Citat:
Ursprungligen postat av
Marqueso2
Ja, men om man vill se det lite mer nyanserat, tror du att Newcastle vill att Isak spelar kvar i klubben i tre år och sen går gratis? Alldeles oavsett spelarens missnöje och önskan bort alltså.
Det tvivlar jag starkt på, och ännu mindre troligt är det om de misstänker att de inte får ut max av Isak längre (och alternativet är hiskeliga summor pengar in på kontot). Tycker också att Howes senaste kommentarer signalerar att det är rätt kört att behålla honom.
Med tanke på de misslyckade värvningarna verkar det som att Newcastle letar i fel låda = de spelare de vill ha är inte intresserade.
Personligen tycker jag det är konstigt att de inte är så attraktiva men man får väl förmoda att en spelare som Sesko får mycket högre lön i Man U.
Om de inte vill/kan betala, så är det väl rätt att sälja och ersätta med billigare spelare.
Hur som helst, om det inte blir någon försäljning är jag säker på att både Isak och laget kommer att göra det bästa av situationen. Vissa nötter tycker att man ska bänka honom

men det vore rena kapitalförstörningen.