. Han verkar tvärt om vara ganska HBTQ-vänlig som person.
Det är bara ännu ett försök till avledningsmanöver (det senaste i raden) som redan har misslyckats. Därav ingen diskussion att tala om.
Och vad gäller argumentationen dvs kostnad etc så är det ju inte som om US Army/USN/USAF/USMC helt plötsligt skulle översvämmas av transpersoner som vill ha sin kirurgi/hormonbehandling/whatever betalda av staten (studier visar på att det totalt skulle handla om cirka 3-400 personer/år).
Fast en fråga är ju i högsta grad relevant och har även fått uppmärksamhet dvs vad gör man med de transpersoner (ca 4.000) som tjänstgör i uniform skrivande stund?
Är de inte önskvärda längre? Gäller det i sådant även de dekorerade veteranerna, för sådana finns/fanns det:
http://taskandpurpose.com/kristin-beck-trump-transgender-ban/
Och för den delen skrivet som någon som burit uniform så tror jag mig tala för de flesta av mina f.d kollegor och soldater i allmänhet världen över när jag påstår att jag skiter i vem personen bredvid mig är så länge som hen bär sin packning utan att gnälla, kan använda sitt vapen och löser sin tilldelade uppgift på ett professionellt sätt.
Fast just ovanstående kan naturligtvis inte
Trump relatera till. Han hade ju bland annat ont i fötterna och kunde därför inte åka till Vietnam, stackarn.