• 1
  • 2
2017-01-16, 00:01
Medlem
herrstorks avatar
varför blanco på 30 när du har skulder på 22? på detta sättet hamnar du bara djupare i träsket. skall du ta blanco så gå till vanlig bank och be om studentlån eller något liknande. att låna för att lösa lån handlar bara om att sänka räntekostnaden.

du borde klippa kortet, se till att jobba extra.. vad som helst.. komma ifatt innan du köper någonting nytt. sälj saker på blocket om det är så.

antar att du är ung eftersom du pluggar, ge fan i att låna, folk fattar inte att det blir bara problem med det. avbetalningar, räntefritt och hög avgift.. skärp till dig. betala av skulderna så fort du kan och handla för pengar du har. i annat fall är du inte värd att ha prylen. det du skall låna till är bostad, inget annat.

glöm inte ringa efteråt till företagen och avsluta krediten även om du har betalat in allt så ligger det som en kredit hos de vilket kommer belasta dig i framtiden. banken skiter i om du har utnyttjad kredit eller inte de lägger in i alla kalkyler att du har fullt utnyttjad kredit och att räntan är 10% och det kommer inte göra dig poppis hos de.

kolla på min uc så ser du var krediterna finns.. sen är det bara ringa och avsluta.
Citera
2017-01-16, 00:03
Medlem
herrstorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohas2
Ja tänkte söka ett till extrajobb! Hur snabbt är relativt snabbt? Om jag tar återbetalningsplan på 5 år, sedan betalat jag ändå av det på ett år ungefär, är det snabbt?

skojjar du? skall du betala av 31k på 5 år?????
det skall du kunna pynta in på max 5 månader. fixar du inte det så är det riktigt illa!
Citera
2017-01-16, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrstork
skojjar du? skall du betala av 31k på 5 år?????
det skall du kunna pynta in på max 5 månader. fixar du inte det så är det riktigt illa!

Som student är det inte lätt lägga undan ca 6000 kr varje månad tyvärr.
Citera
2017-01-16, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrstork
varför blanco på 30 när du har skulder på 22? på detta sättet hamnar du bara djupare i träsket. skall du ta blanco så gå till vanlig bank och be om studentlån eller något liknande. att låna för att lösa lån handlar bara om att sänka räntekostnaden.

du borde klippa kortet, se till att jobba extra.. vad som helst.. komma ifatt innan du köper någonting nytt. sälj saker på blocket om det är så.

antar att du är ung eftersom du pluggar, ge fan i att låna, folk fattar inte att det blir bara problem med det. avbetalningar, räntefritt och hög avgift.. skärp till dig. betala av skulderna så fort du kan och handla för pengar du har. i annat fall är du inte värd att ha prylen. det du skall låna till är bostad, inget annat.

glöm inte ringa efteråt till företagen och avsluta krediten även om du har betalat in allt så ligger det som en kredit hos de vilket kommer belasta dig i framtiden. banken skiter i om du har utnyttjad kredit eller inte de lägger in i alla kalkyler att du har fullt utnyttjad kredit och att räntan är 10% och det kommer inte göra dig poppis hos de.

kolla på min uc så ser du var krediterna finns.. sen är det bara ringa och avsluta.

Ska jag gå till min bank och kolla om de kan hjälpa mig säkna kostnaden för krediterna? Kanske är bättre än att ta lån från lendo osv..

Räknas klarna som kredit?
Ja tänkte ta ett till extrajobb eftersom vi knappt får pass på mitt nuvarande nuförtiden. Jag vet..:/ Har verkligen strulat till det ordentligt och köpt onödiga grejer, men det är slut med det nu!:/
Citera
2017-01-16, 09:12
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Fick ett erbjudande av credento.
31 000 kr / 5 år
Effektiv ränta 33.23%
Månadskostnad (annuitet) 989 kr.

Sjukt hög ränta

Eh, är du galen? Har du tappat vettet? Den här dealen innebär att du kommer att ha betalat 59 340 kronor, och då gissar jag att det dessutom tillkommer andra avgifter. Du kommer alltså att få betala tillbaka DUBBELT så mycket som du lånar. Sen varför ska du låna 31 k om du bara är skyldig 22? Du inser att du får mindre pengar av det, inte mer?
Citera
2017-01-17, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Eh, är du galen? Har du tappat vettet? Den här dealen innebär att du kommer att ha betalat 59 340 kronor, och då gissar jag att det dessutom tillkommer andra avgifter. Du kommer alltså att få betala tillbaka DUBBELT så mycket som du lånar. Sen varför ska du låna 31 k om du bara är skyldig 22? Du inser att du får mindre pengar av det, inte mer?

Det är vansinnigt, kommer inte att ta det såklart löser på annat sätt. Jag gjorde bara en låneansökan, men valde aldrig de erbjudanden jag fick, utan bestämde mig för att inte ta lån. Men ser nu att jag har att missat samtal från Lendo och att de behöver få kontakt med mig angående ansökan!! Betyder det att jag måste gå igenom med lånet?? Eller kan jag bara strunta i att svara??
Citera
2017-01-17, 15:10
Medlem
herrstorks avatar
Citat:
Som student är det inte lätt lägga undan ca 6000 kr varje månad tyvärr.

jag har studerat själv och det var inga större problem.. dock så lånade jag max samt jobbade inte extra. det beror på övriga vanor..
Citera
2017-01-17, 15:12
Medlem
herrstorks avatar
Citat:
Ska jag gå till min bank och kolla om de kan hjälpa mig säkna kostnaden för krediterna? Kanske är bättre än att ta lån från lendo osv..

Räknas klarna som kredit?
Ja tänkte ta ett till extrajobb eftersom vi knappt får pass på mitt nuvarande nuförtiden. Jag vet..:/ Har verkligen strulat till det ordentligt och köpt onödiga grejer, men det är slut med det nu!:/

jag skulle gå till min bank säga som det är och be om hjälp. det är sällan de säger nej till när kunden kommer i tid med insikten. lendo är ännu ett av skojjarna...

jap klarna räknas som kredit, bensinkortet med samt allt annat som du har gjort på avbetalning tidigare. det ligger kvar och skräpar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in