2017-04-14, 00:05
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Jag vet inte ens var man ska börja. Nästan plågsamt att kolla på.

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/så-kärleksladdar-fotbollssupportrarna-i-östersund-3897813
Vilket härligt gäng rektorsjävlar ändå.
Citera
2017-04-14, 00:11
Medlem
Tratts avatar
Jag är imponerad av att ÖFK hittade folk som kunde gå på matchen, själv jobbade jag till 18 och missade allt. Undrar hur SVFF tänkte när de la matchen under arbetstids.
Citera
2017-04-14, 00:22
Medlem
Division 1 Norra:

VSK-Assyriska

https://www.pixeltopic.com/image/glprqebqflnzhft/
https://www.pixeltopic.com/image/kexsaivooqhdbcf/
https://www.pixeltopic.com/image/mbnafkrpdpeahfh/

5600 pers. Sen var det inget mer.
Citera
2017-04-14, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratt
Jag är imponerad av att ÖFK hittade folk som kunde gå på matchen, själv jobbade jag till 18 och missade allt. Undrar hur SVFF tänkte när de la matchen under arbetstids.
Finns ju också folk som jobbar helg/kväll/natt, de flesta jobbade bara halvdag igår.
Citera
2017-04-14, 09:07
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Jag vet inte ens var man ska börja. Nästan plågsamt att kolla på.

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp/så-kärleksladdar-fotbollssupportrarna-i-östersund-3897813

Det där är la en familjeklack på Gothia Cup på typ Kviberg 22 än folk i en allsvensk klack... Herreminje...

Citat:
Ursprungligen postat av ilimor
Finns ju också folk som jobbar helg/kväll/natt, de flesta jobbade bara halvdag igår.

Nej, "de flesta" jobbar inte bara halvdag. Det var en helt vanlig dag igår och när debatten gick innan här så var vi flera som t.ex. bekräftade att man har mer att göra dagen innan långledigt än en vanlig fredag t.ex.
Helg/Kväll/Natt är en annan femma dock men då kan inte något läggas nån gång.

Pinsamt av Cmore att benämna bojkotten som om det var avståndet som spelade roll för Pekingfansen bojkott och än mer pinsamt att det överhuvudtaget var Pekingfans på läktaren. Var är solidariteten?
Citera
2017-04-14, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Rätt anmärkningsvärt ändå med 5627 besökare i Division 1. Bättre än sex Allsvenska och femton Superettanklubbar.

Assyriska hade några hundra med sig också. Hade gått att klämma in runt 400 mer på sittplats då Assyriska behövde säkerhetsavstånd mot VSK-sektionen på ståplats. Går VSK upp i allsvenskan lär det komma upp läktare på kortsidorna också och då får arenan plats för några tusen till.

VSKs publiksnitt i år är redan 432(5627/13) vilket gör VSK till sjunde lag i publiksnitt i div 1 norra förra året, ett år där de hamnade i mitten och vann publikligan med dubbelt så många som nästa lag.

VSK i div 1 norra förra året som mittenlag drog 1600 i snitt. Dalkurd och AFC som kämpade i toppen av Superettan fick tillsammans nätt och jämt samma snitt.
Citera
2017-04-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det där är la en familjeklack på Gothia Cup på typ Kviberg 22 än folk i en allsvensk klack... Herreminje...

Nej, "de flesta" jobbar inte bara halvdag. Det var en helt vanlig dag igår och när debatten gick innan här så var vi flera som t.ex. bekräftade att man har mer att göra dagen innan långledigt än en vanlig fredag t.ex.
Helg/Kväll/Natt är en annan femma dock men då kan inte något läggas nån gång.

Pinsamt av Cmore att benämna bojkotten som om det var avståndet som spelade roll för Pekingfansen bojkott och än mer pinsamt att det överhuvudtaget var Pekingfans på läktaren. Var är solidariteten?

Kanske fanns folk i Östersunds närområde som håller på Norrköping eller som pluggar i Östersund och är från Norrköping. Ska inte de få gå?
Citera
2017-04-14, 11:16
Medlem
plousandss avatar
Skön total uppgjord scen från Östersunds-reportaget! Pajasklubb.

Vad fan sjunger dom? Bascheroo?
Senast redigerad av plousands 2017-04-14 kl. 11:23.
Citera
2017-04-14, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
EY! Dra inte familjeklacken i smutsen! Min morsa var fan äkta/mental/oxtokig när jag spelade Gothia Cup och hon höll låda med camp Swedens samlade sångarsenal.
Citera
2017-04-14, 12:27
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plousands
Skön total uppgjord scen från Östersunds-reportaget! Pajasklubb.

Vad fan sjunger dom? Bascheroo?

Vi har Bachirou!
Fouad Bachirou!
Vi tror inte ni förstår!
Det är Graham Potters man!
Från Paris Saint German!
Vi har Fouad Bachirou!

Är väl tagen från Gunners, som sjunger om Özil.
Senast redigerad av Avhuggethuvud 2017-04-14 kl. 12:30.
Citera
2017-04-14, 15:28
Medlem
AnonymousUser1312s avatar
Ca 400 biljetter kvar på bortastå inför Halmstad borta på Söndag! Runt 1050 biljetter sålda
Citera
2017-04-14, 16:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Kanske fanns folk i Östersunds närområde som håller på Norrköping eller som pluggar i Östersund och är från Norrköping. Ska inte de få gå?

Vad spelar det för roll var dom bodde? Det hade ju inte med saken att göra överhuvudtaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
EY! Dra inte familjeklacken i smutsen! Min morsa var fan äkta/mental/oxtokig när jag spelade Gothia Cup och hon höll låda med camp Swedens samlade sångarsenal.

Hehe, själv minns jag när vi var ett gäng när vi var 17-18 som drog på en lillebrorsas match mot grannförortens lag och levde rövare. Tyvärr gillade inte domaren saker som "grustifo" och våra vackra ramsor om honom så vi blev tystade...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in