2017-01-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Just det. Det finns inget bevis för att gubben jobbat svart så sluta framställ honom dom en skattesmitare utan något på fötterna. Den personen som sagt att han är bilmekaniker är inte min vän.

Det är tragiskt hur du som vuxen man tycks ha massa tid att slänga skit på människor du inte ens känner. Det hade varit en annan sak om du var bekant med snubben. Min bedömning är att du egentligen hatar dig själv och låter det gå ut över andra. Det baserar jag på att en människa som trivs med livet och med sig själv aldrig skulle bete sig som du gör. Det måste vara jobbigt att leva som du gör. Sök hjälp.

Du skriker vänster
Citera
2017-01-25, 17:45
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Vad är det som ligger bakom ditt förakt mot en mördad tonårings familj? Hur kan du sitta och misstänkliggöra och hata på några du inte ens känner. (Mest av allt hatar du nog i och för sig dig själv.)

Skatt betalar man inte enkom för att få ta del av allt välfärden erbjuder. Skatt är också till för att de som inte har något inte ska stå helt utlämnade. Familjen har varit i Sverige ett par år. Mamman har en liten inkomst om än stigande för var år. Hans pappa är inte kriminell. Han är på sin höjd en fifflare. Hur kommer det sig att du stör dig så mycket på en marginaliserad familj i Rosengård men inte tycks hysa något som helst förakt för rika personer som skickar sina kulor till skatteparadis och blåser dig och mig så jävla mycket mer än valfri svartjobbare? De om några är kriminella och borde sitta inne.

Men jag misstänker varför du inte bryr dig. Du är en svag person som slickar de mäktigas fötter och sparkar nedåt. Värsta typen av luffare som finns.
Du på tal om förakt, att fly till ett annat land, som skyddar dig och accepterar dig. För att sedan betala tillbaks med att fuska med skatten och ta emot bidrag... fyfan. Ja, du kan skriva upp mig på det, jag föraktar beteendet minst sagt. Vilken smuts. Aldrig hade jag gjort något annat än att tacka landet som räddat mig.
Citera
2017-01-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Du på tal om förakt, att fly till ett annat land, som skyddar dig och accepterar dig. För att sedan betala tillbaks med att fuska med skatten och ta emot bidrag... fyfan. Ja, du kan skriva upp mig på det, jag föraktar beteendet minst sagt. Vilken smuts. Aldrig hade jag gjort något annat än att tacka landet som räddat mig.
Hur vet du att han inte jobbar? Känner du honom? Han kanske jobbar i danmark. Han kanske praktiserar.
Citera
2017-01-25, 18:24
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonicguide
Försäljning av fyrverkerier i sig behöver inte ha satt honom i knipa men det känns ganska uppenbart att det inte kan vara vilken kontakt som helst som satt honom att sälja detta. Jag har svårt att tro att pappan köpt in ett lager med fyrverkerier för att sonen skulle sälja dem på nätet. Finns den kontakten , ja då är den kontakten troligtvis kriminell och med mycket stor sannolikhet kan det då finnas tyngre affärer i bakgrunden om Ahmed hade ramlat in ännu i dessa affärer vet vi ju inte riktigt ännu.

Ja, det är väl kanske inte ett spår som man bör avskriva helt. Det har du rätt i. Killen blev ju faktiskt till slut skjuten med flera skott i huvudet, då har man väl som regel någonting otalt med kriminella. Ett kritvitt får tror jag inte på att han var.

Att användare som "Voldsamknarkare" och "Sjuttiofemman" ens bemödar sig att försvara, och krångla om möjliga orsaker till att farsan 0-taxerar förstår jag inte. Är det inte solklart att han 0-taxerat de senaste åren? Frågan är om dessa användare tycker att det är så kul att argumentera, att de helt har slutat att bry sig om vad det ens är de argumenterar om? Väldigt låg kvalitet på sådana inlägg. Skärp er!
Citera
2017-01-25, 18:26
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finns.inne
Du skriker vänster

Vad är det för argument? Inget alls egentligen. Det visar bara på din bristande argumentation och din låga begåvning.
Citera
2017-01-25, 18:31
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensGrabbar
Att användare som "Voldsamknarkare" och "Sjuttiofemman" ens bemödar sig att försvara, och krångla om möjliga orsaker till att farsan 0-taxerar förstår jag inte. Är det inte solklart att han 0-taxerat de senaste åren? Frågan är om dessa användare tycker att det är så kul att argumentera, att de helt har slutat att bry sig om vad det ens är de argumenterar om? Väldigt låg kvalitet på sådana inlägg. Skärp er!

Det handlar om respekt här. Om din unge fick ansiktet bortskjutet skulle du då vilja bli skuldbelagd och smutskastad på internet? Vi diskuterar inte gärningsmän här, det är målsägande vi pratar om. Sen kommer vi in på om hans 0-taxering har koppling till mordet. Finns det något som pekar dit? Nej. Det är bara s.k sverigevänner som hittat något nytt skit på en invandrare som de kan problematisera. Det om något hör inte hemma i tråden men de tycks få leka fritt.
Citera
2017-01-25, 18:32
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe

Än en gång, vad har han inte skattat på? Det finns inget bevis på att han jobbat svart.
Citera
2017-01-25, 18:49
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Det handlar om respekt här. Om din unge fick ansiktet bortskjutet skulle du då vilja bli skuldbelagd och smutskasta på internet? Vi diskuterar inte gärningsmän här, det är målsägande vi pratar om. Sen kommer vi in på om hans 0-taxering har koppling till mordet. Finns det något som pekar dit? Nej. Det är bara s.k sverigevänner som hittat något nytt skit på en invandrare som de kan problematisera. Det om något hör inte hemma i tråden men de tycks få leka fritt.

Jag är säker på att det finns andra trådar du kan vända dig till som tar upp det ämnet. Din agenda verkar ju endast vara att kritisera och försöka motbevisa "sverigevänner" som du kallar det.

Det känns ju inte helt rätt att man ska bli immun mot granskning, endast för att ens unge blivit ihjälskjuten? Hur ska man ens kunna veta att GMs familj är helt utan skuld i frågan, om man man inte får lov att granska dessa? Självklart tycker jag att det är helt rätt att granska familjens ekonomiska situation. Det här är fb, de som är lättkränkta borde leta efter sanningen i andra forum.

När folk kommer med argument som sakligt är starkare än dina, bör du ju fundera på om det kan ligga någonting i dessa argument, istället för att bara vänta på en lucka så du själv kan få fortsätta att plöja vidare om samma saker som du tidigare i tråden. Besvara argumenten sakligt din tokstolle, annars så kommer ju inte tråden vidare.
Citera
2017-01-25, 19:27
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Det handlar om respekt här. Om din unge fick ansiktet bortskjutet skulle du då vilja bli skuldbelagd och smutskastad på internet? Vi diskuterar inte gärningsmän här, det är målsägande vi pratar om. Sen kommer vi in på om hans 0-taxering har koppling till mordet. Finns det något som pekar dit? Nej. Det är bara s.k sverigevänner som hittat något nytt skit på en invandrare som de kan problematisera. Det om något hör inte hemma i tråden men de tycks få leka fritt.
Om inte föräldrarna dag ett gått ut i media med att deras son skulle bli läkare med betyg som senare visade sig vara fullständigt urusla så förtjänar de att granskas och sluta tjata om bevis. Det finns inget arbetsgivarintyg som bevisar att man jobbar svart.

Om man sen som 16-åring springer omkring med dyra jackor kan det definitivt vara en orsak till att granska föräldrarnas ekonomi som i det här fallet visade vara relevant.

Det kom in pengar men hur är relevanta spekulationer i tråden för att veta varför han blev skjuten.
Citera
2017-01-25, 20:27
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Så jobbar pappan som bilmek och betalar skatt eller nolltaxerar han? Kom med fakta istället för att påstå att någon annan har förakt.
Det finns nog inget som styrker att han jobbade som bilmekaniker, utan endast en artikel att har är det. Eftersom familjen har en inkomst på runt 300K med de 2 övriga arbetande familjemedlemmarna vet i tusan om han ens (familjen) är berättigad till försörjningsstöd om han är arbetslös?
http://www.socialstyrelsen.se/ekonomisktbistand/riksnormen
Citera
2017-01-25, 21:21
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Sen kommer vi in på om hans 0-taxering har koppling till mordet. Finns det något som pekar dit?

Han vill inte tala med polisen, som kan tänkas ställa jobbiga frågor för att de vill veta, på allvar. Utan talar bara med media, som helst inte vill veta något som förstör en bra story.

Det är uppenbart att här vilar en gravad hund.
Citera
2017-01-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det finns nog inget som styrker att han jobbade som bilmekaniker, utan endast en artikel att har är det. Eftersom familjen har en inkomst på runt 300K med de 2 övriga arbetande familjemedlemmarna vet i tusan om han ens (familjen) är berättigad till försörjningsstöd om han är arbetslös?
http://www.socialstyrelsen.se/ekonomisktbistand/riksnormen

Vuxna barn har inte försörjningsplikt för sina föräldrar förutom att de förutsätts betala inneboendehyra till sina föräldrar om de bor kvar hemma.
Senast redigerad av NOMOONRIVER 2017-01-25 kl. 22:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in