2017-01-14, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWiseOne
När du jobbar i Arlanda flygplats eller vid lager i Rosersberg så är de ganska vanligt med pissprov.

Absolut! Men frågan är ju om dom testar för aas
Citera
2017-01-14, 23:02
Medlem
Samaelssons avatar
De är nog inte helt omöjligt, företag som anlitat 3:e part som håller koll på sjukskrivningar osv, såsom feelgood eller previa.

Då kan du räkna med att dom testar AAS oxå.
Citera
2017-01-15, 05:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samaelsson
De är nog inte helt omöjligt, företag som anlitat 3:e part som håller koll på sjukskrivningar osv, såsom feelgood eller previa.

Då kan du räkna med att dom testar AAS oxå.

Säg 400 anställda, hälsokontroll, drogtest + AAS = 15 papp per skalle? Låter sannolikt?
Citera
2017-01-15, 17:25
Medlem
kool-g-raps avatar
Samma ämne har varit uppe flera gånger, bara att söka.
På mina jobb jag haft skulle de aldrig drömma om att göra drogtester även fast jag jobbat med människor, varit stor som ett hus och rätt öppen med att jag brukar CB. Så länge jag skött jobbet exemplariskt ska de skita i vad jag gör på min fritid. Som bdbdbdbd skrev, vem fan vill jobba åt ett företag som inkräktar på ens privatliv och beter sig som kriminalvården?

Jag har dock för mig att en arbetsgivare inte får sparka en pga droger utan måste i stället erbjuda behandling i första hand. Stämmer det? Doping räknas ju som en drog för svenssons så kanske är samma där?
Citera
2017-01-15, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kool-g-rap
Samma ämne har varit uppe flera gånger, bara att söka.
På mina jobb jag haft skulle de aldrig drömma om att göra drogtester även fast jag jobbat med människor, varit stor som ett hus och rätt öppen med att jag brukar CB. Så länge jag skött jobbet exemplariskt ska de skita i vad jag gör på min fritid. Som bdbdbdbd skrev, vem fan vill jobba åt ett företag som inkräktar på ens privatliv och beter sig som kriminalvården?

Jag har dock för mig att en arbetsgivare inte får sparka en pga droger utan måste i stället erbjuda behandling i första hand. Stämmer det? Doping räknas ju som en drog för svenssons så kanske är samma där?

Du har helt rätt i att en arbetsgivaren måste erbjuda rehab minst en gång innan dom dom får sparka en anställd som åkt dit på droger. Detsamma måste gälla doping tror jag dock inte 100 på det.
Citera
2017-01-15, 19:40
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Du har helt rätt i att en arbetsgivaren måste erbjuda rehab minst en gång innan dom dom får sparka en anställd som åkt dit på droger. Detsamma måste gälla doping tror jag dock inte 100 på det.

Det här borde alla veta om! Jag har aldrig varit med om prover men tydligen så händer det ju, samma sak borde ju också gälla doping ja då det tydligen också är dödsknark.

Om en arbetsgivare skulle vilja ha prov av mig så skulle jag bara hänvisa till att dom i så fall är skyldig till att betala behandling om det visar positivt och fråga om det är värt att lägga hundra tusentals kronor för att bry sig om vad jag gör på fritiden eller om dom inte bara kan skita i det så länge jag sköter jobbet.

Jag blir förbannad när jag hör att arbetsgivare ska kränka ens integritet och lägga sig i folks privatliv. Det har vi en polismyndighet till
Citera
2017-01-15, 20:45
Medlem
EVF111s avatar
Citat:
Det här borde alla veta om! Jag har aldrig varit med om prover men tydligen så händer det ju, samma sak borde ju också gälla doping ja då det tydligen också är dödsknark.

Om en arbetsgivare skulle vilja ha prov av mig så skulle jag bara hänvisa till att dom i så fall är skyldig till att betala behandling om det visar positivt och fråga om det är värt att lägga hundra tusentals kronor för att bry sig om vad jag gör på fritiden eller om dom inte bara kan skita i det så länge jag sköter jobbet.

Jag blir förbannad när jag hör att arbetsgivare ska kränka ens integritet och lägga sig i folks privatliv. Det har vi en polismyndighet till

Jag blir förbannad att Polismyndigheten gör samma sak för att jag utsätter mig själv för en risk och inte genomför ett "riktigt brott". Det borde vara olagligt att hoppa fallskärm också sålänge CB och testosteron är olagligt
Citera
2017-01-15, 23:16
Medlem
Citat:

Om du jobbade i en gruva åt LKAB, skulle du vilja att ett par kollegor körde maskiner på 30-50 ton påtända och på fyllan då samtidigt som du arbetar till fots invid? Eller bli opererad av en läkare som nallar på läkemedelsförrådet?
Citera
2017-01-16, 00:32
Medlem
Förvånad att inte grundläggande är besvarad!

Har nån gjort drogtest på jobbet under kur? Hur gick det? Vilken metod användes?
Citera
2017-01-16, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negative

Har nån gjort drogtest på jobbet under kur? Hur gick det? Vilken metod användes?

Ja ett av testen jag gjort var under kur. Det gick bra såklart och det var en sjuksköterska som väntade utanför toaletten medans jag pissade i en plastmugg. Hon hade med en multisticka som hon doppade i urinet och på några minuter visade testet antingen ett streck för negativt eller två streck för positivt. Åtta olika substanser kollade dom på det testet. Lämnade testet på företagshälsovården inte direkt på jobbet det vet jag inte om det är tillåtet med tanke på att arbetskamraterna ser det isf.
Senast redigerad av Dumstruten78 2017-01-16 kl. 09:27.
Citera
2017-01-16, 10:19
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negative

Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Ja ett av testen jag gjort var under kur. Det gick bra såklart och det var en sjuksköterska som väntade utanför toaletten medans jag pissade i en plastmugg. Hon hade med en multisticka som hon doppade i urinet och på några minuter visade testet antingen ett streck för negativt eller två streck för positivt. Åtta olika substanser kollade dom på det testet. Lämnade testet på företagshälsovården inte direkt på jobbet det vet jag inte om det är tillåtet med tanke på att arbetskamraterna ser det isf.

Jag har precis samma erfarenhet. Under testet gick jag visserligen inte på steroider, men körde en sväng clenbuterol då. Men de kollade inte AAS ändå. Bara de vanliga drogerna vad det nu är, kokain heroin benzo och det där.
Citera
2017-01-17, 16:20
Medlem
Samaelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeldildo
Säg 400 anställda, hälsokontroll, drogtest + AAS = 15 papp per skalle? Låter sannolikt?
Nä men på arbetsplatser där enstaka testas som misskött sig. Ja har haft kollegor som testats för AAS när dom lämnat pisseprov, dom preppade iof inte men AAS va med i testet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in