2017-01-16, 11:32
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Grattis, ni lyckades rösta på er själva flest gånger på Facebook! Vi kan alltså komma fram till att aik är störst på Facebook! Ytterligare en stark titel att prata om när riktiga titlar uteblir!

I en supportertråd är det hyfsat troligt att man pratar om just sådant som har med supportrar att göra, vilket är ett område där mffarna är deltagarsupportar.
Citera
2017-01-16, 11:38
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Lugnt, inget behov! Tror dock dif o aik behöver alla extra utmärkelser de kan få så att deras sportsliga short comings inte blir så jobbiga.
Inget behov? Är du nöjd med att vara en simpel deltagare i supportersverige?
Citera
2017-01-16, 11:38
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Dock kan jag utan problem tycka att st eriks tifot knappast är tvåa i världen och helt ärligt inte speciellt överhuvudtaget.
Det var inte St. Erik, utan det var Birger Jarl...

Trodde vi gick igenom detta 2016?
Citera
2017-01-16, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Det var inte St. Erik, utan det var Birger Jarl...

Trodde vi gick igenom detta 2016?

Jag tackar för historielektionen
Citera
2017-01-16, 11:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Inget behov? Är du nöjd med att vara en simpel deltagare i supportersverige?

Fast vi kom ju före både aik och dif 2014:
http://nyheter24.se/sport/fotboll/780888-5-basta-svenska-klackarna-under-2014

Vi kom även före aik och dif 2016 enligt AB:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article23781053.ab

Så med dessa akademiskt konkreta listor så visar det tydligt att dif är inte med på kartan och aik i vanlig ordning halkar bakom MFF.

Citera
2017-01-16, 12:27
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Fast vi kom ju före både aik och dif 2014:
http://nyheter24.se/sport/fotboll/780888-5-basta-svenska-klackarna-under-2014

Vi kom även före aik och dif 2016 enligt AB:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/article23781053.ab

Så med dessa akademiskt konkreta listor så visar det tydligt att dif är inte med på kartan och aik i vanlig ordning halkar bakom MFF.

Du sågar ultras tifo top 25-lista över tifon, gjord av supportrar, men langar upp en pluslåst Aftonbladet-artikel och en klickbait-sida där journalister jämfört supporterskaror. Det är fan inte helt friskt.
Citera
2017-01-16, 13:18
Avslutad
Citat:
Du sågar ultras tifo top 25-lista över tifon, gjord av supportrar, men langar upp en pluslåst Aftonbladet-artikel och en klickbait-sida där journalister jämfört supporterskaror. Det är fan inte helt friskt.

Ja du, trodde "wink" skulle vara ett bra tecken för ironi men det gick inte hem.

Var mer för att lyfta upp absurdum i en facebook tävling.

Men vi kan väl applicera följande granskningmetod så du känner dig nöjd:

1. Är "tävlingen" till aiks fördel, räkna den då som viktigt
2. Är "tävlingen" till aiks nackdel, förneka pch fördöm till max
Citera
2017-01-16, 13:38
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ja du, trodde "wink" skulle vara ett bra tecken för ironi men det gick inte hem.

Dessvärre är de här "tävlingarna" de enda vi kan gå på, även om de är långt ifrån tillförlitliga. För ärligt talat tycker jag inte heller att gnagets tifo som blev etta var speciellt vackert, men samtidigt är det min subjektiva åsikt. Men å andra sidan är alla tävlingar mellan supportrar väldigt diffusa, subjektiva och sällan opartiska. Skulle vi fråga varandra här i Supportertråden skulle nog majoriteten mena att just deras supportrar var de bästa...

Men jag känner igen det där du pratar om. När en tävling är till gnagets fördel brukar den alltid vara tillförlitlig, medan de som talar för deras nackdel aldrig kan vara tillförlitlig...
Citera
2017-01-16, 13:47
Medlem
ErPupones avatar
Citat:

Jag har alltid haft svårt att förstå såväl fjortisar som danskar.

Läser du mitt inlägg igen ser du att det inte var facebooktävlingen jag syftade på utan de 25 valda tifona från supportrarna som har hand om sidan. Jag värderar dem högre än Robert Laul, Patrik bränning och N24.
Citera
2017-01-16, 13:49
Avslutad
Citat:
Jag har alltid haft svårt att förstå såväl fjortisar som danskar.

Läser du mitt inlägg igen ser du att det inte var facebooktävlingen jag syftade på utan de 25 valda tifona från supportrarna som har hand om sidan. Jag värderar dem högre än Robert Laul, Patrik bränning och N24.

Klart du gör, det ena gynnar ju aik!
Citera
2017-01-16, 13:52
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Och läser du mitt inlägg ser du att jag värderar supportrars åsikt före journalister. supportrar går efter parametrar jag värderar högre på en läktare än journalister som har mer ett mellanmjölksperspektiv.
Citera
2017-01-16, 14:20
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Men du kan väl inte påstå att journalister skulle ha bättre koll på supporterkultur än supportrarna själva?

Jag tycker som sagt att tävlingen inte är speciellt tillförlitlig i sig, men den är långt mer tillförlitlig än Aftonbladet och N24!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in