2017-04-02, 11:15
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Söder är i Stockholms kommun. Vi är i Stockholm, ni är i Solna. Varför är det så farligt för er gnagare? Är ni inte stolta över att vara ett solnalag?

Och ja, vi blev förpassade till en toppmodern skitarena tack vare UEFA. Om jag fick bestämma skulle vi varit kvar på Stadion och rymdskeppet skulle rivas.
Söder är fortfarande Bajenland och de spelar ingen roll vilken kommun det ligger i.

Har absolut ingenting emot att va i Solna. Om man nu ska göra så stor skillnad på nåt som ligger i samma tätort.

Nåja, dags å dricka bärs och sjunga fram gnaget. Skål!
Citera
2017-04-02, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pihlbaoge
Sen förstår ju jag personligen inte varför det är så viktigt att bråka om vilka lag som är från Stockholm och vilka som är från Göteborg, det är ju lite som att tävla om ifall det är bäst att skita ner sig eller spy ner sig. Förslagsvis vill man ju inte göra något av det.
Förstår att ni göteborgare känner så men det är ett privilegium att vara Stockholmare.
Citera
2017-04-02, 11:36
Medlem
Citat:
Det här börjar bli en rött trött diskussion som dyker upp då och då.

Fun fact, Solna och Sundbyberg är de enda kommunerna i Sverige som helt och hållet ligger i en annan tätort. Hela Solna och Sundbyberg ligger alltså inuti det som definieras som staden Stockholm. I t ex Göteborg ligger Mölndal i Göteborg, men Mölndals kommun är till ytan rätt stor och delar hamnar utanför Göteborgs tätort.

Sen förstår ju jag personligen inte varför det är så viktigt att bråka om vilka lag som är från Stockholm och vilka som är från Göteborg, det är ju lite som att tävla om ifall det är bäst att skita ner sig eller spy ner sig. Förslagsvis vill man ju inte göra något av det.
Bråka och bråka... Jag är snarare fascinerad över hur det öht kan vara en känslig fråga?

Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Söder är fortfarande Bajenland och de spelar ingen roll vilken kommun det ligger i.

Har absolut ingenting emot att va i Solna. Om man nu ska göra så stor skillnad på nåt som ligger i samma tätort.

Nåja, dags å dricka bärs och sjunga fram gnaget. Skål!
Ja, det är bajenland. Känns skönt att bajen får äran att äga söderort med sina avdankade kulturfjollor...

Nåja, jag längtar som fan tills imorrn! Solen skiner och nerverna är på helspänn. Det är det här man lever för!
Senast redigerad av SnyggaJim 2017-04-02 kl. 11:40.
Citera
2017-04-02, 12:02
Medlem
zecraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggaJim
Bråka och bråka... Jag är snarare fascinerad över hur det öht kan vara en känslig fråga?

Fast nu var det ju snarare så att folk endast påpekade alla fel du hade i ditt försök att få lite uppmärksamhet.
Citera
2017-04-02, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zecrap
Fast nu var det ju snarare så att folk endast påpekade alla fel du hade i ditt försök att få lite uppmärksamhet.
Vad hade jag fel om i mitt försök att få uppmärksamhet? Är aik ett solnalag eller inte?
Citera
2017-04-02, 12:24
Medlem
Idittfejss avatar
Detta spelas alltså på skärmana i Olympia när en spelare gör mål?

https://video.twimg.com/tweet_video/C8Vn2ZwWAAIzT30.mp4

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAAHAHAHAAHHAHAHAHAH HAHAHAAHAHHAHAHAHAHHA
Citera
2017-04-02, 12:34
Medlem
Solen har stigit över Råsunda
Hovets is var blank och klar.
Bönderna har gapat utav fasa
Snutarna har spejat och tagit.
Vi är de svarta tröjorna i AIK
Vi vet att alla vägar bär oss rätt

Nu kör vi, ses på andra sidan
Citera
2017-04-02, 13:22
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Härlig match igår i Göteborg!

Första gången jag kollar på fotboll på Ullevi. Gillade inte bortastå så mycket pga långt mellan läktaren och planen, samt långt mellan båda klackarna (mindre hets). Sen fick man stå på stolarna om man ville se något, är endå ca 185cm lång, men det var en rolig match med bra tryck!

Dags att ladda om inför hemmapremiären!
Senast redigerad av AnonymousUser1312 2017-04-02 kl. 13:52.
Citera
2017-04-02, 13:50
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312

Första gången jag kollar på fotboll på nya Ullevi. Gillade inte bortastå så mycket pga långt mellan läktaren och planen, samt långt mellan båda klackarna (mindre hets). Sen fick man stå på stolarna om man ville se något, är endå ca 185cm lång, men det var en rolig match med bra tryck!

Det var en rolig match att se på plats, nu dags för dagens lektion.

Arenan heter Ullevi, utan prefixet Nya.
Citera
2017-04-02, 13:52
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Det var en rolig match att se på plats, nu dags för dagens lektion.

Arenan heter Ullevi, utan prefixet Nya.

Haha, tack. Ändrade min post
Citera
2017-04-02, 14:04
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Det här börjar bli en rött trött diskussion som dyker upp då och då.

Fun fact, Solna och Sundbyberg är de enda kommunerna i Sverige som helt och hållet ligger i en annan tätort. Hela Solna och Sundbyberg ligger alltså inuti det som definieras som staden Stockholm. I t ex Göteborg ligger Mölndal i Göteborg, men Mölndals kommun är till ytan rätt stor och delar hamnar utanför Göteborgs tätort.
Frågan är om det finns några andra kommuner som helt ligger i en tätort än Solna och Sundbyberg? Hela Stockholms kommun ligger inte i Stockholm och hela Göteborgs kommun ligger inte i Göteborg.

AIK är alltså mer Stockholm än Stockholm. Alltså mer Stocholm än Hammarby och Djurgården
Citera
2017-04-02, 14:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymousUser1312

Första gången jag kollar på fotboll på Ullevi. Gillade inte bortastå så mycket pga långt mellan läktaren och planen, samt långt mellan båda klackarna (mindre hets). Sen fick man stå på stolarna om man ville se något, är endå ca 185cm lång, men det var en rolig match med bra tryck!

Trevligt att du trivdes, hoppas du hittade rätt i staden med. Trevligt folk som du verkar vara är alltid välkomna.

Förövrigt kan jag meddela att det förr om åren var så att båda klackarna stod på samma sida med ett rätt oskyldigt staket mellan oss, på den tiden haglade det rätt ofta både det ena och det andra mellan sektionerna. Sedan kom EM 92 och den hetsen försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in