2017-07-24, 14:32
Medlem
FlashyBears avatar
Kushners 'prepared statement'
http://online.wsj.com/public/resources/documents/kushnerstatement0724.pdf

Ganska intressanta och förklarar det mesta av BREAKING NEWS RUSSIA-TRUMP something-something
2017-07-24, 15:03
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Donald J. Trump‏Verified account @realDonaldTrump

So why aren't the Committees and investigators, and of course our beleaguered A.G., looking into Crooked Hillarys crimes & Russia relations?

Jag vet att det är väldigt osannolikt, men det blir hysteriskt roligt om Trump till slut publikt ber Sessions att utse en särskild åklagare att att utreda Hillary

Vad händer om Sessions avgår och Trump inte lyckas hitta en annan AG
2017-07-24, 15:33
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Jag vet att det är väldigt osannolikt, men det blir hysteriskt roligt om Trump till slut publikt ber Sessions att utse en särskild åklagare att att utreda Hillary

Vad händer om Sessions avgår och Trump inte lyckas hitta en annan AG

Om Trrump inte kan ersätta Sessions så riskerar det att bli en av många vakanta poster, denna administration har misslyckats att fylla många viktiga positioner ovanpå att de verkar göra allt för att få federala forskare att vilja lämna sina arbetsplatser.
2017-07-24, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Om Trrump inte kan ersätta Sessions så riskerar det att bli en av många vakanta poster, denna administration har misslyckats att fylla många viktiga positioner ovanpå att de verkar göra allt för att få federala forskare att vilja lämna sina arbetsplatser.

Sessions är kvar.
2017-07-24, 15:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Sessions är kvar.

läs citatet jag svarar på innan du kommer med kommentarer.
2017-07-24, 16:37
Medlem
arbetets avatar
BREAKING: Chuck Schumer skyller inte längre Demokraternas valnederlag på Putin:

Citat:
The Senate’s top Democrat says he has taken a hard look at his party — and he sees where it messed up.

Senate Minority Leader Chuck Schumer said Sunday that Democrats have themselves to blame for last year’s crushing electoral defeats — and he promised a change is going to come this week.

“It is, in part, our fault,” the New York senator told ABC News’ “This Week.”

“When you lose an election with someone who has 40% popularity, you look in the mirror and say what did we do wrong?...We didn’t tell people what we stood for.”

http://www.nydailynews.com/news/politics/schumer-owns-democratic-party-mistakes-2016-election-article-1.3349473
2017-07-24, 16:47
Medlem
Slottsherres avatar
För att vara en Nothingburger verkar den ha fastnat ordentligt i krävan på Putins idiot i Vita Huset.
Han verkar besatt och panikslagen av utredningen.
jag är övertygad om att han när som helst kommer att chansa på att avskeda Mueller. Han testade republikanerna med nedsmutsningskampanjen och snacket om den röda linjen, och som vanligt hukade dom som skrämda kaniner, utan ryggrad, ängsliga för att stöta sig med hans faktaimmuna väljarbas.
Misslyckas han med att stoppa utredningen får han gå på benådningslinjen. Hans agerande visar att han vet att Mueller och hans legala hajstim har fått vittring på blod
2017-07-24, 17:12
Medlem
Kvasiintellektuells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
För att vara en Nothingburger verkar den ha fastnat ordentligt i krävan på Putins idiot i Vita Huset.
jag är övertygad om att han när som helst kommer att chansa på att avskeda Mueller. Han testade republikanerna med nedsmutsningskampanjen och snacket om den röda linjen, och som vanligt hukade dom som skrämda kaniner, utan ryggrad, ängsliga för att stöta sig med hans faktaimmuna väljarbas.
Misslyckas han med att stoppa utredningen får han gå på benådningslinjen. Hans agerande visar att han vet att Mueller och hans legala hajstim har fått vittring på blod
Klart Mueller ska ha sparken så småningom och bytas ut till någon som är neutral och inte Hillarys egen nickedocka.
2017-07-24, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Klart Mueller ska ha sparken så småningom och bytas ut till någon som är neutral och inte Hillarys egen nickedocka.

Ja, tänk vilken makt Hillary Clinton och Obama har.
Borde inte Donald Trump Jr kunna ersätta Mueller?
Tänk om en sådan härlig kille som Donald Trump skulle få bestämma.
Då skulle det bli ordning på torpet.
2017-07-24, 17:38
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre

Det man kan säga är följande:

Om Trump är en oskyldig man så måste han ha de sämsta rådgivare som någonsin funnits. Istället för att gå ut och säga "Det verkar som att ryssarna har lagt sig i vårt val, och det måste vi komma till botten med. Om det visar sig att Ryssland på minsta sätt påverkade valutgången måste vi ta tag i det hela, men nu tycker jag att Mueller måste få göra sitt jobb så vi får reda på vad som hänt.

Under tiden tänker jag börja arbeta för att genomföra mina vallöften blablabla..."
så tycks han vara fast besluten att dra så mycket misstanke till sig som möjligt. Twitter-rants om Mueller, Hillary och allt möjligt annat istället för att bara låta Mueller arbeta på i fred är direkt kontraproduktivt och får som resultat att detta kommer sluka hela hans administration.

Nu tror jag inte det finns en snöbolls chans i helvetet att han är oskyldig, men OM han vore det är hans mediestrategi helt vanvettig.
2017-07-24, 17:39
Medlem
Kafka_Gods avatar
Trump fortsätter med sina desperata försök att provocera fram en avgång från Sessions.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/889467610332528641

Citat:
So why aren't the Committees and investigators, and of course our beleaguered A.G., looking into Crooked Hillarys crimes & Russia relations?

Desperat är bara förnamnet. Han måste få in sin gode vän Rudy Giuliani på posten som kan sparka Mueller. Mueller som nu kollar igenom Trumps finanser. Problemet med det är att det inte ens behöver involvera Ryssland om Muellers team hittar något olagligt så kommer det att utredas.

Samtidigt som Trump slänger en del republikaner under busen så går Paul Ryan ut och säger att Mueller är oberoende och att det går att lita på honom. Han säger även att dom inte är valda för att skydda Trump från olika utredningar.
2017-07-24, 18:07
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasiintellektuell
Den här fantasivärlden som sekten lever i alltså...

Och inte kan de sluta tjata om Clinton heller? Bokstavligen talat inga andra än de trofasta lärjungarna och den helige sankt Donald som ens har tänkt på henne under det senaste halvåret!

Men framförallt undrar jag över över hur en livslång republikan, som utsågs under GWB-eran, skulle kunna vara "Hillarys egen nickedocka"...? Men jag antar att man inte får hänga upp sig på detaljer! Fantasy-lajvet fortsätter!
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Om Trump är en oskyldig man så måste han ha de sämsta rådgivare som någonsin funnits.

Nu tror jag inte det finns en snöbolls chans i helvetet att han är oskyldig, men OM han vore det är hans mediestrategi helt vanvettig.
The greatest negotiator! The best people!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in