2017-04-02, 14:07
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Detta spelas alltså på skärmana i Olympia när en spelare gör mål?

https://video.twimg.com/tweet_video/C8Vn2ZwWAAIzT30.mp4

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAAHAHAHAAHHAHAHAHAH HAHAHAAHAHHAHAHAHAHHA
Åh herregud så hemskt.
Citera
2017-04-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Frågan är om det finns några andra kommuner som helt ligger i en tätort än Solna och Sundbyberg? Hela Stockholms kommun ligger inte i Stockholm och hela Göteborgs kommun ligger inte i Göteborg.

AIK är alltså mer Stockholm än Stockholm. Alltså mer Stocholm än Hammarby och Djurgården
Haha det var iof en intressant förklaring

Men om vi ska bruka lite allvar så känns det som att AIK börjat profilera sig som en stockholmsklubb mer än en solnaklubb de senaste tio åren. Minns säsongerna runt 2002, 2003. Då var det alltid hängande flaggor med Solnas kommunemblem och det verkade finnas en stolthet till att gnaget var Solna. Lite samma känsla, om jag förstått det hela rätt, med Häcken som i första handprofilerar sig som ett hisingelag.

Sen där runt 2005 försvann det och idag är den där solnaklubb-känslan helt borta bland gnagare. Kan någon mer inbiten gnagare förklara vad det berodde på?

Och sen ja, det här är en otroligt onödig diskussion men likväl rolig.
Citera
2017-04-02, 14:27
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Trevligt att du trivdes, hoppas du hittade rätt i staden med. Trevligt folk som du verkar vara är alltid välkomna.

Förövrigt kan jag meddela att det förr om åren var så att båda klackarna stod på samma sida med ett rätt oskyldigt staket mellan oss, på den tiden haglade det rätt ofta både det ena och det andra mellan sektionerna. Sedan kom EM 92 och den hetsen försvann.

Jodå, hittade relativt bra med hjälp från några göteborgssupportrar!
Citera
2017-04-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Frågan är om det finns några andra kommuner som helt ligger i en tätort än Solna och Sundbyberg? Hela Stockholms kommun ligger inte i Stockholm och hela Göteborgs kommun ligger inte i Göteborg.

AIK är alltså mer Stockholm än Stockholm. Alltså mer Stocholm än Hammarby och Djurgården
Finns det något som heter Stockholms kommun?. Mig veterligt heter det Stockholm stad och vad du menar benämns som Stockholms län. Och i Stockholms län ligger även Solna och Sundbyberg. Men i Stockholm Stad finns inte Solna och inte heller gnaget. Däremot både Bajen och Djurgården och är i högsta grad tätort.
Citera
2017-04-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idittfejs
Detta spelas alltså på skärmana i Olympia när en spelare gör mål?

https://video.twimg.com/tweet_video/C8Vn2ZwWAAIzT30.mp4

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAAHAHAHAAHHAHAHAHAH HAHAHAAHAHHAHAHAHAHHA

Var har du fått det ifrån ? Erkänner att jag hade noll koll på skärmarna vid målet igår. Men det känns osannolikt.
Citera
2017-04-02, 14:58
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramrod
Finns det något som heter Stockholms kommun?. Mig veterligt heter det Stockholm stad och vad du menar benämns som Stockholms län. Och i Stockholms län ligger även Solna och Sundbyberg. Men i Stockholm Stad finns inte Solna och inte heller gnaget. Däremot både Bajen och Djurgården och är i högsta grad tätort.
Stocholms kommun är samma sak som "Stockholm stad". "Stockholms stad" är bara ett namn som kommunen valt att kalla sig. Så, nä vad jag menar är inte som du tror.

I tätorten Stockholm, alltså Stockholm finns hela AIK och även delvis Hammarby och Djurgården.
Citera
2017-04-02, 15:03
Medlem
Ar det Hammarby som spelar pa Friends?
Citera
2017-04-02, 15:45
Medlem
0174Affes avatar
Jag ber om ursäkt, visste inte att ämnet AIK/Solna var så infekterat. Men jag tycker man ska vara stolt över vart laget kommer ifrån. Hade jag varit uppfödd i Solna och hejade på AIK, skulle jag bli förnärmad om dom sa att "mitt" lag kom från Stockholm
Citera
2017-04-02, 16:01
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312
Härlig match igår i Göteborg!

Första gången jag kollar på fotboll på Ullevi. Gillade inte bortastå så mycket pga långt mellan läktaren och planen, samt långt mellan båda klackarna (mindre hets). Sen fick man stå på stolarna om man ville se något, är endå ca 185cm lång, men det var en rolig match med bra tryck!

Dags att ladda om inför hemmapremiären!

Svag prestation av oss. Eller, tja, det var bättre drag på nedre etage men kändes som att det var svårt att synka med de två övre. Sedan påverkar ju givetvis att många tycker att det är roligare/viktigare att supa sig dyngraka istället för att stötta laget.

Vi kan bättre.
Citera
2017-04-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0174Affe
Jag ber om ursäkt, visste inte att ämnet AIK/Solna var så infekterat. Men jag tycker man ska vara stolt över vart laget kommer ifrån. Hade jag varit uppfödd i Solna och hejade på AIK, skulle jag bli förnärmad om dom sa att "mitt" lag kom från Stockholm

Nu är det ju så att AIK grundades i centrala Stockholm, där även större delen av den idrottsliga verksamheten höll hus fram till 1939, då Råsunda byggdes, och fotbollssektionen lämnade Stockholm stadion för denna.
Jag har inget mot att AIK kallas solnaklubb, även om jag själv benämner AIK som Stockholmsklubb(flertalet av idrottssektionerna huserar trotsallt fortfarande i Stockholm stad).
Denna fråga känns konstigt nog mest intressant för antagonisterna till klubben.
Citera
2017-04-02, 16:35
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmullen
Nu är det ju så att AIK grundades i centrala Stockholm, där även större delen av den idrottsliga verksamheten höll hus fram till 1939, då Råsunda byggdes, och fotbollssektionen lämnade Stockholm stadion för denna.
Jag har inget mot att AIK kallas solnaklubb, även om jag själv benämner AIK som Stockholmsklubb(flertalet av idrottssektionerna huserar trotsallt fortfarande i Stockholm stad).
I över 75 år har ni huserat i en annan stad/kommun men ändå anser ni er tillhöra Stockholm. Bara skaka på huvudet åt sådana identifieringsproblem. AIK; Stockholm Stad – svar nej, Stockholms län - svar ja.

Finns massor med människor, vilka betraktar sig som stockholmare, som håller på klubbar som IFK Norrköping, Malmö FF, IFK Göteborg, Örebro SK, o s v, men som aldrig någonsin skulle påstå att dessa klubbar är från Stockholm bara för att de själva är detta.

Självklart är detta ett kul diskussionsämne, och det inte bara för era antagonister. Vill ni den ska dö är det bara att erkänna vilken hemkommun ni tillhör. Den heter Solna Stad.
Citera
2017-04-02, 16:44
Medlem
speeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsmullen

Känns spännande att du lägger ett sånt inlägg utan att veta vilket år råsunda invigdes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in