2017-01-12, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag tillber inte någon politisk ideologi överhuvudtaget, det enda jag står upp för är det öppna, fria och demokratiska samhället.
Om jag länkar till en källa, så tro fan att jag länkar till MSM, vad skulle jag annars hänvisa till för källa?
Den som svarar "alternativ media" på den frågan är ju mer än lovligt korkad, - för är det någon som sprider vinklade nyheter och rena fake-news så är det definitivt alternativ högerpopulist/extremist media!

Sen motsvarar flashback inte verkligheten, vissa här verkar leva i någon sorts parallellt universum och tror att det ska bli inbördeskrig och liknande i europa, vissa har fått judar på hjärnan och tror att dom styr allt... medan andra på fullaste allvar tror att europas invånare går och tänker på invandringsfrågan 24/7/365.... -men, nej så är det inte, jag kan tala om för dig att de flesta skiter faktiskt i det här, de bryr sig inte, de flesta är fullt upptagna med att leva sina liv, -jobba, handa mat, se sitt favoritprogram på tv, fundera på vad som händer till helgen, reda ut sina kärleksbekymmer osv!!!

Fast vårt samhälle är ju inte öppet, fritt och demokratiskt. I synnerhet inte Tyskland, det är ett hårt censurerat samhälle. En demokratur. MSM- är politiskt vinklat, du behöver inte läsa höger-media. Sök källan istället för att jaga färdigpackat.

Det du skriver på slutet i ditt inlägg är anledningen till att vi har så vanvettigt inkompetenta politiker som folkvalda i riksdagen. Folk klarar inte av att hantera den bistra verkligheten och gömmer sig i soffan framför hey baberiba och lets-dance istället.
Citera
2017-01-12, 23:05
Medlem
NaZdravis avatar
Fritt, öppet och demokratiskt samhälle är knappast vad islam står för!
Lustigkurre där!
Citera
2017-01-13, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensenbiffhus
Tyvärr så är nazister rätt lika IS och är väl närmast systerorganisationer.

Nej det är nog sossarna och vänstern som är lik isis.
Citera
2017-01-13, 05:12
Medlem
Citat:
Muslimer är en köpstark grupp, de genererar miljardöverskott till den tyska statskassan, pengar som sedan går till den tyska välfärden.

Det bor flera miljoner muslimer i Tyskland, utan dom hade Tyskland varit ett U-land.
Det visar flera tyska studier:
http://www.manager-magazin.de/politik/weltwirtschaft/ohne-zuwanderung-droht-deutschland-der-niedergang-a-1129061.html

http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/zuwanderung-deutscher-arbeitsmarkt-braucht-mehr-auslaender-a-1025834.html

http://www.zeit.de/politik/deutschland/2015-07/kolumne-theo-sommer-einwanderung-migranten

Alla experter är eniga: Tyskland behöver MER invandring.

Tyskland behöver förvisst mer invandring - men det måste vara rätt slags invandring. 20-åriga ekonomiska flyktingar från Nordafrika med kriminell bakgrund och Afghaner utan utbildning som egentligen bara vill knulla blonda europeiska tjejer och förövrigt litar på att staten matar dem med bidrag fungerar inte i längden.
Citera
2017-01-13, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bloe
Fast vårt samhälle är ju inte öppet, fritt och demokratiskt. I synnerhet inte Tyskland, det är ett hårt censurerat samhälle. En demokratur. MSM- är politiskt vinklat, du behöver inte läsa höger-media. Sök källan istället för att jaga färdigpackat.

Det du skriver på slutet i ditt inlägg är anledningen till att vi har så vanvettigt inkompetenta politiker som folkvalda i riksdagen. Folk klarar inte av att hantera den bistra verkligheten och gömmer sig i soffan framför hey baberiba och lets-dance istället.

Det är ju inte så jättestor skillnad på situationen i Sverige och på den i Tyskland. Sverige är kanske ännu mer politiskt korrekt och godhetsknarkandet ännu mer utbrett, men annars är det samma cirkus här som i Sverige. Kvinnor i ledarposition som fattar känslostyrda beslut utan konsekvenstänkande, en decimerad och utled polismakt, media som kvävs av politisk korrekthet m.m m.m
Citera
2017-01-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zootallures
Det är ju inte så jättestor skillnad på situationen i Sverige och på den i Tyskland. Sverige är kanske ännu mer politiskt korrekt och godhetsknarkandet ännu mer utbrett, men annars är det samma cirkus här som i Sverige. Kvinnor i ledarposition som fattar känslostyrda beslut utan konsekvenstänkande, en decimerad och utled polismakt, media som kvävs av politisk korrekthet m.m m.m

Du har rätt i det. Men censuren är hårdare i Tyskland, du kan få mycket hårda straff för vissa uttalanden tex. Vansinne, demokratur.
Citera
2017-01-13, 14:47
Medlem
Citat:
Jag tillber inte någon politisk ideologi överhuvudtaget, det enda jag står upp för är det öppna, fria och demokratiska samhället.

Sant att det inte är en politisk ideologi du tillber. Det är en religion.
Citera
2017-01-14, 10:55
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Muslimer är en köpstark grupp, de genererar miljardöverskott till den tyska statskassan, pengar som sedan går till den tyska välfärden.
.

De konsumerar lika mycket tyska kapitalvaror om de bor kvar i sina hemländer.
Och vad skiljer Tyskland från Sverige? I Sverige går kommunerna mer back ju fler invandrare de tagit emot.
Malmö gör miljardförluster varje år.
Citera
2017-01-18, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simora
I Malmö ja. I Sverige som helhet är påsk och midsommar mycket viktigare. Men det kan ju ändras förstås.

Viktigare, ja. Men nationellt är ramadan den näst bösta tiden för sveriges handel ekonomiskt. I snitt i sverige alltså..
Citera
2017-01-18, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Vad fan spelar det för roll när vi vet att majoriteten får bidrag? Det är alltså våra skattepengar som spenderas, hur fan kan du räkna det som en vinst?

http://www.sessions.senate.gov/public/index.cfm/2015/9/more-than-90-of-recent-middle-eastern-refugees-on-food-stamps-almost-70-on-cash-welfare

Så majoriteten av sveriges invandrare går på bidrag? Ja eller nej? Fööör, känns som du lätt kunnat hitta en starkare kölla i det fallet...
Senast redigerad av LucianMacAndrew 2017-01-18 kl. 17:43.
Citera
2017-01-18, 17:43
Medlem
RudyardKiplings avatar
...och nu förbjuds nationalistiska partier i Tyskland.

Hmm, de får alltså inte längre kämpa för Tyskland och tyskarna med fredliga parlamentariska metoder. Vad återstår då för dem som motsätter sig dagens samhällsutveckling? Strunta i allting och bita i det sura äpplet eller kan det finnas några andra alternativ som man försöker provocera fram?
Citera
2017-01-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Så majoriteten av sveriges invandrare går på bidrag? Ja eller nej? Fööör, känns som du lätt kunnat hitta en starkare kölla i det fallet...

Jag syftade på att en majoritet av muslimer går på bidrag i västvärlden, jag har ingen koll på huruvida det stämmer i just Sverige och det känns inte så relevant eftersom vi just nu diskuterar Tyskland och faktum är att dessa trender är mycket snarlika varandra i hela västvärlden(USA, Australien och Nya Zeeland exkluderat möjligtvis).

Naturligtvis hade jag kunnat hitta en starkare källa, jag menade bara på att vi inte kan använda oss av muslimers konsumption för att mäta vårt ekonomiska välstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in