2017-01-21, 17:50
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Finns det någon som har löst brott genom internet? Alltså någon som forskar fram allt från datorn och löser brott. Skulle vara coolt om detta har hänt tidigare. Är det någon här som gör det?
Löser brott bara sådär vet jag inte men det har nog kommit fram en och annan uppgift i det här forumet. Polisen har koll på det som skrivs.

Det närmaste jag kommer på är avslöjandet av en naturfotograf som kopierade in lodjur helt vilt i sina bilder.
(FB) Fuskande naturfotograf! Terje Hellesø (Bevisat, sammanfattning i startinlägget)
Citera
2017-01-21, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charles13
Ahmed sålde både brunt och grönt
Undra om päronen visste om det
Sen så undrar man ju om hans vänner eller familj ljuger...

Nähä läkaren deala knark nähä, både hans mamma och pappa sa ju att var världens bästa barn och hade köpt sig en miniräknare för sina höga studier????
Då kanske man kan börja förstå varför han dödades, han kanske blåste någon och denne någon blåste bort honom???
Citera
2017-01-21, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zippoflo
Ett rykte går att Ahmed var kurir!
Rykten uppstår hela tiden, du får allt förklara och komma med lite trovärdig information, än du gjort.
Tror inte alls på detta rykte.
Citera
2017-01-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Nähä läkaren deala knark nähä, både hans mamma och pappa sa ju att var världens bästa barn och hade köpt sig en miniräknare för sina höga studier????
Då kanske man kan börja förstå varför han dödades, han kanske blåste någon och denne någon blåste bort honom???

Sånna som dig, som inte ens sett ett enda säker källa på att han sålt något, borde inte få använda internet. Du tror på allt du läser, så enkelt är det.
Citera
2017-01-21, 18:36
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Finns det någon som har löst brott genom internet? Alltså någon som forskar fram allt från datorn och löser brott. Skulle vara coolt om detta har hänt tidigare. Är det någon här som gör det?

Kattmördaren i Lerum (?), var det väl FB som luskade fram vem det var?
Citera
2017-01-21, 18:40
Medlem
ukrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
http://www.nyhetsverket.se/nyhet/24947/Kattm%C3%B6rdaren-avsl%C3%B6jad-Tack-vare-Flashbacksgr%C3%A4varna
Jag är övertygad om att inlägg på Flashback hjälpt polisen framåt i olika utredningar också.
Citera
2017-01-21, 18:42
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Rykten uppstår hela tiden, du får allt förklara och komma med lite trovärdig information, än du gjort.
Det är mer trovärdigt att han studerade till läkare samt att det är en helylle familj?
Grabben blev inte avrättad för att han kunde hantera en miniräknare
Citera
2017-01-21, 18:55
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare

Det var en flashbackare som hjälpte till en del vid ett mord i Trollhättan 2013.
Citera
2017-01-21, 19:04
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Håller med. Man visste ju inte ens om ett eller flera olika vapen varit i bruk. Och det vet man väl fortfarande inte. Jag trodde att man finkammade område bakåt efter eventulla kulor som standard, men tydligen inte. TYdligen helt OK att inte ens försöka samla in bevismaterial. Det verkar som att polisledningen inte tar det här med mord på allvar.
om det var en polis som blivit mördad !! då jävlar hade de lagt ner all tid och energi på att lösa det så snabbt det bara gick
Citera
2017-01-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
FUP är väll sekretess belagd tills åtal väcks? Wller vilken utredning pratar du om

Jag har tillgång till delar av den.
Annars hade jag omöjligen kunnat veta sånt som ex Strind*n eller vem som kom in med Ahmeds mobil.
Sånt får ni själva bekräftat i fupen när den blir offentlig.
Citera
2017-01-21, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Denna information kommer från folk med väldigt god insyn i Malmös undre värld.
Narkotika ska ha försvunnit vid en leverans och Ahmed ska haft ett finger med i det hela.

Jag tror personligen mer på detta än alla andra spekulationer varför han avrättades.
Citera
2017-01-21, 19:19
Medlem
HasseOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zippoflo
Denna information kommer från folk med väldigt god insyn i Malmös undre värld.
Narkotika ska ha försvunnit vid en leverans och Ahmed ska haft ett finger med i det hela.

Jag tror personligen mer på detta än alla andra spekulationer varför han avrättades.
Handlade Ahmed på egen hand eller är där någon som är jävligt orolig just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in