2019-02-10, 03:13
Medlem
För folk som inte tittar matcherna och ser målproduktion (eller saknad därav) och dömmer där bör det tilläggas att Willem2 är verkligen inget bra lag med boll och generellt är det en riktigt dålig fit för honom stilmässigt imo.

Han får väldigt lite service och de är en generell avsaknad av dugligt bollinnehav och givande uppspel. Oftast sker de bästa uppspelen när han går rätt djupt ner och hjälper till med bra link-up.

Vill inte låta som någon blind fanboy som ursäktar men detta har genuint vart fallet de 2 matcher jag sett. Han har vart helt ok individuellt men inte haft mycket att arbeta på helt enkelt.

Hade han vart i ett mer spelande lag som kreatörer och spelare som kan hålla i bollar och ge service till rörligt smarta anfallare som Isak är så hade Utrecht vart ett 10x bättre lag för honom.

Men men.. speltid iaf! Får hoppas de går bättre för honom.
Citera
2019-02-10, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
För folk som inte tittar matcherna och ser målproduktion (eller saknad därav) och dömmer där bör det tilläggas att Willem2 är verkligen inget bra lag med boll och generellt är det en riktigt dålig fit för honom stilmässigt imo.

Han får väldigt lite service och de är en generell avsaknad av dugligt bollinnehav och givande uppspel. Oftast sker de bästa uppspelen när han går rätt djupt ner och hjälper till med bra link-up.

Vill inte låta som någon blind fanboy som ursäktar men detta har genuint vart fallet de 2 matcher jag sett. Han har vart helt ok individuellt men inte haft mycket att arbeta på helt enkelt.

Hade han vart i ett mer spelande lag som kreatörer och spelare som kan hålla i bollar och ge service till rörligt smarta anfallare som Isak är så hade Utrecht vart ett 10x bättre lag för honom.

inte lätt att ersätta en forward som skottat in baljor för willem2 i en mängd matcher. Isak e ny och behöver 5 - 10 matcher innan det lossnar skulle jag tro. Som sagt de baljorna han gjorde i dortmunds amatörlag var i princip Kagawas förtjänst, som spelade fram isak.

Vore bra med en kagawa som kunde serva med malgivande passningar, och andra sidan vimlar det av forwards som lever pa just bara framspealningar. isak maste börja skapa själv likt Fran Sol tex. Ge det lite tid bara
Citera
2019-02-10, 10:19
Medlem
Nadishodans avatar
Citat:

Den bittra sanningen lyder så här: Isak är en medelmåttig spelare, en talang som aldrig lyckades ta nästa steg, och han hamnar med andra medelmåttiga spelare.
Jag är en medelmåtta själv i fotboll. Men skulle jag spela med bländande medspelare och bli serverad passningsgodis, skulle även jag knäa in ett eller annat mål.
Han befinner sig i den miljön som han gjort sig förtjänt av.
Citera
2019-02-10, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nadishodan
Den bittra sanningen lyder så här: Isak är en medelmåttig spelare, en talang som aldrig lyckades ta nästa steg, och han hamnar med andra medelmåttiga spelare.
Jag är en medelmåtta själv i fotboll. Men skulle jag spela med bländande medspelare och bli serverad passningsgodis, skulle även jag knäa in ett eller annat mål.

Killen är 19 år..
Citera
2019-02-10, 10:59
Medlem
Citat:
Om du är på samma nivå som Isak, varför är du inte ute i Europa och tjänar miljoner? Måste ju vara minst på Allsvensk nivå med tanke på vad Isak har gjort hemma i Sverige.
Citera
2019-02-10, 15:05
Medlem
Citat:
Om det är detta du tror menas när man säger "mer service" så säger det ganska mycket om din brist av kunskap.

Och igen.. jag säger inte att han är bättre än Willem2 eller något.. säger bara att stilmässigt är Willem2 en rätt dålig fit för honom. En anfallare likt Gyökeres skulle göra det mycket bättre i ett lag som Willem2 skulle jag säga. Medans en spelare som Isak hade vart bättre i ett lag som Utrecht.

Identitet och spelsystem helt enkelt. Inte "ge han alla bollar att tapa-in så han kan göra lite mål".

Vi får se vad som händer med Isak..
Citera
2019-02-16, 08:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
Tror du inte att frågan om lån av Isak kan ha diskuterat mellan klubbarna innan Obasi anslöt? Cirkulerade inte rykten om det till och med på bland annat gnagarforum? Hur hade du ställt dig då?

Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Övertygad att AIK skulle vinna mot alla klubbar förutom Ajax, Psv,Feyenoord och heerenven

Bara för att ett svenskt lag slår ett holländskt i cupspel betyder det icke att svenska lag e bättre. Det e skillnad på cup o ligaspel. Superettan e inte bättre än allsvenskan för att ett superettanlag vunnit mot ett allsvenskt gäng o det finns det ju otaliga exempel på.

90 procent av alla svenska spelare skulle välja ett holländskt lag isf allsvenskan. De resterande 10 procenten skulle vara hemvändare som vill bo i sverige.

Bahoui förhandlar nu tex med hollands näst sämsta lag tex. Det säger det mesta.

Ny match för isak idag? Jag tror det lossnar idag e ju 4de matchen och han bör kunna dominera
Citera
2019-02-16, 22:08
Medlem
Eldarn.s avatar
Alexander Isak med första målet för Willem II. Satte nyss reduceringen till 2-1 borta mot Vitesse.
Citera
2019-02-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Alexander Isak med första målet för Willem II. Satte nyss reduceringen till 2-1 borta mot Vitesse.

Såg du matchen?
Man blir fan frustrerad på hur låg kvalité Willem2 håller med bollinnehav. De hade fått stryk av övre allvenskanlag utan tvekan alltså.
Citera
2019-02-17, 11:11
Bannlyst
Citat:
Såg du matchen?
Man blir fan frustrerad på hur låg kvalité Willem2 håller med bollinnehav. De hade fått stryk av övre allvenskanlag utan tvekan alltså.

Sant hade kanske vart bättre om han blivit utlånad till bundesliga 2 eller bundesliga 3 som har ett annat djup
Citera
2019-02-24, 21:27
Bannlyst
Fin match av willem ii idag. Tyvär ingen balja för isak
Citera
2019-02-25, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Fin match av willem ii idag. Tyvär ingen balja för isak
Hur spelar Willem? De verkar inte ha mkt boll (nu ca 35%) men har ändå fler avslut än motståndet, nu 13 mot 10. Är det karakteristiskt, mkt spel utan boll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in