Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-10, 22:32
  #1
Medlem
Hej!
Har precis skaffat en dator från komplett, dessa specs:
i3-6100
GTX 1050TI
8GB RAM
ASUS B150M
Laddade ner spelet DCS World som jag hade problem med min förra kassa dator, nu händer samma sak igen, jag kan spela single player utan problem men när jag ska spela multiplayer så kraschar spelet nästan direkt, blir sjukt trött på detta då jag länge längtat efter spela detta spel är det någon som kan tänka sig ha någon lösning till detta?, och JA denna dator ska klara detta spel.
Tacksam för svar!
__________________
Senast redigerad av LulleF 2017-01-10 kl. 23:23.
Citera
2017-01-10, 23:11
  #2
Medlem
Kan det vara att datorn på något vis använder Intels egna integrerade grafik? För jag får detta meddelande när jag försöker komma in på NVIDIA kontrollpanel: "Du använder för närvarande inte en bildskärm ansluten till en NVIDIA GPU Enhet". Använder VGA anslutning, kan det vara så att den är kopplad till moderkortet istället för grafikkortet? Funkar det inte isåfall? Har dålig koll!
Någon som vet något?
__________________
Senast redigerad av LulleF 2017-01-10 kl. 23:25.
Citera
2017-02-01, 13:27
  #3
Medlem
Hej. Jag har uppdaterat min dator, enbart för att flyga Viggen på DCS. Kör en F 15C genom Stream, men många funktioner stämmer inte överrens med mitt tangentbord! Har laddat hem version 1.5, men DCS vägrar starta, får bara felmedd. ( 0xc00000ld) . Kör som admin. men det hjälper inte! Är tacksam för förslag............
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback