• 2
  • 3
2017-01-22, 08:42
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Läs det finstilta. Jag orkar inte kolla exakt igen men de har tex ränta på kontantuttag eller hur det nu var.

Det vet jag, det finns inga kreditkort som har räntefria dagar på kontantuttag - det vore too good to be true

Däremot noll i valutapåslag och ingen årsavgift, jag sätter alltid in hela beloppet innan ränta börjar ticka, för kontantuttag har jag andra bankkort bland annat forex visa som också är avgiftsfritt (dock 1% valutapåslag).
Citera
2017-01-22, 08:45
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnFKennedy
Kör alltid med två olia kort. Mitt Amex guld och Visa från banken. Funderar på att kasta Amexen då den egentligen bara inneburit problem. Känns som att färre och färre butiker/restauranger tar emot Amex runt om i världen.

Aldrig fattat hur privatpersoner kan skaffa amex? Svindyra avgifter och dessutom är visa och mastercard mer gångbart ute i världen ändå. Deras bonusprogram är bara till för att lura på folk korten.

Undantaget är om man har utlägg för jobbet i tiotusentals eller mer kronor om året, då kan detta eventuellt göra det lönsamt för privatpersonen men då är det mer att betrakta som en dold löneförmån.
Citera
2017-01-22, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Aldrig fattat hur privatpersoner kan skaffa amex? Svindyra avgifter och dessutom är visa och mastercard mer gångbart ute i världen ändå. Deras bonusprogram är bara till för att lura på folk korten.

Undantaget är om man har utlägg för jobbet i tiotusentals eller mer kronor om året, då kan detta eventuellt göra det lönsamt för privatpersonen men då är det mer att betrakta som en dold löneförmån.

Ärligt talat så skaffade jag kortet för några år sedan när jag jobbade i USA och har aldrig riktigt gjort mig av med det. Har ingen gett vissa fördelar när man stått i Barköer men avgiften är alldeles för hög i paritet med nyttan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in