2017-04-04, 22:36
Medlem
Mr.Mayhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Jo men det beror på att MT96 använder tvåfärgat. Att göra flerfärgat blir alltid mer komplicerat och nästan alltid misslyckat (motbevisa mig gärna med bilder på lyckade flerfärgade fototifon). Jag minns "The usual suspects-tifot 2006. Det vart jävligt lyckat just p.g.a. att man använde tvåfärg. Samma sak med Birger Jarl-tifot förra året. Återigen ett väldigt välgjort TIFO.

Jag tycker att vi ska köra på tvåfärgat istället för flerfärgat. Det blir alltid bättre och mer välgjort.

Länk 1
Länk 2
Länk 3

Är man duktig så blir svåra målningar bra, Djurgårdens tifogrupp är inte särskilt duktiga på målningar (även om man kanske är bra på annat).
Citera
2017-04-04, 22:44
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Mayhem
Länk 1
Länk 2
Länk 3

Är man duktig så blir svåra målningar bra, Djurgårdens tifogrupp är inte särskilt duktiga på målningar (även om man kanske är bra på annat).
Den var snygg! Hemligheten för att lyckas med flerfärgade fototifon tror jag ligger i att använda svart som skuggning och outlines, vilket bajarna gjorde i dessa tifon. Annars får man nog göra det i tvåfärgat.
Citera
2017-04-04, 23:13
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallesJulafton
Ni skapar hype? Var nog Bosse som ordnade hypen till er med sina värvningar.
Nej, vi supportrar lyckades skapa en stor hype i och med intresset som följde av de nya värvningarna.

Men helt ärligt gör det mig inte något om vi tappar 10 000 inför kommande matcher. Medgångarna sinker bara barerna och snor öltid från en, för att sedan stå på läktaren och sjunga i otakt.

Kims hand och Isakssons arm var dagens höjdpunkt igår.
Citera
2017-04-04, 23:17
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Jo men det beror på att MT96 använder tvåfärgat. Att göra flerfärgat blir alltid mer komplicerat och nästan alltid misslyckat (motbevisa mig gärna med bilder på lyckade flerfärgade fototifon). Jag minns "The usual suspects-tifot 2006. Det vart jävligt lyckat just p.g.a. att man använde tvåfärg. Samma sak med Birger Jarl-tifot förra året. Återigen ett väldigt välgjort TIFO.

Jag tycker att vi ska köra på tvåfärgat istället för flerfärgat. Det blir alltid bättre och mer välgjort.
Från AIKs sida kommer Tjerna-tifot och sista derbyt på Råsunda upp som de bättre.

Men ja, det blir svårare så fort fler färger ska in i tifot. Och ser man utvecklingen från de fem stora de senaste 10 åren är utvecklingen enorm. Kraven blir därefter! Difs grabbar var snabba på att håna AIKs premiärtifo för skon på vänstersidan så lite rätt åt dem.
Citera
2017-04-04, 23:58
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Från AIKs sida kommer Tjerna-tifot och sista derbyt på Råsunda upp som de bättre.

Men ja, det blir svårare så fort fler färger ska in i tifot. Och ser man utvecklingen från de fem stora de senaste 10 åren är utvecklingen enorm. Kraven blir därefter! Difs grabbar var snabba på att håna AIKs premiärtifo för skon på vänstersidan så lite rätt åt dem.
Äh, vi vet ju alla hur det är. Hittar man en anledning att håna motståndare så tar man det tillfället i akt direkt! Det är så det ska vara, annars blir det bara trist!

Men jag tycker seriöst att Sofialäktaren får at att ta till sig den kritik de fått efter tifot igår. Jag gillar tanken men ogillar resultatet, och i slutändan är det resultatet som räknas.
Citera
2017-04-05, 08:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daffy-Duck
Visst är det så att GU känns jäkligt ödsligt när vi spelar men så fort man kommer upp mot låt oss säga 5000 så är det helt okej. Dessvärre för både oss och gais så gör vi ju nästan aldrig det och således är arenan inte någon bra lösning. Det känns rätt trist att alla lag i Sverige har ökat sina publiksnitt när de fick nya arenor utom vi och nyss nämnda antagonister. Det är minst sagt otacksamt att "få" en ny arena som är dimensionerad för blåvitt helt utan hänsyn till de andra två elitklubbarna som är med och delar arenan. För oss var det ju roligare att gå på fotboll på vår riktiga Gamla Ullevi från 1916 än den nya betongklossen som bara gapar tom varje match. Visst är det väl så att stämningen är bättre med tanke på att det är tak över hela arenan men charmen finns inte där längre.

Angående Valhalla så är det inget alternativ då den inte är godkänd ut säkerhetssynpunkt och dessutom så uppfyller den inte de nya arenabestämmelserna med presskonferensrum, toaletter osv. Att det dessutom inte finns några som helst faciliteter för sponsorer att ens få sig en kopp kaffe gör att arenan är helt omöjlig år 2017.

Det var ett problem redan vid bygget att vi var tre klubbar med vitt skilda behov.
Vi hade önskat en arena för säg 25000 som gjort att vi hade inte hade behövt diskutera flyttar till Ullevi vid matcher som premiären/guldmatcher/stormatcher. Där sinkade era och gais behov oss.

Ni skulle behövt en arena likt Bravida för 6000, vid derbyn etc får ni väl isf spela på Ullevi alternativt på "vår" arena. Där gjorde våra behov att ni fick alltför stor kostym.

Gamla gamla saknar jag i mångt och mycket, visst att man svor över pelarna ibland och önskade tak över betongläktaren bakom mål men för min del som supporter höll den helt klart klassen. Jag går ju inte på boll för att handla stup i ett eller springa på dass (båda dessa saker var usla där).

Valhalla borde få en upprustning så den kan husera superettan. Jag menar att vi kan snart stå med även Assyriska BK och/eller Kiken i superettan och Ruddalen fick ju senast en mängd dispenser för att husera Kikens superettantid där och lär inte få det igen. Alternativet vore då givetvis att rusta upp Ruddalen rejält men då föredrar jag en arena mitt i stan med hybridmatta som kan husera superettan och cupmatcher på vintern samt då Kopparbergs matcher i damallsvenskan.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Flytta över till fel sida av älven?
Bravida hade nog varit ganska bra för både GAIS och ÖIS(storleksmässigt), just nu iaf, har vi riktigt flyt kanske Gotevent och Higab får för sig att även lägga hybridgräs där när det är dags att byta ut mattan. Valhalla IP borde exploateras stenhårt, galet slöseri med mark, även om jag förstått att den behövs som uppställningsplats för eventen på Ullevi(ännu ett argument för att riva den skiten).

Nu är det ju inte Valhalla IP som används som uppställningsplats utan gamla fina Valhalla Grus. Visst att det ligger precis intill men likväl en viktig poäng. Dessutom är det uppställningsplats för evenemang även i Scandinavium/Svenska Mässan.
Citera
2017-04-05, 09:28
Bannlyst
Hur fan orkar folk sitta och granska tifon? Jag såg matchen på cmore och det såg mäktigt ut när tifot kom upp. Sitta i efterhand och granska detaljer osv, vem fan bryr sig tifot var fett.

Jag är Blåvittsupporter inte DIF.
Citera
2017-04-05, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu är det ju inte Valhalla IP som används som uppställningsplats utan gamla fina Valhalla Grus. Visst att det ligger precis intill men likväl en viktig poäng. Dessutom är det uppställningsplats för evenemang även i Scandinavium/Svenska Mässan.

Jo, men jag brukar kalla hela skiten för Valhalla IP, och jag tycker ju att det borde lösas på ett effektivare sätt.

Är det rimligt att använda central mark på detta sättet?

http://franfettilltriathlet.se/wp-content/uploads/2013/07/20130731-004717.jpg

Man hade istället kunna skapa ett trevligt stråk, inramat av Mölndalsån i öster, ingen hänger typ vid ån idag, för det finns ingen anledning att göra det, men området längs med ån vid Valhalla IP har samma potential som t ex Nyhavn i Köpenhamn.

Nyhavn
http://places-to-visit-in-copenhagen.com/wp-content/uploads/2016/04/nyhavn-copenhagen-1184x789.jpg
Citera
2017-04-05, 09:50
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Affil
Hur fan orkar folk sitta och granska tifon? Jag såg matchen på cmore och det såg mäktigt ut när tifot kom upp. Sitta i efterhand och granska detaljer osv, vem fan bryr sig tifot var fett.

för att detta är en supportertråd och för att vissa tycker det är intressant.
Citera
2017-04-05, 11:01
Medlem
feed-mes avatar
Citat:

Det är väl tvärtom ganska bra att kunna kritisera eller beröma andras arrangemang? Jag tycker att diskussionen om vårt TIFO faktiskt hållit en bra nivå, och då är den ju konstruktiv även för oss.
Citera
2017-04-05, 12:25
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Detaljerna granskas ju för att det främst är en sådan som kan kritiseras, utvecklar man inte detaljerna står man still och står man still går man bakåt.
Att då reservationslöst hylla något som hade klara brister är ju bara galet.

Jag har redan sagt att jag t.ex. tyckte vårt eget tifo mot MFF var lamt för att vara en match av den digniteten. Det hade kunnat göras bättre med dom gamla goda OH-flaggorna t.ex. men det går ju emot tänket att inget skall vara det andra likt. Alt att man kört bengaler runt hela kurvan och på långsidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jo, men jag brukar kalla hela skiten för Valhalla IP, och jag tycker ju att det borde lösas på ett effektivare sätt.

Är det rimligt att använda central mark på detta sättet?

http://franfettilltriathlet.se/wp-content/uploads/2013/07/20130731-004717.jpg

Man hade istället kunna skapa ett trevligt stråk, inramat av Mölndalsån i öster, ingen hänger typ vid ån idag, för det finns ingen anledning att göra det, men området längs med ån vid Valhalla IP har samma potential som t ex Nyhavn i Köpenhamn.

Nyhavn
http://places-to-visit-in-copenhagen.com/wp-content/uploads/2016/04/nyhavn-copenhagen-1184x789.jpg

Det finns att göra med hela Gårda och Valhallasidan från Mässan och bortåt, men det är inte riktigt en supportertråds-debatt.

Valhalla Grus är kult, Valhalla plast föga. Vem minns inte diverse snöbollskrig i jan/feb på vallen där när vi hade träningsmatch/triangelmöten med Gais
Citera
2017-04-05, 12:26
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Några bilder från premiären:
Länk
Länk

De allra bästa publikbilderna är oftast svartvita där folk står som packade sillar på någon brittisk läktare, men det där är också maffigt.

Härlig bild från Göteborg: https://twitter.com/KirtaP_89/status/848635616862638081?s=09
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in