2017-01-18, 19:52
Medlem
Ahyws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa

Naturligtvis hade jag kunnat hitta en starkare källa, jag menade bara på att vi inte kan använda oss av muslimers konsumption för att mäta vårt ekonomiska välstånd.

Enligt Reinfeld samt andra näringsidkare så är den svenska välståndet beroende av tex vapenexport till muslimska länder.

Citat:

"Sverige har byggt sitt välstånd, sin rikedom, våra möjligheter att ha bra sjukvård, bra välfärd, på att vi handlar med andra länder", sa Fredrik Reinfeldt den 9 mars i år som svar på frågan varför det är bra att Sverige har en vapenexport till Saudiarabien. Han meddelade också att han aldrig kommer att darra på manschetten i frågan.

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5008472

Citat:
31 näringslivstoppar: Bryt inte avtalet med Saudiarabien

Respektera avtalet. Handelsutbyte är en viktig möjlighet för att främja utvecklingen av mänskliga rättigheter och demokrati. Dessutom är Saudiarabien Sveriges viktigaste handelspartner i Mellanöstern. Att bryta handelsavtalet vore att äventyra Sveriges rykte som handels- och samarbetspartner, skriver 31 svenska näringslivsföreträdare.

dn.se/debatt/sveriges-trovardighet-som-handelspartner-star-pa-spel-1/
Citera
2017-01-18, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Inser?
Jag tvingar ingen att dela min åsikt i yttrandefrihetens namn.

Det är det absolut första steget i att acceptera yttrandefrihet. Säg till när du helt ärligt inte har något problem i huvud taget med vad en annan människa än har för åsikt.

Citat:
Nej du har rätt. Vi är ingen demokrati.

Straw-man much?

Citat:
Dysdemokrati ja och med
dyysfunktionella ledare som inte ens skulle få kalla sig ledare.

Det gäller samtliga personer som existerar att rösta på. In fact, det gäller alla i hela världen, ingen är kvalificerad att bestämma över andra människor då ingen har den rätten.

MEN, om vi nu måste ha någon som styr över oss, varför inte rösta på personer som faktiskt är kompetenta, typ, uppmana forskare att ställa upp etc? USA förra året var ju det ultimata exemplet, dom hade i stort sett de två sämsta personerna i hela lander att välja mellan, och det är bara deras eget fel, inget hindrar dig från att rösta på personer som är kompetenta.

Citat:
Liksom alkoholister så säger dessa dysfunktionella icke ledare: det är du som är full. Fast det är tvärtom.

Från alla sidor. Politiker will always be politiker.

Citat:
Ja det " verkar" så....Eller inte.
Vi får se i framtiden.
Både Tyskland och Sverige har vanan inne att mäta skallar.
Nu har de hittat ett nytt sätt att mäta skallar.

Japp, vi får se.

Citat:
Det kan ju helt enkelt faktiskt handla om friska och nyktra människor som ser att kungen är naken.
I ett dysfunktionellt klimat blir det friska sjukt
Och det sjuka friskt.

Jo, men, vad försöker du säga här? Att nämna gammla uttryck som "det sjuka blir friskt" löser knappast något. Det är ju en ren åsikt. Om du tycker någon har en åsikt som är helt sjuk i huvudet tycker ju denna person samma sak om dig med största sannolikhet.

Citat:
Obs! Min närmaste väninna kommer från Dominikanska Republiken.
Vad du har för extrema vänner struntar jag i.
Jag är inte din mamma....

JAg tror aldrig jag nämnt mina vänner någonsin här på FB så vet inte varför du tar upp det...
Citera
2017-01-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahyw
Enligt Reinfeld samt andra näringsidkare så är den svenska välståndet beroende av tex vapenexport till muslimska länder.

Du borde nog läsa tråden innan du gör dig själv till åtlöje. Vi talade om Sveriges ekonomiska välstånd på grund av muslimers konsumtion under Ramadan.

Och sen är det ännu mer patetiskt att du använder dig av landsförrädaren Fredrik 'Öppna era hjärtan' Reinfeldt som källa. Den mannen upprepar det han blir tillsagd precis som de flesta politiker. Därav politikerföraktet där folkmordet mot vita pågår.
Senast redigerad av qMQa 2017-01-18 kl. 20:13.
Citera
2017-01-18, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svarttaxin
Så vi ska importera en hel efterbliven folkgrupp som följer uråldriga efterblivna regler och totalt förstör det svenska samhället, bara för att deras efterblivna fastemånad ökar handeln en kort period?

Osäker när jag sa det? Kolla upp denna förresten, något du förmodligen borde läsa på:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka
Citera
2017-01-24, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qMQa
Jag syftade på att en majoritet av muslimer går på bidrag i västvärlden, jag har ingen koll på huruvida det stämmer i just Sverige och det känns inte så relevant eftersom vi just nu diskuterar Tyskland och faktum är att dessa trender är mycket snarlika varandra i hela västvärlden(USA, Australien och Nya Zeeland exkluderat möjligtvis).

Naturligtvis hade jag kunnat hitta en starkare källa, jag menade bara på att vi inte kan använda oss av muslimers konsumption för att mäta vårt ekonomiska välstånd.

Ok.. Du får bidra med en källa som sagt...

Det sa jag inte. Det jag sa var att det inte existerar ordentligt framtagna siffror som tar med alla intäkter och utgifter..
Citera
2017-01-24, 18:48
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Ok.. Du får bidra med en källa som sagt...

Det sa jag inte. Det jag sa var att det inte existerar ordentligt framtagna siffror som tar med alla intäkter och utgifter..

Här, varsågod.

Citat:
More than half of the nation's immigrants receive some kind of government welfare, a figure that's far higher than the native-born population's, according to a report to be released Wednesday.

About 51% of immigrant-led households receive at least one kind of welfare benefit, including Medicaid, food stamps, school lunches and housing assistance, compared to 30% for native-led households, according to the report from the Center for Immigration Studies, a group that advocates for lower levels of immigration.

Citat:
Very few Turks in Germany have a regular job; about 20%. The other 80% live on the so-called Hartz IV (state social benefits). 70% of their children have no GCSE; they left school before they finished their basic education.

Citat:
According to an independent study of government data, Sweden’s 16.5% foreign born population (meaning massively overrepresented by Muslims) use 66.4% of the nation’s government financial assistance. The cost of housing these foreign born is escalating out of control and in 2014 the 83.5% Swedish born population cost around 4,44 billion kroners while the foreign born population of 16.5% cost almost 8,88 billion kroners. The actual numbers may be even higher considering residence allowances, family allowances and old-age dependency support (ÄFS) is not included

Citat:
The figures show that Somalis, Iraqis, Syrians, Afghans, Iranians and Eritreans, who have received a residence permit, most frequently collects welfare assistance. The CBS state: “their absence from the labour market is relatively large, having as cause that the language skills are not enough and the educational level is low. The reason for their absence is also related to war or persecution in their own country. ” [Huh? But they live in the Netherlands! What does wars in their country have to do with their parasitic exploitation of welfare?]
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in