Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Inser?
Jag tvingar ingen att dela min åsikt i yttrandefrihetens namn.
Det är det absolut första steget i att acceptera yttrandefrihet. Säg till när du helt ärligt inte har något problem i huvud taget med vad en annan människa än har för åsikt.
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Nej du har rätt. Vi är ingen demokrati.
Straw-man much?
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Dysdemokrati ja och med
dyysfunktionella ledare som inte ens skulle få kalla sig ledare.
Det gäller samtliga personer som existerar att rösta på. In fact, det gäller alla i hela världen, ingen är kvalificerad att bestämma över andra människor då ingen har den rätten.
MEN, om vi nu måste ha någon som styr över oss, varför inte rösta på personer som faktiskt är kompetenta, typ, uppmana forskare att ställa upp etc? USA förra året var ju det ultimata exemplet, dom hade i stort sett de två sämsta personerna i hela lander att välja mellan, och det är bara deras eget fel, inget hindrar dig från att rösta på personer som är kompetenta.
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Liksom alkoholister så säger dessa dysfunktionella icke ledare: det är du som är full. Fast det är tvärtom.
Från alla sidor. Politiker will always be politiker.
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Ja det " verkar" så....Eller inte.
Vi får se i framtiden.
Både Tyskland och Sverige har vanan inne att mäta skallar.
Nu har de hittat ett nytt sätt att mäta skallar.
Japp, vi får se.
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Det kan ju helt enkelt faktiskt handla om friska och nyktra människor som ser att kungen är naken.
I ett dysfunktionellt klimat blir det friska sjukt
Och det sjuka friskt.
Jo, men, vad försöker du säga här? Att nämna gammla uttryck som "det sjuka blir friskt" löser knappast något. Det är ju en ren åsikt. Om du tycker någon har en åsikt som är helt sjuk i huvudet tycker ju denna person samma sak om dig med största sannolikhet.
Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Obs! Min närmaste väninna kommer från Dominikanska Republiken.
Vad du har för extrema vänner struntar jag i.
Jag är inte din mamma....
JAg tror aldrig jag nämnt mina vänner någonsin här på FB så vet inte varför du tar upp det...