2024-11-24, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
I mitt tycke satte Göran Skytte ett såpass stort avtryck i sin samtid att hans frånfälle borde ha nämnts någon gång i nyheterna i radions P1. Jag kan ha missat, men tror att de helt enkelt ignorerat detta. De gör givetvis ett urval, men jag tycker att de i anständighetens namn borde ha klämt in det någonstans. Kan det ha att göra med att han ansågs vara en renegat?

Media består till 100 procent av sataniska feminister så ur deras synvinkel finns inget värre än en kristen person som nämner Jesus.

Någon som vet om Skytte 2.0 var pro-sionist?
Citera
2024-11-24, 16:46
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
I mitt tycke satte Göran Skytte ett såpass stort avtryck i sin samtid att hans frånfälle borde ha nämnts någon gång i nyheterna i radions P1. Jag kan ha missat, men tror att de helt enkelt ignorerat detta. De gör givetvis ett urval, men jag tycker att de i anständighetens namn borde ha klämt in det någonstans. Kan det ha att göra med att han ansågs vara en renegat?
Självklart rapporterades det på Ekot
https://sverigesradio.se/artikel/jou...-skytte-ar-dod
Citera
2024-11-24, 19:28
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Självklart rapporterades det på Ekot
https://sverigesradio.se/artikel/jou...-skytte-ar-dod

Där ser man! Missade den sändningen. Tjugo sekunder med basala fakta. Inte som när Susanne Osten gick bort härom veckan. Det basunerades ut hela dagen, med extra inslag i kulturradion, som omhuldar de sina. Bra att han inte glömdes bort. Ingen favorit, men med tanke på hans genomslag ingen som som ska sopas under mattan.
Citera
2024-11-24, 20:25
Medlem
colds avatar
Härligt att min gamla tråd fick liv.
Citera
2024-11-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold
Härligt att min gamla tråd fick liv.
Det fick den, via död.

Visst hade Göran en dotter?
Citera
2024-11-24, 23:05
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Där ser man! Missade den sändningen. Tjugo sekunder med basala fakta. Inte som när Susanne Osten gick bort härom veckan. Det basunerades ut hela dagen, med extra inslag i kulturradion, som omhuldar de sina. Bra att han inte glömdes bort. Ingen favorit, men med tanke på hans genomslag ingen som som ska sopas under mattan.
Även fast jag föredrar Skytte framför Osten kan jag ändå förstå att en kulturmänniska väcker lite mer känslor än en, visserligen stor, journalist. Man kan ju kolla på genomslaget Allan Svenssons död fått. Var nog fler som brydde sig om hans död än Ostens, inte för att förringa Ostens gärning dock.
Citera
2024-11-24, 23:06
Medlem
Har inte tänkt på detta på många många år men jag satt bredvid honom på ett flygplan Stockholm-Malmö nångång tidigt 00-tal som tonårig gothare. Han hade verkligen star quality, jag fattade direkt att han var känd fast jag inte kände igen honom. Vänlig mot alla, tvekade inte en sekund att småprata med mig hela vägen trots att jag väl såg ut som fan med svart smink osv. När jag fick fel flygplansmacka (beställt veg, fick kött) men var för awkward för att säga något fixade han det åt mig vänligt men bestämt, och sa ”jag är inte vegetarian själv, men kött är ju faktiskt mord” med en blinkning. Riktigt kul och härlig person verkade det som helt enkelt.
Citera
2024-11-24, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boney M
Och så har han knullat Lill-Babs. Fet respekt för det! Det gör honom till buksvåger med Lasse Berghagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Iker
Om Lill-Babs sa Skytte "hon har dom härligaste pattarna jag sett".

De flesta kommentarer gäller hans kommunistiska och religiösa böjelser. Men han var uppenbarligen en kvinnokarl också. Citat från tidigare notiser i tråden.
Citera
2024-11-24, 23:30
Medlem
För många år sen läste jag hans bok ”Ett år med Jesus”. Där var han öppen med att han under några år (då han mådde väldigt dåligt) åkte många ”smutsiga” resor till Berlin.
Om jag nu minns rätt från boken … har den i min bokhylla, så kanske borde dubbelkolla.
Citera
2024-11-25, 00:17
Medlem
Sam.Boyds avatar
Trots att mannen var väldigt vänster så gillade o respekterade jag honom.

Alla måste förr eller senare gå vidare. Jag minns o saknar.
Citera
2024-11-25, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Trots att mannen var väldigt vänster så gillade o respekterade jag honom.

Alla måste förr eller senare gå vidare. Jag minns o saknar.

När uppdaterade du dig senast om Skytte?

Han har ju varit ärkekonservativ och äckligt nykristen i över tjugo år... han var vänster för 40 år sedan!
Citera
2024-11-25, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helikon
När uppdaterade du dig senast om Skytte?

Han har ju varit ärkekonservativ och äckligt nykristen i över tjugo år... han var vänster för 40 år sedan!
Undrar om han ändrade i sin åsikt om LillBabs pattar också??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in