• 1
  • 2
2017-01-13, 15:45
Medlem
Tjena!

Är det nån här på brädan som blivit drogtestad på jobbet under kur? Klarade ni er?
Skulle helst höra från folk som varit ON och blivit testad på ett "vanligt kontorsjobb". Förstår att en väktare eller ordningsvakt blir testad för doping, men jag får för mig att på vanliga jobb är det bara traditionella droger de letar?

Mvh

Edit: Berätta gärna testmetod också!
Senast redigerad av negative 2017-01-13 kl. 15:47.
Citera
2017-01-13, 15:54
Medlem
Där jag jobbar skiter de i anabola och sådant. De testar bara de vanliga drogerna.
Citera
2017-01-13, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negative
Tjena!

Är det nån här på brädan som blivit drogtestad på jobbet under kur? Klarade ni er?
Skulle helst höra från folk som varit ON och blivit testad på ett "vanligt kontorsjobb". Förstår att en väktare eller ordningsvakt blir testad för doping, men jag får för mig att på vanliga jobb är det bara traditionella droger de letar?

Mvh

Edit: Berätta gärna testmetod också!

Brukar i 99 % enbart vara droger som testat, kissprov och sticka som testar efter de "vanligaste". Gräs, horse, tjack, opi etc
Citera
2017-01-13, 16:34
Medlem
Pissat på 4 olika arbetsplatser genom åren och alltid har det varit multisticka för dom vanligaste drogerna. Aldrig hört från nån jag känner att dom kollat efter doping
Citera
2017-01-13, 16:40
Medlem
Är du stor som ett hus kan de väl anpassa testet lite om det finns nån sadist som är villig att gå den extramilen för din skull. Har dock för mig att det är rejält dyrt att testa för doping, så av den anledningen är det nog rätt lugnt.
Citera
2017-01-13, 20:29
Medlem
Ja men då är det kanske som jag tror då. Men nog måste vi ha fler på brädan som blivit testade under kur?
Citera
2017-01-13, 21:36
Medlem
Pallestroms avatar
Nej aldrig varit med om drogtest på jobb.
Inte på 20 års arbetstid.

Måste väl krävas nåt för att en arbetsgivare ska få testa personal?
Tänker inte på privata arbetsgivare då.
Tex pga framfart av tunga fordon eller nåt
Citera
2017-01-13, 21:51
Medlem
Tyvärr är det inte så. Många kräver drogtest för anställning, och efter detta sker randomiserade tester under anställning.
Citera
2017-01-13, 22:35
Medlem
bdbdbdbds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negative
Tyvärr är det inte så. Många kräver drogtest för anställning, och efter detta sker randomiserade tester under anställning.

Drogtest vid anställning, absolut det har blivit vanligt, men sedan? slumpmässiga test då och då på jobbet måste väl ändå vara ovanligt?

Nån som varit med om saken kan gärna få berätta hur det gick till.

Vill man förresten ens jobba på ett ställe som beter sig som nån kriminalvårdsanstalt, skulle krävas jävligt bra betalt isåfall...
Citera
2017-01-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bdbdbdbd
Drogtest vid anställning, absolut det har blivit vanligt, men sedan? slumpmässiga test då och då på jobbet måste väl ändå vara ovanligt?

Nån som varit med om saken kan gärna få berätta hur det gick till.

Vill man förresten ens jobba på ett ställe som beter sig som nån kriminalvårdsanstalt, skulle krävas jävligt bra betalt isåfall...

Ica lagret i en viss ort har tester lite då och då dock aldrig efter doping. Sen har jag jobbat på ett annat företags lager under 4år och hade ett test innan anställningen och 2st "slumpmässiga". Dom slumpmässiga är inte alltid slumpmässiga fick jag reda på senare av fackombudet på ett rätt blött julbord.
Citera
2017-01-13, 23:46
Medlem
jag har pissat hos polisen för droger, självklart inget utslag dom sa inget om någon doping
Citera
2017-01-14, 01:40
Medlem
När du jobbar i Arlanda flygplats eller vid lager i Rosersberg så är de ganska vanligt med pissprov.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in