2017-01-14, 03:17
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Det kanske har skett fler saker efter 2009, som vi inte känner till i dagsläget? Familjen kanske hade en hotbild fortfarande?

Känner inte familjen till det heller? För i så fall är jag övertygad om att de berättar det för polisen. De har ingen anledning att skydda sin sons mördare.
Citera
2017-01-14, 03:18
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, det var minsann inte dåligt, att de har väntat sedan 2009, det är ju bara 7 år sedan. Det får man väl kalla karaktär och iskyla.. Ja, just det, ironi..

Det kan ju bero på att gärningsmannen suttit inne och inte haft möjlighet att hämnas innan. Och det kan ju vara modern som är det avsedda offret. Då kan det vara en värre hämnd än döden att avrätta hennes son.
Citera
2017-01-14, 03:19
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Känner inte familjen till det heller? För i så fall är jag övertygad om att de berättar det för polisen. De har ingen anledning att skydda sin sons mördare.

Och vad vet du om vad polisen sitter på för info?
Citera
2017-01-14, 03:19
Medlem
"Bakgrunden till hotbilden mot familjen som äger bilen är en familjefejd som ska ha pågått under en längre tid. Polisen fortsatte under eftermiddagen att hålla platsen avspärrad medan familjens övriga två bilar, av försiktighetsskäl, undersöktes av bombtekniker."
Citera
2017-01-14, 03:20
Medlem
Citat:

Jag förutsätter att polisen känner till det, eller har fått kännedom isåfall.
Citera
2017-01-14, 03:22
Medlem
Citat:
Vad anser du vara en seriös källa? Ahh, förresten jag vill inte veta. Jag kan gissa mig till det.

Det är väl ändå så att PW har gått ut och sagt att man har en agenda, inte ens en ding ding värld har gjort det. Och ja! Skulle vilken dag som helst i veckan ta Friatiders nyheter framför DN som sanning. Jag hycklar inte med det!
Citera
2017-01-14, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Ja för det hör ju såklart till vardagen att bombtekniker kallas till ens bil, för man tror att det kan finnas en bomb under den. Men du åker väl till akuten om du har en fis på tvären eller?
Denna stjärtgosse fiser inte. För då kommer det ut annat än bara luft.

Vi måste försöka skilja på vardagen. Vardagen i Rosengård skiljer sig markant mot ett svenskt kvarter. I svenska kvarter så förekommer inte bilbomber och mord i samma utsträkning som i Rosengård. Där är sådant vardagsmat. Problemet är att svenska idioter (ca87%) har inte förstått detta.
Folk förstår inte att våra öppna hjärtan har nyligen sett till att en liten kille blivit avrättad.
Citera
2017-01-14, 03:23
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Och vad vet du om vad polisen sitter på för info?

Det vet jag inte. Då är det ju kanonbra om de hittar motivet till mordet och därmed får fatt i gärningsmannen/männen.

Det är jättebra om så skulle vara fallet men det är inte direkt det intryck man fått av familjens agerande att de vet vem som är GM.
Citera
2017-01-14, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Då har du precis hittat hotbilden mot familjen, mycket bra grävt!
Det enorma hatet mot sonen kom inte plötsligt alltså

Alltså Zeinab hussein som ni talar om som är BO mor bor på bennetsväg 33, den bilbomben ni länkar till var inte i närheten av deras lägenhet, utan bilen stod på en parkeringsplats två kvarter från bennetsväg 33, tror de bara råkar vara en annan kvinna i området som heter likadant.
Men de kan va samma familj oxå. Men både förnamnet Zeinab o efternamnet hussein är ett vanligt arabiskt namn.
Sen vill jag minnas att det var en libanesisk familj som bråkade med en annan familj o att de aldrig var en bomb.

Men kan ha fel om de sist nämnda!
Citera
2017-01-14, 03:25
Medlem
"Hotet, i sin tur, tros ha sitt upphov i en långvarig och vida uppmärksammad släktfejd i Malmö.

Runt den undersökta bilen spärrades ett stort område av. Medan bombexperterna arbetade innanför avspärrningarna samlades ett stort antal nyfikna utanför, bland dem också ungdomar som skrek okvädningsord mot poliserna."
Citera
2017-01-14, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Det kan ju bero på att gärningsmannen suttit inne och inte haft möjlighet att hämnas innan. Och det kan ju vara modern som är det avsedda offret. Då kan det vara en värre hämnd än döden att avrätta hennes son.
Denna 123 har inte förstånd att förstå att tex GM ev suttit inne.
Det är ingen idé att försöka förklara sådant till datatekniker.
Citera
2017-01-14, 03:27
Medlem
ZNUTENs avatar
Eviga släktfejder är en djupt rotad tradition hos MENA-folket.
Det är ju därför det ser ut som det gör i deras sönderbombade hemländer.

Släkten/individens heder kräver blodshämnd
Kan mycket väl vara så också i detta fallet även om något kränkande hände för länge sedan!
Man glömmer och förlåter intet.

Lär bli flera arga unga män som får sätta livet till innan årets första månad är slut.
Malmö liksom flertalet av våra städer går en synnerligen dyster framtid till mötes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in