2022-04-11, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur har Alexander Isak lyckats missa att man inte får skottfinta vid straffar i fotboll?

Hurså Barry? Vad har han nu hittat på?

Om jag får ta min "take" på bror Isak så är den att när han kom fram i AIK o i landslaget verkade han mycket intressant o lovande. Zlatan vibbar.. Efter tiden i Dortmund tycker jag inte alls det är samma känsla när man ser honom spela. Killen har fått flera hack i skivan
Citera
2022-04-11, 15:00
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Hurså Barry? Vad har han nu hittat på?

Om jag får ta min "take" på bror Isak så är den att när han kom fram i AIK o i landslaget verkade han mycket intressant o lovande. Zlatan vibbar.. Efter tiden i Dortmund tycker jag inte alls det är samma känsla när man ser honom spela. Killen har fått flera hack i skivan

Samtidigt i 08 media:

Storklubbar budar på Isak 700 miljoner

Citera
2022-04-11, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Samtidigt i 08 media:

Storklubbar budar på Isak 700 miljoner

Galet. Har han en fast plats i real?

Sen är ju priserna lite vrickade på så sätt att det beror på din nationalitet, ålder o liga (o hudfärg) o vilken hajp du kan frambringa med utseende o stil osv

En afrikansk (Ghana) spelare i 25-30 års åldern som är lika bra som grealish kanske ligger på 400-500 mille (max) medan nämnde grealish går för en miljard plus.
Citera
2022-04-11, 15:23
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Hur har Alexander Isak lyckats missa att man inte får skottfinta vid straffar i fotboll?
Ja jävlar, den straffen var ju inte i närheten av ok. Först när jag hörde det så tänkte jag att han gjorde ett litet stopp som inte var så mycket mer än att han ändrade tempo i sparken eller nått sånt, men det där var ju nått helt annat.

Kass bild här men man ser vad han gör i alla fall..
https://www.youtube.com/watch?v=nxelW9hrCmw
Citera
2022-04-11, 15:50
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Galet. Har han en fast plats i real?
Yes det har han.
Citera
2022-04-11, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Yes det har han.

Då så. Runt 400-500 mille hade jag lagt på honom. Men jag hade aldrig lagt ett bud på honom.
Citera
2022-04-11, 15:56
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Då så. Runt 400-500 mille hade jag lagt på honom. Men jag hade aldrig lagt ett bud på honom.
Värd 40 miljoner euro enligt transfermarkt. Vet ej hur värderingen fungerar där. Han blir nog kvar i Spanien skrev väl på ett kontrakt till 2026 rätt nyligen? Lika given i startelvan som förut verkar han dock inte vara.
Citera
2022-04-12, 00:00
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 321j
https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/headlines/2022/04/11/lokaltidningen-isak-behover-en-exorcist/

Rubrik: ”Isak behöver en exorcist”. Tidningen uppger att det är första gången sedan regeln infördes för tio år sedan som en spelare straffas för en ”paradinha”, att fejka skott just innan tillslag på straff. Isak fick målet underkänt och gult kort. MD gillar inte trippelbestraffningen (underkänt mål, gult kort, varning om bestraffning).

”Fotbollen behöver en översyn. Och Isak behöver en psykolog eller en exorcist, för han lider av ångestens demon och har en blockering inombords. Svensken, med det vackra steget, begick det historiska felet av rädsla för att misslyckas”, menar tidningen. I spelaromdömena skriver tidningen att Isak var ”oansvarig” med sin miss och påpekar att han också missade tre klara chanser.

Det ska vara icke-svenskar, i detta fallet spanjorer, till att se det uppenbara - att Isak lider av en mental blockering pga svensk förlorarmentalitet. Alla ser att svenskar lider av förlorarmentalitet utom svenskarna själva.

Om några år spelar "supertalangen" Isak i nåt av gulfländerna.
Citera
2022-04-18, 16:33
Medlem
Generalanderssons avatar
Bara jag som tycker att Alexander Isak är överskattad? Visst är han en bra spelare, och har redan visat att han håller internationell nivå. Men jag tror inte att Isak kommer bli särskilt bättre än vad han är nu.
Citera
2022-04-18, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Bara jag som tycker att Alexander Isak är överskattad? Visst är han en bra spelare, och har redan visat att han håller internationell nivå. Men jag tror inte att Isak kommer bli särskilt bättre än vad han är nu.
Han är överskattad helt klart. Kolla hur lite mål han smäller in för oss. Rör sig mer som en ytter än en anfallare dessutom. Kladdar på bollen. Han är en mediabluff. Dom ville göra honom till nya Z bara för att han är anfallare och invandrare misstänker jag.. och hoppats att det ska bli succé. Kollar inte LaLiga men läste att han har haft måltorka där också den senaste tiden.

Hur dom pepprar om Elanga är också absurt. Jesper Karlsson går före inget snack.

Janne läser numera tidningsrubrikerna istället för att använda sitt eget omdömme. Kastrerad numera. Så hoppas han försvinner.
Senast redigerad av TrippieDead 2022-04-18 kl. 23:21.
Citera
2022-04-19, 07:43
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrippieDead
Han är överskattad helt klart. Kolla hur lite mål han smäller in för oss. Rör sig mer som en ytter än en anfallare dessutom. Kladdar på bollen. Han är en mediabluff. Dom ville göra honom till nya Z bara för att han är anfallare och invandrare misstänker jag.. och hoppats att det ska bli succé. Kollar inte LaLiga men läste att han har haft måltorka där också den senaste tiden.

Hur dom pepprar om Elanga är också absurt. Jesper Karlsson går före inget snack.

Janne läser numera tidningsrubrikerna istället för att använda sitt eget omdömme. Kastrerad numera. Så hoppas han försvinner.
Hängde en straff 4/4 mot Espanyol en assist ett par matcher innan dess och senaste målet efter det kom i december.
Citera
2022-04-19, 10:09
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Hans utvecklingskurva i klubblaget har i varje fall planat ut den här säsongen. Svårt att tro att något topplag vill köpa honom i sommar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in