Citat:
Ursprungligen postat av
herrstork
varför blanco på 30 när du har skulder på 22? på detta sättet hamnar du bara djupare i träsket. skall du ta blanco så gå till vanlig bank och be om studentlån eller något liknande. att låna för att lösa lån handlar bara om att sänka räntekostnaden.
du borde klippa kortet, se till att jobba extra.. vad som helst.. komma ifatt innan du köper någonting nytt. sälj saker på blocket om det är så.
antar att du är ung eftersom du pluggar, ge fan i att låna, folk fattar inte att det blir bara problem med det. avbetalningar, räntefritt och hög avgift.. skärp till dig. betala av skulderna så fort du kan och handla för pengar du har. i annat fall är du inte värd att ha prylen. det du skall låna till är bostad, inget annat.
glöm inte ringa efteråt till företagen och avsluta krediten även om du har betalat in allt så ligger det som en kredit hos de vilket kommer belasta dig i framtiden. banken skiter i om du har utnyttjad kredit eller inte de lägger in i alla kalkyler att du har fullt utnyttjad kredit och att räntan är 10% och det kommer inte göra dig poppis hos de.
kolla på min uc så ser du var krediterna finns.. sen är det bara ringa och avsluta.
Ska jag gå till min bank och kolla om de kan hjälpa mig säkna kostnaden för krediterna? Kanske är bättre än att ta lån från lendo osv..
Räknas klarna som kredit?
Ja tänkte ta ett till extrajobb eftersom vi knappt får pass på mitt nuvarande nuförtiden. Jag vet..:/ Har verkligen strulat till det ordentligt och köpt onödiga grejer, men det är slut med det nu!:/