2017-04-02, 17:01
Medlem
Butthurt södermalmare (säkert älvsjö eller nåt annat söderut) kan inte acceptera att man ser sig själv som stockholmare om man är från solna ni måste driva
Citera
2017-04-02, 17:04
Medlem
snurresnigels avatar
Fick känslan av att stämningen inte var på topp i AIK-Häcken som det rätt ofta kan bli när en match är "hypad"? Hoppas våra som inte är "kärnan" kan bidra imorgon!
Citera
2017-04-02, 17:13
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I över 75 år har ni huserat i en annan stad/kommun men ändå anser ni er tillhöra Stockholm. Bara skaka på huvudet åt sådana identifieringsproblem. AIK; Stockholm Stad – svar nej, Stockholms län - svar ja.
Jag förstår inte varför det är så konstigt att tala om Stockholm som tätort? Det görs ju i väldigt många andra sammanhang, exempelvis när man talar om "miljonstaden Stockholm" Det är ju det som är den närmsta definitionen av "stad" vi har idag.

100% av Solna ligger i staden Stockholm till skillnad från Stockholms Stad (alltså Stockholms kommun) där inte ens hela staden Stockholm ingår.
Citera
2017-04-02, 17:20
Medlem
Är på plats, Norrköping är en jävla kyrkogård hittils.

Hammarby kör på bra, PU är ett skämt. Hade sopat er vid 5 tillfällen bara idag, snuten är er vän.
Senast redigerad av asiii 2017-04-02 kl. 17:25.
Citera
2017-04-02, 17:27
Bannlyst
Norrköpings tifo?

Varför olika nyanser av det blåa?
Citera
2017-04-02, 17:33
Medlem
Bajen kör Latin, fett äkta.
Citera
2017-04-02, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresnigel
Fick känslan av att stämningen inte var på topp i AIK-Häcken som det rätt ofta kan bli när en match är "hypad"? Hoppas våra som inte är "kärnan" kan bidra imorgon!
C more har en tendens att micka ner oss ganska ordentligt på Friends nuförtiden. Annars hjälpte väl inte spelet till så jättebra (svårt att veta vad som är hönan och ägget såklart men med tanke på att trycket var bra i början för att sedan stagnera i takt med att kvaliteten på matchen gjorde detsamma kan man ändå skylla på det osexiga spelet).

Det jag tar med mig är ett utomordentligt snyggt tifo samt klockren budis av UN.
Citera
2017-04-02, 17:45
Medlem
HBKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosbiusDesigns
Ar det Hammarby som spelar pa Friends?

Typ
Citera
2017-04-02, 17:48
Medlem
zecraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Vad hade jag fel om i mitt försök att få uppmärksamhet? Är aik ett solnalag eller inte?

Det ursprungliga inlägget i diskussionen av 0174Affe påstod att AIK inte var från Stockholm överhuvudtaget, och du hakade på diskussionen med föreslå att AIK:s namn var antingen Stockholm AIK eller Solna AIK, ni hade således fel båda två.

Jag har viss förståelse för att antagonister skriver inlägg av den här karaktären så fort AIK har en stor match i ett försök att distrahera, men det blir ändå rätt pinsamt när somliga fortsätter att argumentera som om de haft helt rätt från första början.
Citera
2017-04-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zecrap
Det ursprungliga inlägget i diskussionen av 0174Affe påstod att AIK inte var från Stockholm överhuvudtaget, och du hakade på diskussionen med föreslå att AIK:s namn var antingen Stockholm AIK eller Solna AIK, ni hade således fel båda två.

Jag har viss förståelse för att antagonister skriver inlägg av den här karaktären så fort AIK har en stor match i ett försök att distrahera, men det blir ändå rätt pinsamt när somliga fortsätter att argumentera som om de haft helt rätt från första början.
I sak, ja. Men svara nu ärligt, är AIK en stockholmsklubb eller en solnaklubb?
Citera
2017-04-02, 18:09
Medlem
zecraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
I sak, ja. Men svara nu ärligt, är AIK en stockholmsklubb eller en solnaklubb?

Då AIK grundades i Stockholms kommun, och i dagsläget har sin verksamhet i såväl Stockholms som Solna kommun, samt att båda dessa ingår i vad som oftast anses vara staden Stockholm, så svarar jag Stockholmsklubb. Att begränsa AIK till enbart Solna blir ju direkt felaktigt.
Citera
2017-04-02, 18:11
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
I över 75 år har ni huserat i en annan stad/kommun men ändå anser ni er tillhöra Stockholm. Bara skaka på huvudet åt sådana identifieringsproblem. AIK; Stockholm Stad – svar nej, Stockholms län - svar ja.

Finns massor med människor, vilka betraktar sig som stockholmare, som håller på klubbar som IFK Norrköping, Malmö FF, IFK Göteborg, Örebro SK, o s v, men som aldrig någonsin skulle påstå att dessa klubbar är från Stockholm bara för att de själva är detta.

Självklart är detta ett kul diskussionsämne, och det inte bara för era antagonister. Vill ni den ska dö är det bara att erkänna vilken hemkommun ni tillhör. Den heter Solna Stad.
Du är medveten om att du pratar om en förening nu va? Med flertalet sektioner förutom fotbollen, men som är en del av supporterskapet AIK? En förening där hockeyn, bowlingen och boxningen för närvarande huserar i Stockholm?

Ditt exempel är på Ville-nivå, jag skakar på huvudet över ditt inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in