Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Det man kan säga är följande:
Om Trump är en oskyldig man så måste han ha de sämsta rådgivare som någonsin funnits. Istället för att gå ut och säga "Det verkar som att ryssarna har lagt sig i vårt val, och det måste vi komma till botten med. Om det visar sig att Ryssland på minsta sätt påverkade valutgången måste vi ta tag i det hela, men nu tycker jag att Mueller måste få göra sitt jobb så vi får reda på vad som hänt.
Under tiden tänker jag börja arbeta för att genomföra mina vallöften blablabla..." så tycks han vara fast besluten att dra så mycket misstanke till sig som möjligt. Twitter-rants om Mueller, Hillary och allt möjligt annat istället för att bara låta Mueller arbeta på i fred är direkt kontraproduktivt och får som resultat att detta kommer sluka hela hans administration.
Nu tror jag inte det finns en snöbolls chans i helvetet att han är oskyldig, men OM han vore det är hans mediestrategi helt vanvettig.
Fast exakt samma sak sade nästan alla innan och under valrörelsen. Eller när han kritiserade domarna som "dödade" hans MuslimBan. Eller lovade fängsla Hillary. Eller under inauguration tal. Eller när han pratade om 3mln illegala röster. Eller Obama wiretapping. Eller Crazy Mika. Och så vidare och så vidare. Jag hoppas verkligen att du förstår min poäng, men jag vet att du inte kommer att göra det pga 'wanna believe'.
Han vann eftersom han var anti-establishment. Så vad händer om det visar sig att han är totalt oskyldig?
Om han verkligen är oskyldig förstår jag inte vad han förlorar på att hetsa mot media/dems/deep-state/Comey/Mueller.
Tänk om någon flykting genomför en terrorattack i USA. Skulle då hans taktik att kritisera/underminera liberala domstolarna vara någorlunda 'helt vanvettig'? Tycker du verkligen det?
Så det är så här enkelt.
1) Presidential taktik som du tipsar:
Om han är skyldig förlorar han. Om han är oskyldig vinner han. Under tid utredningen pågår blir det troligen lite lättare att genomföra vallöftena, men utredningen tar troligen mer tid.
2) Trump's establishment-hates-me-FUCK-YOU-ALL taktik.
Om han är skyldig förlorar han och alla omkring honom (typ GOP, hans familj och så vidare). Om han oskyldig vinner han MEN media, deep-state blir kraftigt försvagade. Under tid utredningen pågår blir det troligen lite svårare att genomföra vallöftena, men utredningen tar troligen mindre tid.
Så det Trump gör att han höjer, höjer, och höjer (det är inte all-in än). Är det dumt eller inte beror på om han har 'Royal flush' (oskyldig) eller inte (skyldig) samt om man bryr sig om establishment (Trump's agerande försvagar dem nästan oberoende utfallet)
P.S.
Citat:
Under tiden tänker jag börja arbeta för att genomföra mina vallöften blablabla..."
Tycker du verkligen att det skulle gå? Att det vore signifikant lättare att utföra vallöftena?
P.S.S. Och du vet nog att det inte finns någon som skulle rekommendera det till honom. Det är Trump being Trump. Eller var det din poäng?