2017-07-24, 22:23
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Nej, det låter helt absurt. Rosenstein skulle kunna göra detta redan nu, då det är han som har ansvar för allt Rysslandsrelaterat. Vi vet också från Comey-episoden att Rosenstein kände sig förd bakom ljuset av det brev Trump och Sessions fick honom att skriva.

Hade han varit Trumptrogen hade han inte insatt Mueller från början.
Håller med! men det är en möjlig väg och med dessa personer så vet du aldrig

STIFF: Gurkan!
2017-07-24, 22:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Varför tror folk att Ryssland påverkade USA-valet? Det är Ryssland nu som påverkar utrikespolitiken. Alltså efter valet.

Ryssland kommer lyckas lika bra som judarna påverkar utrikespolitiken.

Tänk om det går så långt att Trump bestämmer sig för att avskaffa DoJ och senaten?
2017-07-24, 22:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Nu lite kul:
Donald säger nu i ett tal att landet har lidit av obama care i 17 år!
https://twitter.com/CBSNews/status/889572764310544385
OBS kolla videon CBS ändrade till rätt (7år) i texten
Obama varit president i 17 år!!! eller är detta FAKE av Donald???

Faktafel nummer jaaa det är väl en 5 - 6 stycken per dag och Donald är 70 år om vi dra bort 5 år innan han kom på att det funkade så är han uppe i minst 118.625 FAKES hittills.. men det funkar i USA tydligen

Jag är rätt säker på att det var en felsägning kopplat till stressen eller en freudianslipp då han egentligen menar hela sjukvården...tror dock mest på felsägning
2017-07-24, 22:36
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fel. Det handlar om att Trump vill ha personer som lyder han. Inget annat.

Tillersson gör bara sitt jobb.
Heh, inte så länge till, verkar det som...
https://www.usnews.com/news/national-news/articles/2017-07-24/rex-tillerson-frustrated-with-white-house-prompts-rexit-rumors
Citat:
Is Tillerson Getting Ready to Quit?
Secretary of State Rex Tillerson may be considering resigning from his job as frustrations with the Trump administration may have him nearing the end of his rope.

Och Donald verkar ha få vänner numera?
Inte ens hans gamle bästis Giuliani verkar särskilt het på att vara med längre...
https://twitter.com/kaitlancollins/status/889551413239570436
Citat:
Rudy Giuliani tells CNN Sessions made right decision to recuse himself from Russia investigation & he's not being considered to replace him.

Det finns dock en person detta kan vara goda nyheter för!
Chris Christie kanske snart blir befordrad från att ha varit hovnarr till att bli inrikesminister, eller annan regeringspost, då ingen annan verkar vilja ha med Donald att göra nuförtiden!
https://www.youtube.com/watch?v=l_-RtolP9tM

Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag är rätt säker på att det var en felsägning kopplat till stressen eller en freudianslipp då han egentligen menar hela sjukvården...tror dock mest på felsägning
Byfånen är helt enkelt på god väg att bli gravt dement.
Senast redigerad av zergrush 2017-07-24 kl. 22:41.
2017-07-24, 22:41
Medlem
Citat:
Det man kan säga är följande:

Om Trump är en oskyldig man så måste han ha de sämsta rådgivare som någonsin funnits. Istället för att gå ut och säga "Det verkar som att ryssarna har lagt sig i vårt val, och det måste vi komma till botten med. Om det visar sig att Ryssland på minsta sätt påverkade valutgången måste vi ta tag i det hela, men nu tycker jag att Mueller måste få göra sitt jobb så vi får reda på vad som hänt.

Under tiden tänker jag börja arbeta för att genomföra mina vallöften blablabla..."
så tycks han vara fast besluten att dra så mycket misstanke till sig som möjligt. Twitter-rants om Mueller, Hillary och allt möjligt annat istället för att bara låta Mueller arbeta på i fred är direkt kontraproduktivt och får som resultat att detta kommer sluka hela hans administration.

Nu tror jag inte det finns en snöbolls chans i helvetet att han är oskyldig, men OM han vore det är hans mediestrategi helt vanvettig.

Samtidigt kan det vara ett smart agerande, givet att han är oskyldig (jag lägger ingen värdering i det nu).
Om han vore oskyldigt anklagad och till sättet verkar skyldig konmer detta gynna honom framöver på 2 sätt.

1 Ifall han blir anklagad för något annat och är skyldig kan han agera misstänksamt och peka på denna utredning (ååh de bara jävlas med mig)

2 Han provocerar medierna till en häxjakt med sitt beteende och kan då vinna mycket sympati när (om) han visar sig vara oskyldig.

Poängen är att man ska agera likadant då man är oskyldig som när man är skyldig - då blir det svårt att syna en bluff förstås.
Senast redigerad av Knegar3n 2017-07-24 kl. 22:43. Anledning: Tillägg
2017-07-24, 23:21
Medlem
0rganets avatar
I dessa tider så finns det inte tid för vanliga nyheter, men denna person har Donald satt att ansvara för ja det mesta ansvaret för allt som Donald inte tycker är kul eller kräver tid och han har nu hållit sitt första uttalande inför pressen:
https://twitter.com/FoxNews/status/889539197123670017

Min bedömning är han är inte S.Jobs utan liknar mer B. Gates. Men får ingen känsla av att han är ens närheten av någon av dessa intellektuellt, ska han fixa något bland vuxna människor?

Eller som Bill "Papa Bear" O´Relly säger
https://twitter.com/billoreilly/status/889552936715661312
"Kushner looks like a high school senior. Hard to believe he's fixing elections with Putin. In fact, impossible to believe. Sorry, @CNN."

Intressant är att i detta uppenbart skapade av jurister uttalande så sägs:
"I have not relied on Russian funds for my businesses"
så Jared har affärer med ryssar!
2017-07-24, 23:21
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Din läsförståelse verkar brista.

Du tycker, på allvar, inte att artikeln är vinklad? Har liberal-fake-news-hjärntvätten verkligen gått så pass långt i Sverige?

Se bara på orden retoriken och skrämma. Inte på något sett negativt laddade ord?

Lek med tanken att allt som står där skulle vara skrivet på svenska och publicerat i aftonbladet, svt, sr, dn, whatever-svensk-kommunistmedia. Troligt? Nej absolut inte! Alldeles för positiva ordalag om verkligheten.
Nej, jag tycker inte att artikeln är vinklad det minsta, testa att äsa den igen och försök förstå vad texten innebär.
2017-07-24, 23:25
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Det man kan säga är följande:

Om Trump är en oskyldig man så måste han ha de sämsta rådgivare som någonsin funnits. Istället för att gå ut och säga "Det verkar som att ryssarna har lagt sig i vårt val, och det måste vi komma till botten med. Om det visar sig att Ryssland på minsta sätt påverkade valutgången måste vi ta tag i det hela, men nu tycker jag att Mueller måste få göra sitt jobb så vi får reda på vad som hänt.

Under tiden tänker jag börja arbeta för att genomföra mina vallöften blablabla..."
så tycks han vara fast besluten att dra så mycket misstanke till sig som möjligt. Twitter-rants om Mueller, Hillary och allt möjligt annat istället för att bara låta Mueller arbeta på i fred är direkt kontraproduktivt och får som resultat att detta kommer sluka hela hans administration.

Nu tror jag inte det finns en snöbolls chans i helvetet att han är oskyldig, men OM han vore det är hans mediestrategi helt vanvettig.

Fast exakt samma sak sade nästan alla innan och under valrörelsen. Eller när han kritiserade domarna som "dödade" hans MuslimBan. Eller lovade fängsla Hillary. Eller under inauguration tal. Eller när han pratade om 3mln illegala röster. Eller Obama wiretapping. Eller Crazy Mika. Och så vidare och så vidare. Jag hoppas verkligen att du förstår min poäng, men jag vet att du inte kommer att göra det pga 'wanna believe'.

Han vann eftersom han var anti-establishment. Så vad händer om det visar sig att han är totalt oskyldig?

Om han verkligen är oskyldig förstår jag inte vad han förlorar på att hetsa mot media/dems/deep-state/Comey/Mueller.

Tänk om någon flykting genomför en terrorattack i USA. Skulle då hans taktik att kritisera/underminera liberala domstolarna vara någorlunda 'helt vanvettig'? Tycker du verkligen det?

Så det är så här enkelt.
1) Presidential taktik som du tipsar:
Om han är skyldig förlorar han. Om han är oskyldig vinner han. Under tid utredningen pågår blir det troligen lite lättare att genomföra vallöftena, men utredningen tar troligen mer tid.

2) Trump's establishment-hates-me-FUCK-YOU-ALL taktik.
Om han är skyldig förlorar han och alla omkring honom (typ GOP, hans familj och så vidare). Om han oskyldig vinner han MEN media, deep-state blir kraftigt försvagade. Under tid utredningen pågår blir det troligen lite svårare att genomföra vallöftena, men utredningen tar troligen mindre tid.

Så det Trump gör att han höjer, höjer, och höjer (det är inte all-in än). Är det dumt eller inte beror på om han har 'Royal flush' (oskyldig) eller inte (skyldig) samt om man bryr sig om establishment (Trump's agerande försvagar dem nästan oberoende utfallet)

P.S.
Citat:
Tycker du verkligen att det skulle gå? Att det vore signifikant lättare att utföra vallöftena?

P.S.S. Och du vet nog att det inte finns någon som skulle rekommendera det till honom. Det är Trump being Trump. Eller var det din poäng?
2017-07-24, 23:30
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ojdå....

https://twitter.com/jimsciutto/status/889555776636899329

När till och med Giuliani säger emot Trump börjar det gå långt; i morse var ju han på förslag som ny AG. Hur kommer det sig att denne partigängare börjar vrida på sig?

Louse Mensch

Det är fel. Rudy har till exempel kritiserad Trump under primaries och inte endorsat honom pga bland annat Heidi Cruz. Trots att de är kompisar. Men du wanna believe, rrright?

https://www.nytimes.com/politics/first-draft/2016/04/07/rudolph-giuliani-to-vote-for-but-not-endorse-donald-trump/
Citat:
Mr. Trump, who had hoped for weeks for a formal endorsement from his friend of three decades, called Mr. Giuliani after his interview with The Times. The former mayor explained his logic in why he was not making a formal endorsement, according to a person briefed on the call, who was not authorized to speak publicly about it.

Så det inte är något konstigt med det trots media's falska narrativ att alla runt Trump håller alltid med honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Knegar3n
Samtidigt kan det vara ett smart agerande, givet att han är oskyldig (jag lägger ingen värdering i det nu).
Om han vore oskyldigt anklagad och till sättet verkar skyldig konmer detta gynna honom framöver på 2 sätt.

1 Ifall han blir anklagad för något annat och är skyldig kan han agera misstänksamt och peka på denna utredning (ååh de bara jävlas med mig)

2 Han provocerar medierna till en häxjakt med sitt beteende och kan då vinna mycket sympati när (om) han visar sig vara oskyldig.

Poängen är att man ska agera likadant då man är oskyldig som när man är skyldig - då blir det svårt att syna en bluff förstås.

Fan också. Jag resonerade ungefär likadant men du var först på bollen
2017-07-24, 23:31
Medlem
zergrushs avatar
Hahaha, man börjar se uttryck som "Is Sessions getting Chris Christie'd?" allt oftare...
https://twitter.com/mkraju/status/889583681538596867
Citat:
Scaramucci to @saramurray on if Trump/Sessions can reconcile.
"They need to speak and determine what the future of the relationship" is.
"Om du inte gör som jag säger så får inte du vara min kompis längre!"
Det är fascinerande att se den oblygt öppna lågstadienivå som råder i vita huset, hur som helst...
2017-07-24, 23:37
Medlem
FlashyBears avatar
Angående Sessions så tror jag inte att Trump sparkar honom även om han verkar tro (delvis har rätt han dock) att Sessions startade/möjliggjorde Mueller.

Det blir det dummaste han någonsin gjort
Till och med dummare än repeal Obamacare. Sessions gör exakt vad Trump lovat. Inte en chans att han hittar någon som är bättre
2017-07-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Louse Mensch

Det är fel. Rudy har till exempel kritiserad Trump under primaries och inte endorsat honom pga bland annat Heidi Cruz. Trots att de är kompisar. Men du wanna believe, rrright?

https://www.nytimes.com/politics/first-draft/2016/04/07/rudolph-giuliani-to-vote-for-but-not-endorse-donald-trump/

Så det inte är något konstigt med det trots media's falska narrativ att alla runt Trump håller alltid med honom.

Fan också. Jag resonerade ungefär likadant men du var först på bollen

Haha, jag hann först!!
Jag gillar fenomenet Trump (oaktat hans politiska åsikter). Man vet aldrig vart man har honom och Trumps förmåga att motarbeta medier som inte faller honom i smaken är mycket god. Nu är politik intressant igen😄

Det blir intressant att se hurdan näste president kommer vara.

Blir det en motreaktion eller har en ny sorts politiker fötts, som kör sin egen grej
Senast redigerad av Knegar3n 2017-07-24 kl. 23:58.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in