2008-10-15, 21:19
Medlem
SvendPris avatar
PÅ TV idag 21.30.
Citera
2008-11-11, 22:13
Medlem
Jag har faktiskt precis läst hans bok Omvänd. Jag sträckläste den - mycket intressant. Han ger ett mycket ärligt och utlämnande intryck i den boken.
Jag uppfattar honom som en person som är mycket energisk och intensiv med allt som han ger sitt intresse. Det kan väcka ont blod i mellanmjölkens land.
Citera
2008-11-21, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvendPri
PÅ TV idag 21.30.

menar du programet "karin 21:30"?

nu var det iofs några veckor sedan men jag minns att jag såg en del av det... tyckte ändå att han gjorde ett relativt nyktert intryck.. karin eller vad fan hon heter snacka religion och höll upp skyltar med bilder på jesus, buddha osv... när hon skulle visa mohamed, allah eller vad skiten heter var det bara ett tomt ark.. skytte påpekade detta och då sa karin att man inte ska förarga eller provocera muslimer.. haha, skyttes min då var så jävla klockren jävla kärringjävel å vika ner sig så...
Citera
2008-11-21, 23:35
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Jag har faktiskt precis läst hans bok Omvänd. Jag sträckläste den - mycket intressant. Han ger ett mycket ärligt och utlämnande intryck i den boken.
Jag uppfattar honom som en person som är mycket energisk och intensiv med allt som han ger sitt intresse. Det kan väcka ont blod i mellanmjölkens land.

"Mellanmjölkens land", originellt argument... Han är som Björn Ranelid. Men elak. Och mindre begåvad.
Citera
2008-11-21, 23:40
Bannlyst
Hans dotter serverade på restaurang Stortorget i Lund. Hyfsat snygg, mkt villig.
Citera
2008-11-22, 11:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Och så har han knullat Lill-Babs. Fet respekt för det!

Jag betvivlar inte att det är sant. Men det är väl ett väldigt omaka par. Först gammal kommunist och nu nämast överreligiös. Han får också min respekt!
Citera
2008-11-22, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milhouse
Jag betvivlar inte att det är sant. Men det är väl ett väldigt omaka par. Först gammal kommunist och nu nämast överreligiös. Han får också min respekt!

Vilken karl är omaka för Lillbabs när hormonerna slår till?
Citera
2008-11-22, 13:11
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Redan under Rekordmagazinets dagar ansåg sig Skytte vara utomordentligt skicklig på placeringar i aktier (anledning till detta är naturligtvis Skyttes grandiosa självbild, där han ser sig som gudalikt intelligent, smartare än alla marknadens aktörer tillsammans) och detta uppmärksammades.
Som han beskrev det själv på den tiden, var anledningen till att han började aktiespekulera att han hade knackigt med stålar ett år när han skulle tjacka julklappar till sina barn, och blev tvungen att låna pengar av sina föräldrar för att inte få julen förstörd. Efter denna "förnedring" bestämde han sig för att han alltid skulle ha en ekonomisk buffert i framtiden, och att aktiemarknaden var stället där han kunde vinna den.
Sen gjorde han också TV-reportage om hur det var att spekulera. Fast jag minns inte att han direkt skröt om sina ekonomiska framgångar. Snarare menade han att de berodde på lika mycket tur som skicklighet, om inte mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Iker
Själv har jag legat med hans dotter. Fantastiska ben!
Vilken av dem? Har du mer om henne?

Citat:
Ursprungligen postat av kravman
Mig veterligen fick han en gammal flamma att hamna på psyket. Hon är nu en chef på SVT Malmö. Tryckte tydligen ner henne rejält i skorna, psykiskt.
Är det Carina Brorman, numera på elbolaget E.ON du menar?

Citat:
Ursprungligen postat av daphox
Om jag inte minns fel är han också en hyfsat meriterad tvärflöjtist (?).
Ja, i alla fall hyfsad amatör.
Citera
2008-11-22, 13:55
Medlem
...

Har träffat honom i diverse sammanhang och är en av dem som med stolthet kan säga sig ha nobbat honom. Hans reaktion var icke oväntad, men låg...
Citera
2008-11-23, 08:29
Medlem
Basil Fawltys avatar
Du poetissan, du får gärna berätta litet mer. Detaljer, vi vill ha detaljer !
Citera
2008-11-23, 18:50
Medlem
Ove Rainer-avslöjandet

Jag undrar om Skytte kanske fick någon kris efter det uppmärksammade avslöjandet av Ove Rainers skatteplanering. Skytte fick ju journalistpriset efter att ha avslöjat hur Rainer skatteplanerat trots att det ingick i hans uppgifter att motverka skattefusk. Nu fuskade ju Rainer aldrig men utnyttjade luckor i lagen vilket fick till följd att han fick lägre skatt. Efter att han avsatts/avgått blev han ju sjuk och dog så småningom. Om detta har något samband vet jag inte. Känner inte till dödsorsaken. Om jag minns rätt var Yrsa Stenius chefredaktör för Aftonbladet vid den tiden och också aktiv med att granska Rainer. Hon fick som jag minns någon mental kris och var troligen intagen för vård på någon klinik. Kanske också Skytte genomgick en kris men att den för hans del mynnade ut i att han blev en ny människa både politiskt och religiöst. Rätta mig om jag har fel.
Citera
2008-11-23, 19:12
Medlem
Andy Pandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Nu fuskade ju Rainer aldrig men utnyttjade luckor i lagen vilket fick till följd att han fick lägre skatt. Efter att han avsatts/avgått blev han ju sjuk och dog så småningom. Om detta har något samband vet jag inte. Känner inte till dödsorsaken.
Cancer.

Skatteplanering kallar man väl det Rainer höll på med. Inte olagligt, men klart olämpligt för ett statsråd, speciellt ett socialdemokratiskt (även om Rainer inte varit s-medlem innan han blev minister).

Dock framkom det också i Skyttes undersökning - även om det aldrig blev någon stor grej av just den enskildheten - att Rainer hade givit falska uppgifter till domstol (om sina inkomster, eller sina tillgångar) i samband med en skilsmässa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in