• 1
  • 2
2017-01-13, 13:11
Medlem
Pågrund av oansvar har jag nu ca 22000 kr "lån", eller delbetalning, hos klarna och Qliro.. Dessutom har jag knappt fått jobba denna månad så nästa månads lön kommer va knapper.. Knappt att jag får hyran betald.. Är student dessutom. Har dock några poäng att ta igen innan jag kan få csn. Har funderat på att ta 30000 i blancolån, betala av alla krediter och spara resten till nästa månad. Ska även söka ett till extrajobb och fixa betygen, men det kommer ta tid.
Är det en bra ide med blancolån??

Är verkligen väldigt orolig för hur jag ska få ihop det nästa månad..Att det ska behöva gå så långt innan man skärper sig
Citera
2017-01-13, 13:14
Medlem
Har du pratat med Klarna och Qliro om du kan få uppskov? Börja där.
Citera
2017-01-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RulleRivare
Har du pratat med Klarna och Qliro om du kan få uppskov? Börja där.

Orkar du förklara vad uppskov är? Jag har ringt dem och bett dem att spärra så att jag inte kan köpa mer på delbetalning, kändes säkrare så.
Citera
2017-01-13, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sohas2
Orkar du förklara vad uppskov är? Jag har ringt dem och bett dem att spärra så att jag inte kan köpa mer på delbetalning, kändes säkrare så.
...

Att få betala senare.
Citera
2017-01-13, 13:27
Medlem
Citat:
Pågrund av oansvar har jag nu ca 22000 kr "lån", eller delbetalning, hos klarna och Qliro.. Dessutom har jag knappt fått jobba denna månad så nästa månads lön kommer va knapper.. Knappt att jag får hyran betald.. Är student dessutom. Har dock några poäng att ta igen innan jag kan få csn. Har funderat på att ta 30000 i blancolån, betala av alla krediter och spara resten till nästa månad. Ska även söka ett till extrajobb och fixa betygen, men det kommer ta tid.
Är det en bra ide med blancolån??

Är verkligen väldigt orolig för hur jag ska få ihop det nästa månad..Att det ska behöva gå så långt innan man skärper sig

Blir du ens godkänd för ett blancolån med dina förutsättningar?
Citera
2017-01-13, 13:29
Medlem
Katzyns avatar
Om det är en bra lösning beror väl alldeles på om du kan få ner räntor och avgifter genom det. Med det menar jag inte ffa hur mycket du betalar i månaden, utan hur stor del av betalningen som är amorteringar mot att faktiskt bli av med skulden, och hur mycket du bara betalar för räntor och fakturaavgifter som inte sänker din skuld utan bara äter upp dina pengar. Du får jämföra räntor och avgifter.

Men sen undrar jag om du verkligen är kreditvärdig för 30 000 i blancolån? Du har alltså någon form av timanställning som enda inkomst, och har en dålig historik av att ta dåliga krediter? Har aldrig tagit ett blancolån, så det kan hända att du kan få upp till 30 eller 50 k utan att behöva visa någon egentlig betalningsförmåga, men jag skulle nog föreställa mig en rätt stor risk att du får avslag på sådana låneansökningar. Kanske om du bokar ett personligt möte och verkligen visar att du vill skärpa dig.
Citera
2017-01-14, 13:26
Medlem
Gladiuxs avatar
om studier är din huvudsakliga inkomst så bör du ta med dig någon som medsökande/borgensman för att kunna lösa dina avbetalningar.

De flesta banker o långivarna kräver en inkomst på 110+ per år som ensam sökande för att bevilja,
men visst skicka en ansökan via någon av låneförmedlarna t.e.x. freedom finance så kollar alla nischbankerna på det också.
Citera
2017-01-14, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gladiux
om studier är din huvudsakliga inkomst så bör du ta med dig någon som medsökande/borgensman för att kunna lösa dina avbetalningar.

De flesta banker o långivarna kräver en inkomst på 110+ per år som ensam sökande för att bevilja,
men visst skicka en ansökan via någon av låneförmedlarna t.e.x. freedom finance så kollar alla nischbankerna på det också.

Okej tack för tipset! Jag hade en inkomst på 160000 förra året, jobbade mycket och på ett bra betalt ställe. Fattar inte hur jag kunde slösa allt det..

Tror du det räcker för att få låna en minsre summa? Jag tror dock jag har några Kreditupplysningar från när jag beställde på nätet.
Citera
2017-01-14, 20:55
Medlem
Fick ett erbjudande av credento.
31 000 kr / 5 år
Effektiv ränta 33.23%
Månadskostnad (annuitet) 989 kr.

Sjukt hög ränta
Citera
2017-01-15, 00:11
Medlem
31 000 kr är ju inga astronomiska belopp. Ett blankolån är inte hela världen om du betalar av det relativt snabbt.
Redo att jobba för det hela?
Det finns alltid jobb inom försäljning. Krigar du på med dörrknackning/telefonförsäljning några kvällar i veckan under ett halvår så har du löst skulden.
Sector Alarm söker "alltid" säljare som jobbar på kvällarna vet jag. Inte glamoröst för 5 öre, men det funkar absolut för att dra in lite pengar. Jag har själv gjort det.
Citera
2017-01-15, 00:21
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Fick ett erbjudande av credento.
31 000 kr / 5 år
Effektiv ränta 33.23%
Månadskostnad (annuitet) 989 kr.

Sjukt hög ränta

Rena loserräntan. Jag har 1.9% på min GT-R. Lendo kan fara o flyga.
Citera
2017-01-15, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.s82
31 000 kr är ju inga astronomiska belopp. Ett blankolån är inte hela världen om du betalar av det relativt snabbt.
Redo att jobba för det hela?
Det finns alltid jobb inom försäljning. Krigar du på med dörrknackning/telefonförsäljning några kvällar i veckan under ett halvår så har du löst skulden.
Sector Alarm söker "alltid" säljare som jobbar på kvällarna vet jag. Inte glamoröst för 5 öre, men det funkar absolut för att dra in lite pengar. Jag har själv gjort det.

Ja tänkte söka ett till extrajobb! Hur snabbt är relativt snabbt? Om jag tar återbetalningsplan på 5 år, sedan betalat jag ändå av det på ett år ungefär, är det snabbt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in