2017-01-21, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Har inget med mordet att göra men fick kalla kårar när jag såg denna:

http://www.ladda-upp.com/bilder/86235/creepy

Någon annan som reagerat?

Michael Jackson!
Citera
2017-01-21, 11:07
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Har inget med mordet att göra men fick kalla kårar när jag såg denna:

http://www.ladda-upp.com/bilder/86235/creepy

Någon annan som reagerat?

Vad tänker du på?
Citera
2017-01-21, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
I stället för att sitta och dömma ut hela Rosengård så ta reda på fakta om varför det blitt så här.
Problemet idag sträcker sig långt tillbaka i tiden. Vems är felet? Politikerna som bara kör över människor som om de vore djur. Dem bryr sig inte och vilka får lida? Folk på Rosengård generation efter generation. Vad förväntar sig Sverige när människor behandlas illa. De lever och bor bland kackerlackor och mögel. Dem får inga jobb och ingen plats att få nyttja sin tro och JA vi får ha vilken religion vi vill i Sverige. Jag tycker det är för jävligt och slut resultat kan INTE bli annat än vad vi ser. Ta och lyssna på dokumentären kravallerna i Rosengård 2008.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/333539?programid=2519

Fast nu tycker jag att du lyssnat dig lite väl naiv på SR´s propaganda.
Många nyanlända placeras ut på orter över hela landet.
Lugna, trygga orter.
Majoriteten av de nyanlända väljer självmant att flytta från lägenheter och trygghet till de ghetton som finns på olika ställen i landet.
De flyttar in hos släktingar eller bekant och trycker ihop flera familjer i en och samma lägenhet.
Lägenheter skapta för ex antal vuxna och barn och som slits sönder fort av för många boende.

Varför väljer de att flytta från fräsha lägenheter och orter som förvisso kanske är tråkiga och långt ifrån storstadspulsen, till otrygga, slitna och fattiga områden?

Har du själv någon aning om hur mycket pengar man plöjt ner i att renovera och förbättra lägenheterna i ghettoområdena? Massor!!
Men de boende bryr sig inte om hur man handskas med energisnåla vitvaror, hur man lagar mat på en keramikhäll, hur man sparar på varmvatten och energi.
Sopsortering? Det är väl någon annans jobb?
Kasta möbler på tippen när man kan ställa dom ute på gården? Ttt.
Köra bilen till skroten? Är väl enklare att be småkidsen elda upp skiten så kanske någon tusing faller ut på försäkringen.

I vissa fall har boende sålt de nya vitvarorna, ställt dit rent skit de hittat på tippen och sen krävt nytt av hyresvärden eftersom de enligt hyreskontraktet ska ha fungerande vitvaror.

De gör precis som de vill och rätt snart är lägenheterna i samma skick som innan renoveringarna igen.

Ta skolorna, vilka lärare tror du är intresserade av dagligen bråka med elever som slåss, hotar, väsnas, stjäl och förstör för alla andra? Det ingår inte i lärarnas arbetsuppgifter att stå ut med skit som inte ens en polis skulle stå ut med i mer än fem minuter.
Och från föräldrarna får de bara hot och bråk när de söker stöd från dom.

Arbetsplatser. Vilken företagare vill anställa någon som knappt kan språket, som inte förstår våra sociala koder och vars kulturella skillnader faktiskt krockar hårt med våra.
Jag skulle inte anställa en invandrare som inte pratar felfri svenska och som inte kan bli en naturlig del av arbetsgruppen.

Ahmed och hans familj hade/har inga intressen av att bli en del av det svenska samhället.
Det har man inte när man inte ens försöker arbeta vitt, när man har målvakter, när man hellre ränner till moskén än ser efter sina tonårsbarn.

De enda du kan beskylla för skiten på Rosengård är föräldrarna till de "barn" som försöker göra karriär som gangstrar.
Det är alltid föräldrarnas ansvar!
Senast redigerad av Lafven 2017-01-21 kl. 11:12. Anledning: Rättat stavfel.
Citera
2017-01-21, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Vad tänker du på?
Tyckte personen i mitten av bilden såg lite creepy ut bara.
Citera
2017-01-21, 11:15
Medlem
Vem är denna Vi*tor Strind*n som omnämnts i tråden och vad har han med detta att göra?
Citera
2017-01-21, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunar56
I stället för att sitta och dömma ut hela Rosengård så ta reda på fakta om varför det blitt så här.
Problemet idag sträcker sig långt tillbaka i tiden. Vems är felet? Politikerna som bara kör över människor som om de vore djur. Dem bryr sig inte och vilka får lida? Folk på Rosengård generation efter generation. Vad förväntar sig Sverige när människor behandlas illa. De lever och bor bland kackerlackor och mögel. Dem får inga jobb och ingen plats att få nyttja sin tro och JA vi får ha vilken religion vi vill i Sverige. Jag tycker det är för jävligt och slut resultat kan INTE bli annat än vad vi ser. Ta och lyssna på dokumentären kravallerna i Rosengård 2008.
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/333539?programid=2519
Om de boende vore engagerade i Hyresgästföreningen så skulle det antagligen inte se ut så. Jobb får man inte det skaffar man sig. Förbättringar i samhället byggs underifrån med engagemang, eget ansvar och man kan ju faktiskt själv arbeta politiskt. Det första är såååå enkelt bara man kan svenska, så då får man ju se till att man gör det. Sätt att skaffa sig jobb på är att anstränga sig - ta vad som, kontakter - ett större kontaktnät får man delvis genom en aktiv fritid att röra sig i samhället, och genom utbildning - så läs in på vuxenutbildning och så vidare.
Citera
2017-01-21, 11:37
Medlem
Citat:
Vem är denna Vi*tor Strind*n som omnämnts i tråden och vad har han med detta att göra?

Det är det jag försöker få svar på.
Han finns med i utredningen, men det står inte varför.
Jag vill veta om han kände Ahmed eller hade någon annan koppling till honom.
Citera
2017-01-21, 12:05
Medlem
Men, HALLÅ?!
ärligt. Många pratar om att vittnen inte vågar tröda fram. Fine. Det förstår vi. Vittnen underlättar polisens arbete. Det bekräftat/dementerar det polisen tror.

MEN, i slutändan är det polisens arbete att luska fram till vad som hänt etc. Och inte enbart gp på vittnesuppgifter.

Jag menar, det finns folk som svarar enbart ingen kommentar på förundersökningar och flrnekar brott men endå blir de dömda. FÖR ATT POLISEN FÅTT FRAM FRAM INFO. EX. via hemliga tvångsmedel, kortköp, kameraövervakning, bla bla bla bla..

Kan de inte bara kolla masten vem som befunnit sig där på platsen och kanske därifrån arbeta? Fattar inte, det är ju ett skämt att enl. dem själva skall de vara mellan 25-30 utredare och de är i bösta fall 10-15st (ahmeds mord) men annars vad vare mellan 8-10st?
Polisen är ett SKÄMT
Citera
2017-01-21, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lafven
Det är det jag försöker få svar på.
Han finns med i utredningen, men det står inte varför.
Jag vill veta om han kände Ahmed eller hade någon annan koppling till honom.
FUP är väll sekretess belagd tills åtal väcks? Wller vilken utredning pratar du om
Citera
2017-01-21, 12:15
Medlem
Pandalina4s avatar
För sju år sedan flydde hans familj från Irak till Sverige. De bosatte sig på Rosengård.
Mamman är elingenjör och studerar för att få sin utbildning validerad i Sverige. Pappan är bilmekaniker. De två yngre syskonen, en tolvårig pojke och en tioårig flicka, går i skolan. De två äldre bröderna jobbar inom vården, på LSS-boende respektive äldreboende.

http://malmo.story.aftonbladet.se
Citera
2017-01-21, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Men, HALLÅ?!
ärligt. Många pratar om att vittnen inte vågar tröda fram. Fine. Det förstår vi. Vittnen underlättar polisens arbete. Det bekräftat/dementerar det polisen tror.

MEN, i slutändan är det polisens arbete att luska fram till vad som hänt etc. Och inte enbart gp på vittnesuppgifter.

Jag menar, det finns folk som svarar enbart ingen kommentar på förundersökningar och flrnekar brott men endå blir de dömda. FÖR ATT POLISEN FÅTT FRAM FRAM INFO. EX. via hemliga tvångsmedel, kortköp, kameraövervakning, bla bla bla bla..

Kan de inte bara kolla masten vem som befunnit sig där på platsen och kanske därifrån arbeta? Fattar inte, det är ju ett skämt att enl. dem själva skall de vara mellan 25-30 utredare och de är i bösta fall 10-15st (ahmeds mord) men annars vad vare mellan 8-10st?
Polisen är ett SKÄMT

Du får nog läsa på lite om hur tvångsmedel fungerar, dvs rättegångsbalken. HÖK är som meddelats tidigare förövrigt generellt dött. Sen angående antalet utredare så är det inte svårare än att det inte finns tillgängligt folk. 60 mordförsök i balansen exempelvis.
Citera
2017-01-21, 12:19
Medlem
http://www.expressen.se/kvallsposten/bevisen-i-ahmed-mordet-ar-sparlost-forsvunna/

Vilkem jävla TABBE polisen gjort. "TRODDE att kulan skulle sitta kvar i hans kropp" men oj. Obduktionen visade att kulan gått igenom, därav ingen kula.

Åhh. Så trött på deras slarv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in