2017-01-16, 16:28
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Vad finns det för förhoppningar hos respektive läger inför den stundande säsongen?

För oss i Bajen så är det samma gamla som gäller enligt mig. Jobba på mumlandet, osynken, trummandet - jobba över alla sjungande till norra kortsidan.
Tifon, bränningar och bortaresor har hållits på en hög nivå 2016, hoppas att det kan fortsätta så och kanske till och med ta ytterligare ett kliv uppåt.

Lite skakigt i föreningen just nu med tränarbyte och tunn trupp, så visst är man som vanligt orolig inför säsongen men den känslan blandas med en annan känsla av både entusiasm och spänning inför förändringarnas konsekvenser.

Och den stora frågan: ska Djurgården vinna ett derby i år? En av säsongens många nagelbitare och förväntade ångestexplosioner.

Snart står vi där i röken och sången, berusade på diverse substanser. En känsla som många av oss kan enas kring är euforisk lojaliteterna till trots.
Väl mött!
Citera
2017-01-16, 18:01
Medlem
Supporterkort klart även för Superettan

https://www.superettan.se/2017/01/supporterkort-klart-aven-for-superettan/

Bra så.
Citera
2017-01-17, 08:36
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MIzziq
Supporterkort klart även för Superettan

https://www.superettan.se/2017/01/supporterkort-klart-aven-for-superettan/

Bra så.

Grattis till dom lag som lyckas få sålt dom.

Citat:
Alla vet att Superettan är den intressantaste ligan just nu i svensk fotboll, säger Erik Bergkvist, Klubbchef i GAIS.

Det uttalandet var humor
Citera
2017-01-17, 12:06
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Och den stora frågan: ska Djurgården vinna ett derby i år? En av säsongens många nagelbitare och förväntade ångestexplosioner.
Nej, jag tror verkligen inte det. Man tror att man ska kunna vänja sig vid derbyförluster men icke. Det blir tvärtom bara värre och värre för varje derby som går....
Citera
2017-01-17, 15:04
Medlem
Andickys avatar
Beställde iallafall mitt Supporterkort för Helsingborgs IF.
Jag har haft det sen korten introducerades, så den här säsongen blir inget undantag.

Tror faktiskt vi kommer sälja en större del av samtliga.
Trots allt en massa nya lag och arenor runt om in landet man får besöka framöver.
Sightseeing i Superettan på obestämd tid!
Citera
2017-01-17, 15:24
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andicky
Beställde iallafall mitt Supporterkort för Helsingborgs IF.
Jag har haft det sen korten introducerades, så den här säsongen blir inget undantag.

Tror faktiskt vi kommer sälja en större del av samtliga.
Trots allt en massa nya lag och arenor runt om in landet man får besöka framöver.
Sightseeing i Superettan på obestämd tid!
Degerfors borta är sveriges bästa bortaresa enligt mig. Iaf för oss när vi va nere. Öltält, trevligt bemötande av ortsbor och trevliga snutar.
Senast redigerad av Petterror 2017-01-17 kl. 15:28.
Citera
2017-01-17, 22:24
Medlem
SoderortFTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Degerfors borta är sveriges bästa bortaresa enligt mig. Iaf för oss när vi va nere. Öltält, trevligt bemötande av ortsbor och trevliga snutar.

Förmodligen det enda man saknar med S1an, det och kebaben i Södertälje
Citera
2017-01-17, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoderortFTW
Förmodligen det enda man saknar med S1an, det och kebaben i Södertälje
Grillspetten på Vångavallen saknar jag. Och den behagliga resan cykelturen dit med en påse öl i korgen om matchen var lagd under sommarmånaderna. Nu är det mest evighetsresor till Norrland.
Citera
2017-01-18, 00:32
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Och den behagliga resan cykelturen dit med en påse öl i korgen om matchen var lagd under sommarmånaderna.
Har åkt bil, buss, taxi, spårvagn, båt, tåg, flyg eller gått till bortamatcher, men aldrig cyklat. Finns alltså mer i livet att uppleva som supporter, för det lät nice. Tror f-n jag ska göra det till rymdskeppet och ta min ölpaus i Hagaparken.
Citera
2017-01-18, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Har åkt bil, buss, taxi, spårvagn, båt, tåg, flyg eller gått till bortamatcher, men aldrig cyklat. Finns alltså mer i livet att uppleva som supporter, för det lät nice. Tror f-n jag ska göra det till rymdskeppet och ta min ölpaus i Hagaparken.
Att trampa på över söderslätt när rapsfälten står i blom är en riktigt fin bortaresa, väldigt annorlunda mot storbussar fyllda av sprit och narkotika. Stockholm är ju också fint, annorlunda men fint.
Citera
2017-01-18, 08:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror

Ligger fortfarande deras bortaläktare mil från planen?
Jag minns när dom var uppe i allsvenskan då var det som man brukade skoja om att "Stora Valla ligger i en kommun och bortaläktaren i en annan".
Klassiskt ställe dock och god korv!
Sedan var jag där när vi vann med 7-2 det var kul.

Citat:
Ursprungligen postat av motvall

Jag har också åkt med alla färdsätt du nämner men heller aldrig cyklat. med tanke på hur väl utbyggt hyrcykelsystemet är i götet får det kanske testas under året. Då slipper man en miljard människor för mycket på bussen/vagnen hem också...

Minibuss förresten? Har du missat detta exemplariska färdsätt?
Citera
2017-01-18, 21:09
Medlem
Var ju en IFKare här på flashback som hade flugit helikopter till en bortamatch. Lär ju vara ganska soft om man fick göra det, vad kan det ta från Stockholm till Malmö med en sådan, en timme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in