2022-04-19, 11:28
Moderator
zanteras avatar
Han har ju hypats upp en del i Europa generellt (dvs inte svensk media) men det känns lite som det är pga bristen på riktigt bra unga anfallare just nu? Visst han hade en bra säsong förra året, men kollar man runt om så har ju t.ex. Vlahovic redan bytt klubb och det finns många storklubbar som är på jakt efter nästa Kane/Lewandowski och det känns inte som det finns sådär många alternativ som är i samma ålder som Isak och som också gör mål.

Han var ju ett av 4-5 namn som ryktades till Arsenal t.ex. men jag tror de kollar på andra alternativ före. Lacazette får ju en del skit nu för att han inte gör mål och endast 'är med i spelet' och det känns som Isak hade varit lite samma sak. "Han gör inte många mål för oss men han är bra med i spelet" vilket folk endast har tålamod med så länge innan de tröttnar.
Citera
2022-04-19, 20:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hans utvecklingskurva i klubblaget har i varje fall planat ut den här säsongen. Svårt att tro att något topplag vill köpa honom i sommar.
Ja, Isak har haft en väldigt ojämn säsong - tycker även att han har varit dålig i landslaget efter EM.

Jag har länge menat att Isak är överskattad, och jag tror inte att han kommer att bli den spelaren som många trodde att han skulle bli. Men för svensk del, så får man ju hoppas att jag tar fel.
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Han har ju hypats upp en del i Europa generellt (dvs inte svensk media) men det känns lite som det är pga bristen på riktigt bra unga anfallare just nu? Visst han hade en bra säsong förra året, men kollar man runt om så har ju t.ex. Vlahovic redan bytt klubb och det finns många storklubbar som är på jakt efter nästa Kane/Lewandowski och det känns inte som det finns sådär många alternativ som är i samma ålder som Isak och som också gör mål.

Han var ju ett av 4-5 namn som ryktades till Arsenal t.ex. men jag tror de kollar på andra alternativ före. Lacazette får ju en del skit nu för att han inte gör mål och endast 'är med i spelet' och det känns som Isak hade varit lite samma sak. "Han gör inte många mål för oss men han är bra med i spelet" vilket folk endast har tålamod med så länge innan de tröttnar.
”Alla” unga spelare som är på en viss nivå blir hypade i dag, och i utländsk media så är Isak kanske 1 av 50 yngre spelare som får uppmärksamhet. Men svensk media har hypat Isak till en helt annan nivå sedan dag 1.

Det går ju en del rykten, förstås. Men jag har aldrig hört/läst en trovärdig källa hävda att Arsenal var/är intresserade av Isak. Däremot så var han ett av flera namn som diskuterades om vi skulle gå miste om Vlahovic. Men hade Arsenal verkligen varit intresserad av Isak, så hade jag säkerligen hört om detta.

Personligen, så hoppas jag att vi inte värvar Isak. Är osäker på om han hade tacklat EPL, tror Spanien eller Italien är mer lämpligt för Isak’s fysik.
Citera
2022-06-13, 06:56
Medlem
analkings avatar
Känns som att isak får vara glad att han tillhör etg lag i spanska ligan just nu.
Citera
2022-07-23, 20:20
Medlem
321js avatar
https://www.youtube.com/watch?v=7q2LsF9lF10

HIGHLIGHTS | Borussia Monchengladbach 1-1 Real Sociedad

e Isak (Karrikaburu, min.46).

Goles: 1-0: Bensebaini (pen.), min.43. 1-1: Karrikaburu, min.61.

Måltorkan fortsätter, ersättaren gjorde mål.
Senast redigerad av 321j 2022-07-23 kl. 20:29.
Citera
2022-07-23, 20:46
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Känns som att isak får vara glad att han tillhör etg lag i spanska ligan just nu.

Vad menar du? Enligt 08 media så vill Newcastle ge 800 miljoner för en som inte ens platsar i Real Sociedad.
Citera
2022-07-23, 22:40
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad menar du? Enligt 08 media så vill Newcastle ge 800 miljoner för en som inte ens platsar i Real Sociedad.
Gamla nyheter. Nu är det Europas bästa lag Real Madrid som gäller igen. Storlag efter storlag står på kö för att langa upp utköpsklausulen på 800 m kronor för en anfallare ifrån Real Sociedad som mäktar med 6 mål från sin anfallsposition förra säsongen.

https://www.expressen.se/sport/fotboll/la-liga/uppgifter-real-madrid-pa-jakt-efter-alexander-isak/
Citera
2022-07-23, 23:54
Medlem
Skarparattarns avatar
Sålänge han ej går till en skitklubb som Arsenal är jag nöjd.
Citera
2022-07-29, 19:20
Medlem
321js avatar
https://www.sofascore.com/team/football/real-sociedad/2824

Real Sociedad - Osasuna
27 Jul 2022, 19:00
Ended

FT 1 - 0

88'
1 - 0 Jorge Aguirre

Blir det mål i nästa match eller nästa år?
Senast redigerad av 321j 2022-07-29 kl. 19:38.
Citera
2022-07-30, 16:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Sålänge han ej går till en skitklubb som Arsenal är jag nöjd.
Isak är inte bra nog för Arsenal, så du behöver inte att oroa dig. Däremot så tror jag att han hade varit en ypperlig spelare för Tottenham.
Citera
2022-07-30, 16:20
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag kan, ärligt talat, inte komma på en enda spelare som någonsin har haft ett så stort ras i form som det Isak hade från en säsong till en annan.
Citera
2022-07-30, 16:44
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://www.sofascore.com/team/football/real-sociedad/2824

Real Sociedad - Osasuna
27 Jul 2022, 19:00
Ended

FT 1 - 0

88'
1 - 0 Jorge Aguirre

Blir det mål i nästa match eller nästa år?

Under 2.5 mål höstsäsongen?
Citera
2022-08-10, 00:48
Medlem
flashbacksen2009s avatar
Hur många härinne är fotbollskunniga OCH ser Isaks matcher?

Tränaren misshandlar Isak fullständigt, spelar dödfotboll och ger honom en isolerad roll. Dags att byta klubb så kommer han flyga ordentligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in