2017-07-24, 21:18
Medlem
bernad_laws avatar
Ojdå....

Citat:
Contradicting POTUS, Giuliani says on CNN AG Sessions "made the right decision" to recuse himself from #Russia probe
https://twitter.com/jimsciutto/status/889555776636899329

När till och med Giuliani säger emot Trump börjar det gå långt; i morse var ju han på förslag som ny AG. Hur kommer det sig att denne partigängare börjar vrida på sig?

2017-07-24, 21:52
Medlem
0rganets avatar
Det finns en väg till väg som det kan gå om Sessions sparkas/avgår. Att Rosenstein blir ny AG (går automatiskt) och han gör som Donald vill (ta bort mueller och skapar en ny utredning med "rätt" instruktioner), om detta sker så är det en gigantisk seger för Donald och kritiken kommer vara mycket försvagad iom att Rosenstein var den som tillsatte Mueller.

Så frågan är hur neutral alternativt Donaldvän Rosenstein är? Kom ihåg att Rosenstein har offrat sig för Donald när det kom till att sparka Comey så neutraliteten kan vi inte vara helt hundra på.

Detta tror jag inte kommer ske men om någon skulle fråga mig när Donald tillträde om vi skulle ha nazister som rådgivare i WH så hade jag sagt nej aldrig...
2017-07-24, 21:53
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
https://youtu.be/ZFSd467OS8I

Trump skall snart ge health care tal. Hoppas han går hårt åt senator träsket

En snabb fråga bara. När trump säger att premierna har tredubblats efter ACA menar han då att från 4 dollar till 12 dollar?
2017-07-24, 22:02
Medlem
Kebabfysikers avatar
Citat:
Jared Kushner, Donald Trumps svärson och rådgivare, har under måndagen förhörts bakom stängda dörrar av senaten om sina misstänkta rysskopplingar. I ett uttalande till pressen efter förhöret sa Kushner att han inte har konspirerat med Ryssland.

– Handlingarna och dokumenten som jag frivilligt har gett till senaten kommer visa att alla mina handlingar har varit rätta, sa han.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kuschner-forhors-om-rysskopplingar

Finns det någon i Trumps administration som inte är köpt av ryssarna?
2017-07-24, 22:02
Medlem
TheStifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det går utför snabbt nu, nu ryktas det om att Tillerson vill bort:

http://thehill.com/homenews/administration/343448-tillerson-considering-early-exit-from-state-dept-report

Om RT avgår undrar jag hur länge detta kan hålla ihop; sammanbrottet går allt snabbare.

Ni globalister lever i er egen värld, det är alltid anonyma källor till CNN haha! Det är så genomskinligt och patetiskt av desperata Dems, acceptera att dom förlorade och gå vidare. CNN is Fake News!
2017-07-24, 22:07
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Så frågan är hur neutral alternativt Donaldvän Rosenstein är? Kom ihåg att Rosenstein har offrat sig för Donald när det kom till att sparka Comey så neutraliteten kan vi inte vara helt hundra på.

Goda akademiska meriter, federal åklagare vid 40 års ålder, framgångsrik under både Bush och Obamas administrationer. Utnämnd/bekräftad vice AG med röstsiffrorna 94-6.

IMHO knappast typen som skulle haverera sin fortsatta karriär genom att falla på svärdet för Donald Trump, särskilt inte efter att ha sett hur Trump behandlar sina "anställda" inklusive Rosensteins chef.
Senast redigerad av DaEzz 2017-07-24 kl. 22:39.
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det finns en väg till väg som det kan gå om Sessions sparkas/avgår. Att Rosenstein blir ny AG (går automatiskt) och han gör som Donald vill (ta bort mueller och skapar en ny utredning med "rätt" instruktioner), om detta sker så är det en gigantisk seger för Donald och kritiken kommer vara mycket försvagad iom att Rosenstein var den som tillsatte Mueller.

Detta tror jag inte kommer ske men om någon skulle fråga mig när Donald tillträde om vi skulle ha nazister som rådgivare i WH så hade jag sagt nej aldrig...

Nej, det låter helt absurt. Rosenstein skulle kunna göra detta redan nu, då det är han som har ansvar för allt Rysslandsrelaterat. Vi vet också från Comey-episoden att Rosenstein kände sig förd bakom ljuset av det brev Trump och Sessions fick honom att skriva.

Hade han varit Trumptrogen hade han inte insatt Mueller från början.
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/kuschner-forhors-om-rysskopplingar

Finns det någon i Trumps administration som inte är köpt av ryssarna?

Jag börjar faktiskt misstänka att ”justitieminister” Jeff Sessions inte är köpt av Kreml, eller iaf om han har varit det, fått ett bättre bud från den djupa staten i USA och bytt sida.
2017-07-24, 22:08
Medlem
WarWarrens avatar
För oss som studerat eller annars är intresserade av konstitutionell rätt är Trump-eran ändlöst fascinerande. Bortsett från den senaste tidens diskussioner om pardons, impeachment, executive privilege, immunitet m.m. så har Trump den senaste veckan aktualiserat a) recess appointments och b ) pocket veto. Som någon tidigare nämnts kan Trump fylla vakanser utan bekräftelse under kongressens ledighet (även om vederbörande måste bekräftas när kongressen åter är öppen), vilket skulle kunna möjliggöra ett sparkande av Mueller. Vidare, om kongressen levererar sanktions-proppen till Trump senare än tio dagar (exkl. ev söndagar) före summer recess, så kan Trump genom att helt enkelt inte signera i praktiken förhindra promulgation.

Båda är hemska politiska drag, men sånt verkar Trump okänslig för. Han ser sitt presidentskap som en bekräftelse på att vanliga regler inte gäller honom.
2017-07-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Vad anser du att det är för budskap han når ut med till fotfolket? Och till övriga världen? Är det positivt?

1. Uppenbarligen är budskapet att det är full fart framåt.
2017-07-24, 22:20
Medlem
Kafka_Gods avatar
Lite roligt var det ändå under Trumps korta propaganda session framför kamerorna. Han tog in tre familjer som anekdotisk bevisföring att ACA är sämre Republikanernas förslag. Som vanligt var det mycket osammanhängande svammel när han gick från manus och ibland vände han sig om till familjerna och pratade. Självklart blev det bara mummel när han inte pratade i mikrofonen. Han hävdade bland annat att Obama Care varit ett fiasko de 17 senaste åren vilket kan låta märkligt. Det är uppenbart att det inte handlade om något annat än att pressa Republikanska senatorer att rösta paritets väg imorgon. Om det hjälper återstår att se. Det vore ett gigantiskt bakslag för Trump om det inte går som tänkt.

https://twitter.com/BraddJaffy/status/889572203825639424
2017-07-24, 22:20
Medlem
0rganets avatar
Nu lite kul:
Donald säger nu i ett tal att landet har lidit av obama care i 17 år!
https://twitter.com/CBSNews/status/889572764310544385
OBS kolla videon CBS ändrade till rätt (7år) i texten
Obama varit president i 17 år!!! eller är detta FAKE av Donald???

Faktafel nummer jaaa det är väl en 5 - 6 stycken per dag och Donald är 70 år om vi dra bort 5 år innan han kom på att det funkade så är han uppe i minst 118.625 FAKES hittills.. men det funkar i USA tydligen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in