Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Hans utvecklingskurva i klubblaget har i varje fall planat ut den här säsongen. Svårt att tro att något topplag vill köpa honom i sommar.
Ja, Isak har haft en väldigt ojämn säsong - tycker även att han har varit dålig i landslaget efter EM.
Jag har länge menat att Isak är överskattad, och jag tror inte att han kommer att bli den spelaren som många trodde att han skulle bli. Men för svensk del, så får man ju hoppas att jag tar fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Han har ju hypats upp en del i Europa generellt (dvs inte svensk media) men det känns lite som det är pga bristen på riktigt bra unga anfallare just nu? Visst han hade en bra säsong förra året, men kollar man runt om så har ju t.ex. Vlahovic redan bytt klubb och det finns många storklubbar som är på jakt efter nästa Kane/Lewandowski och det känns inte som det finns sådär många alternativ som är i samma ålder som Isak och som också gör mål.
Han var ju ett av 4-5 namn som ryktades till Arsenal t.ex. men jag tror de kollar på andra alternativ före. Lacazette får ju en del skit nu för att han inte gör mål och endast 'är med i spelet' och det känns som Isak hade varit lite samma sak. "Han gör inte många mål för oss men han är bra med i spelet" vilket folk endast har tålamod med så länge innan de tröttnar.
”Alla” unga spelare som är på en viss nivå blir hypade i dag, och i utländsk media så är Isak kanske 1 av 50 yngre spelare som får uppmärksamhet. Men svensk media har hypat Isak till en helt annan nivå sedan dag 1.
Det går ju en del rykten, förstås. Men jag har aldrig hört/läst en trovärdig källa hävda att Arsenal var/är intresserade av Isak. Däremot så var han ett av flera namn som diskuterades om vi skulle gå miste om Vlahovic. Men hade Arsenal verkligen varit intresserad av Isak, så hade jag säkerligen hört om detta.
Personligen, så hoppas jag att vi inte värvar Isak. Är osäker på om han hade tacklat EPL, tror Spanien eller Italien är mer lämpligt för Isak’s fysik.