Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Redan under Rekordmagazinets dagar ansåg sig Skytte vara utomordentligt skicklig på placeringar i aktier (anledning till detta är naturligtvis Skyttes grandiosa självbild, där han ser sig som gudalikt intelligent, smartare än alla marknadens aktörer tillsammans) och detta uppmärksammades.
Som han beskrev det själv på den tiden, var anledningen till att han började aktiespekulera att han hade knackigt med stålar ett år när han skulle tjacka julklappar till sina barn, och blev tvungen att låna pengar av sina föräldrar för att inte få julen förstörd. Efter denna "förnedring" bestämde han sig för att han alltid skulle ha en ekonomisk buffert i framtiden, och att aktiemarknaden var stället där han kunde vinna den.
Sen gjorde han också TV-reportage om hur det var att spekulera. Fast jag minns inte att han direkt skröt om sina ekonomiska framgångar. Snarare menade han att de berodde på lika mycket tur som skicklighet, om inte mer.
Citat:
Ursprungligen postat av Iker
Själv har jag legat med hans dotter. Fantastiska ben!
Vilken av dem? Har du mer om henne?
Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Mig veterligen fick han en gammal flamma att hamna på psyket. Hon är nu en chef på SVT Malmö. Tryckte tydligen ner henne rejält i skorna, psykiskt.
Är det Carina Brorman, numera på elbolaget E.ON du menar?
Citat:
Ursprungligen postat av daphox
Om jag inte minns fel är han också en hyfsat meriterad tvärflöjtist (?).
Ja, i alla fall hyfsad amatör.