2019-02-04, 09:38
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarOskarius
Du tror på allvar att Isak inte hade platsat i AIK?

I dagsläget hade det nog blivit tufft. Han har bara spelat i BVB II under hela hösten och är knappast i någon superform. Och som sagt, vi har många bra erfarna spelare.
Citera
2019-02-04, 13:18
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
I dagsläget hade det nog blivit tufft. Han har bara spelat i BVB II under hela hösten och är knappast i någon superform. Och som sagt, vi har många bra erfarna spelare.
BVB II spelar ju i Regionalliga West, motsvarande tyska fjärdedivisionen. Så frågan är om han färgat där..eller hur det sett ut. Även om jag följer tysk fotboll så har jag inte satt mig in i hans sits där.
Citera
2019-02-04, 18:44
Medlem
Tim00Blooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Jag är AIKare och skulle gärna se honom här eftersom det var en kort, men fantastisk tid när han väl var här. Men i dagsläget skulle han nog inte platsa i elvan, Goitom, Tarik och Obasi är mer rutinerade och bättre. Stefan Silva finns också där med mer erfarenhet.

Vet inte om Willem II är ett superval men där får han åtminstone nummer 9 och spela varje match. Svårt att veta hur BVB tänker kring honom helt ärligt. Han har fortfarande många år kvar på kontraktet och få klubbar kan köpa honom och matcha lönen han har i dag.

Tror du inte att frågan om lån av Isak kan ha diskuterat mellan klubbarna innan Obasi anslöt? Cirkulerade inte rykten om det till och med på bland annat gnagarforum? Hur hade du ställt dig då?
Citera
2019-02-04, 20:37
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
Tror du inte att frågan om lån av Isak kan ha diskuterat mellan klubbarna innan Obasi anslöt? Cirkulerade inte rykten om det till och med på bland annat gnagarforum? Hur hade du ställt dig då?

Ja absolut, men som sagt det var bara rykten och inte särdeles konkreta sådana. Tror fortfarande att Norling ville köra på Goitom och Tarik främst, med en joker typ som Obasi även han tillgänglig.

Om du frågar mig som supporter så vill jag ha Isak i laget, även Mutumba, Quaison och Celso Borges etc. men det går ju inte i verkligheten! Bäst för Isaks utveckling är som nu att få nummer 9 och bara spela varje match, även om nivån är lite för dålig i Willem så får det duga för nu. Men när sommaren kommer måste han komma till en bra nivå för honom. Men som sagt, han sitter lite i en rävsax pga summan han kostade.
Citera
2019-02-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja..Mitten och bottenlagen håller inte så hög klass. Medelgod allsvensk nivå max. Ett svenskt topplag hade kunnat hävda sig väl bortsett från mot dom tre stora i toppen. Iaf Ajax och PSV. Feyenoord håller jag inte så högt. Det är kanske FCK-nivå på dom. Detta baserar jag på möten genom åren i europaspel.
Det är enorma skillnader mellan toppen och botten.
Uefa ranking som bygger på klubbenlagens framgång i europa, ger ändå Holland elfteplatsen (30 000p) mot Sveriges 22:a plats (20 000p). Bedömer annorlunda, är det inte pga europaspelet.
Citera
2019-02-05, 23:05
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Uefa ranking som bygger på klubbenlagens framgång i europa, ger ändå Holland elfteplatsen (30 000p) mot Sveriges 22:a plats (20 000p). Bedömer annorlunda, är det inte pga europaspelet.
Fast UEFA:s ranking kollar ju bara på topplagen, den säger inget om hur det ser ut i mitten/botten på ligan.
Citera
2019-02-07, 18:13
Medlem
Generalanderssons avatar
Ngn som vet när Willem II`s nästa match spelas?
Citera
2019-02-07, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Lördag kväll. Googla "*lagets namn* next match" så får du alltid fram
Citera
2019-02-08, 15:40
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Lördag kväll. Googla "*lagets namn* next match" så får du alltid fram
Ska bli kul. Jag hade glömt bort Google när jag skrev denna fråga.
Citera
2019-02-08, 15:41
Medlem
Citat:
Ska bli kul. Jag hade glömt bort Google när jag skrev denna fråga.

haha lungt!
Citera
2019-02-09, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Fast UEFA:s ranking kollar ju bara på topplagen, den säger inget om hur det ser ut i mitten/botten på ligan.
Är det de sju topplagen i ligan som får chansen till europakval i Holland?
Citera
2019-02-09, 06:41
Medlem
Citat:
Ikväll 2045 mot Venio som ligger 1p före och på 7 plats. Livestreamas på bet365 bla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in