2017-02-14, 13:05
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
dif har väl inte varit i form?

Bra resultat för sthlm klubbarna och det blir Allsvenskt rekord

Jag är inte superinsatt i draget kring DIF som Hammarbyare. Men kollar man på publiksnitt från 2016 så kommer AIK och DIF 3:a respektive 4:a i publikligan. Klart godkänt? Allt över 10k anser jag är bra
Citera
2017-02-14, 17:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnbauerGrisen
Jag är inte superinsatt i draget kring DIF som Hammarbyare. Men kollar man på publiksnitt från 2016 så kommer AIK och DIF 3:a respektive 4:a i publikligan. Klart godkänt? Allt över 10k anser jag är bra

Fast jag utgår från kapaciteten och fyllnaden av den. Har man Sveriges näst största arena med 2 hemmaderbyn är det inte direkt imponerande att vara bakom MFF med grymt lägre kapacitet och 1 derby.

Tror inte dif själva ser under 15k som någon bragd. Med bra hype och resultat bör 16-18k vara möjligt.
Citera
2017-02-14, 17:38
Medlem
tuffkatts avatar
Kul med så många förnyade säsongskort. Publiksiffrorna har ingen central betydelse för min del, men om om resultaten går vår väg i år och vi kan vara med och fightas på den övre halvan så tror jag på ett publiksnitt omkring 25 000-26 000 vilket onekligen hade varit grymt. De intäkterna är ingenting man tackar nej till, så att säga.
Citera
2017-02-14, 18:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Nope, jag menar att gnagare medvetet överdramatiserar och försöker få det till att vi skall se dem som Jeppe Jansson-figurer. Ungefär exakt som the dude håller på i den här tråden.
Läs hans inlägg så fattar du vad det är för CP-muppiga GF-mongoprylar jag menar.

Självklart rör deras förflutna någon DIF i ryggen, vore konstigt annars.
Vi är många och har faktiskt lov att få ha egna åsikter, åsikter som heller inte är definierade av någon Itchy-figur. Det är något jag gillar.
Medvetet överdramatiserar? Tycker ni sköter den biten alldeles utmärkt på egen hand.
Citera
2017-02-14, 20:36
Medlem
Citat:
Men nu krystar du ju lite väl hårt, vårt mittfält kommer sannolikt utgöras av några av följande sju: Källström, Radetinac, Walker, Mrabti, Mange, Karlström, Sabovic.
Helvete vilket grymt mittfält, för övrigt!
.
Ska ni lira 2-7-1?
Citera
2017-02-14, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Det verkar ju vara min uppgift när er sportchef försöker värva ihop ett helt AIK mittfält utan att ni verkar bry er. Det här är supportertråden och då är det precis det man ska göra.

Mrabti, Radetinac, Källström, Berntsen och Augustinsson.
Verkligen, killen med koll!

Men du hade inga problem med att Krille eller Nebo var kaptener i Gnaget?
Känns som att du av någon knasig anledning varje gång glömmer att svara på den enkla lilla frågan.
Citera
2017-02-14, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Medvetet överdramatiserar? Tycker ni sköter den biten alldeles utmärkt på egen hand.

Nope, vi skiter faktiskt rätt benhårt i det, så då är det ju ett superhärligt besked för din del att du inte längre behöver ta ansvar för att agera terapeut åt oss. Bara att jogga vidare, härligt va?
Citera
2017-02-14, 22:39
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Nope, vi skiter faktiskt rätt benhårt i det, så då är det ju ett superhärligt besked för din del att du inte längre behöver ta ansvar för att agera terapeut åt oss. Bara att jogga vidare, härligt va?
De tror man så mycket man vill på

Aja vi har två olika uppfattningar och kan lika gärna lägga ned, att ni benhårt skiter i gnagarna ni har i truppen får stå för dig.
Citera
2017-02-15, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
De tror man så mycket man vill på

Aja vi har två olika uppfattningar och kan lika gärna lägga ned, att ni benhårt skiter i gnagarna ni har i truppen får stå för dig.

Precis som ni "skiter i" att Krille och Nebo varit kaptener i Gnaget
Citera
2017-02-15, 07:53
Medlem
Citat:
Mrabti, Radetinac, Källström, Berntsen och Augustinsson.
Verkligen, killen med koll!

Men du hade inga problem med att Krille eller Nebo var kaptener i Gnaget?
Känns som att du av någon knasig anledning varje gång glömmer att svara på den enkla lilla frågan.

Vi hade en sportchef tidigare (Hatten) som hade problem med att förstå detta precis som ni har nu. Jag vet att ni har fler mittfältare men ni hade fortfarande kunnat haft Sabovic-Walker-Nouri-Eriksson i en startelva om er sportchef hade fått bestämma. Det är fel om ni bara fortsätter acceptera detta värvande oavsett om det är OK med dig eller inte.
Citera
2017-02-15, 13:32
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Min ståndpunkt är tydlig. Du kan inte jämföra krille och nebo med att en AIK-produkt som Mange E accepteras ha Djurgårdens bindel. Kevin och Sabovic skiter jag i, dra gärna likhetstecken mellan dem och dina exempel.
Citera
2017-02-15, 19:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Jäklar vad du återkommer till dom två. Jag kan lika gärna nämna er ikon i form av Andreas Johansson så är den diskussionen utjämnad. Sen är jag ganska säker på att varken Nebo eller Nordin stått för uttalanden i form av "nej nej, jag kommer inte ta på mig en AIK-tröja, jag är gammal Djurgårdare det vet du va?" Eller att "det handlar om respekt, jag har Djurgården att tacka för mycket så därför firade inte jag mitt mål mot dom."

Nikolic stod inte för nåt "jävla fittråttor, ni är fan inte överallt!" och självfallet har inte Nebo stoltserat på Stadion med en Djurgårdströja inför match.

Alltihop är väldigt underhållande att bevittna som utomstående
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in