Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Vilken ettrighet har Ibra, Benzema, Giroud mfl?
Isak är ju intressant för att han är så spelklok. Han vet när han ska söka boll vid fötter eller i djupled, tar rätt beslut ifall han ska hitta på något själv eller ta hjälp av medspelare. Han är också en väldigt bra avslutare sett till tekniska förmågor. Bra på huvud, gör mål med båda fötter, har bra tryck när han så vill, placerar när det behövs.
Till sist: Han har en underutvecklad fysik. Ovanstående styrkor blandat med en kraftigt förbättrad fysik har potential att bli så jävla bra.
Att du jämför Zlatan och Benzema med Isak är ju ett skämt. Både Zlatan och Benzema har ett överlägset spelsinne/link up-play som Isak inte har visat på prov en enda gång. En av dessa har dessutom en sjuhelvetes fysik.
Zlatan kan göra de sjukaste passningarna och har de senaste åren snappat upp ett antal assist. Jag har sett Isaks alla matcher i AIK och det som gör mig besviken är han saknar förmågan att öppna upp för sina lagkamrater. Är man inte snabb och ettrig som de flesta offensiva spelarna i storlag brukar man kompensera det med ett bra spelsinne och förmågan att skapa chanser för sina medspelare. Typ Mata.
Jag säger inte att Alexander Isak inte kommer bli något, men jag är mycket tveksam till hypen omkring honom. Känns som ännu en Guidetti. Inget fel med det men ingen ny Zlatan eller påståenden om att Isak är en större talang än Zlatan.