2017-01-14, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorrymf
Ok, är du säker på att det är dennes familj som har blivit utsatt för en bilbomb. Var tionde bil i Malmö står på en bilmålvakt därför har Malmö väldigt många smitningsolyckor.

Så säker man kan bli.

"Misstänkt bomb under bil på parkering vid Bennets väg Rosengård."
"RYC 795, kunde utläsas. Bilen i fråga är en blå Mitsubishi Spacestar och ägs enligt bilregistret av Zeinab Hussein"
"Zeinab Hussein bor på Bennets väg".

"Zeneib Hussein bor i samma lägenhet som Ahmed och Ahmeds far, lgh 1101, Bennets väg"

Såvida inte Ahmeds mor nu är bilmålvakt
Sannolikheten för det skulle jag nog säga är låg.
Sannolikheten är större att det är familjens bil. Väldigt stor sannolikhet.
Citera
2017-01-14, 03:04
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
????
De kan flytta till en hyreslägenhet någon annanstans utan att behöva ta något lån, det kostar knappast några större summor att byta lägenhet om man håller sig inom samma lägenhetsstandard.
Visst, vissa områden är dyra, men ett par mil utanför städerna i småorterna finns det gott om lediga lediga hyreslägenheter, och då slipper de också bo i ett utanförskapsområde.

Ja, allt handlar om prioriteringar. Bo kvar och riskera att barnen råkar illa ut, ta stora lån eller bo ocentralt med långt till jobbet.
Citera
2017-01-14, 03:06
Medlem
why123s avatar
Jag hade fel, kusinen var tydligen dataingenjör.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/16-aringens-pappa-flydde-hit-for-att-jag-inte-ville-se-mina-barn-do/
Citera
2017-01-14, 03:08
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Tror inte jag. Gemene "horunge" som vill tuffa sig hade aldrig vågat skjuta när det väl gällwe. På sin höjd hade han nog vågat vifta och hota. Visst, då kan det gå väldigt fel men det slutar inte med 8-10 skott och som det verkar vara sagt, att han ska gått tillbaka för att sätta ytterligare en kula i honom.

GM vet vad han gjorde.
Att gå tillbaka till en skadad 16-åring som sannolikt ligger och blöder ihjäl på asfalten och sätta ett par skott i huvudet på honom är kallt. Det är en avrättning och det är ingen snorunge som har gjort det.
Citera
2017-01-14, 03:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Så säker man kan bli.

"Misstänkt bomb under bil på parkering vid Bennets väg Rosengård."
"RYC 795, kunde utläsas. Bilen i fråga är en blå Mitsubishi Spacestar och ägs enligt bilregistret av Zeinab Hussein"
"Zeinab Hussein bor på Bennets väg".

"Zeneib Hussein bor i samma lägenhet som Ahmed och Ahmeds far, lgh 1101, Bennets väg"

Såvida inte Ahmeds mor nu är bilmålvakt
Sannolikheten för det skulle jag nog säga är låg.
Sannolikheten är större att det är familjens bil. Väldigt stor sannolikhet.

Då har du precis hittat hotbilden mot familjen, mycket bra grävt!
Det enorma hatet mot sonen kom inte plötsligt alltså
Citera
2017-01-14, 03:11
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
De vågar väl inte ha bil, efter att familjen utsattes för en förmodad bilbomb 2009.
Det var ingen bomb utan någon del från bilen, typ avgassystemet, som hängde ner. Jag kommer ihåg händelsen.
Om det nu var samma ägare då.det finns fler (6 stycken) med samma namn i Malmö?
Citera
2017-01-14, 03:12
Medlem
why123s avatar
Citat:
Då har du precis hittat hotbilden mot familjen, mycket bra grävt!
Det enorma hatet mot sonen kom inte plötsligt alltså

Ja, det var minsann inte dåligt, att de har väntat sedan 2009, det är ju bara 7 år sedan. Det får man väl kalla karaktär och iskyla.. Ja, just det, ironi..
Citera
2017-01-14, 03:14
Medlem
why123s avatar
Citat:
DN! Kom med en seriös källa det kunde lika gärna ha varit en ding ding värld bägge lika trovärdiga.

Vad anser du vara en seriös källa? Ahh, förresten jag vill inte veta. Jag kan gissa mig till det.
Citera
2017-01-14, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det var ingen bomb utan någon del från bilen, typ avgassystemet, som hängde ner. Jag kommer ihåg händelsen.
Om det nu var samma ägare då.det finns fler (6 stycken) med samma namn i Malmö?

Ja, men det finns bara en familj på BO adress.

Bilbomb eller icke. Enligt polisen existerade det en släktfejd mellan familjen och en annan familj.
Om det har något med det aktuella brottet att göra eller ej, vet vi icke.
Men uppenbarligen har fejden varit tillräckligt infekterad för att de ska kunna tro att den andre familjen skulle kunna ha placerat ut en bilbomb.
Senast redigerad av Ollebollesolle 2017-01-14 kl. 03:17.
Citera
2017-01-14, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Ja, det var minsann inte dåligt, att de har väntat sedan 2009, det är ju bara 7 år sedan. Det får man väl kalla karaktär och iskyla.. Ja, just det, ironi..

Det kanske har skett fler saker efter 2009, som vi inte känner till i dagsläget? Familjen kanske hade en hotbild fortfarande?
Citera
2017-01-14, 03:16
Medlem
Citat:

Ja för det hör ju såklart till vardagen att bombtekniker kallas till ens bil, för man tror att det kan finnas en bomb under den. Men du åker väl till akuten om du har en fis på tvären eller?
Citera
2017-01-14, 03:17
Medlem
Citat:
Vad har du att tillföra tråden då?
Här har något tagit fram en ev hotbild.
Enda du gör är att vurmar för blattar och har noll info. Du är inget annat än ett datatekniker troll.

Men säkert så finns något bakom detta dåd. Sedan får du tro vad du vill.
Visst kan det ha varit en kaos blatte som provsköt sin puffra och råkade sätta ett antal skott i huvudet på en helt oskyldig kille.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in