Citat:
Ursprungligen postat av
gato12
Tacka vet jag Djurgården som delar ut gratisbiljetter till DN-prenumeranter. Och alla friplåtar har gått åt! Då kommer det bli säkert halvfullt på Tele 2!
www.difbiljetter.se/upptackdn/
Men om ens pengar för biljetten går till att få in bättre spelare till ens klubb, och inte minst för att driva en bra ungdomsverksamhet, så är det ju värt det.
Även om det såklart finns en smärtgräns nånstans.
Tack! Ett vettigt svar där man inte var horunge, snål eller det eviga tjatet om bajens publiksiffror.
Vad gäller gratisbiljetter brukar väl alla klubbar någon gång om året ha en match där man delar ut ett större gäng biljetter. Gratis inträde för barn/unga borde vara standard då det ändå är dessa som om ett antal år ska vara dom som köper säsongskort. Om Dif delar ut mer biljetter än andra vet jag inte.
Givetvis är det bra och det är det man vill att pengarna går till. Det jag menade var att för supportern som åker på matcher är det ett rimligt pris. För spontanarn och den som ser två matcher om året är produkten Bajen -örebro 185 spänn på gränsen.
Tex. Ska jag besöka poznan under hösten, där betalalade jag 30 PLN dvs 68 kr för en sittplats. Där fyller man också upp arenan.