2017-07-03, 21:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Handen på hjärtat nu alla aikare. Är 15121 en realistisk siffra för dagens match? Redovisar verkligen AIK antalet på plats och inte antalet sålda/bokade platser?

Här är Norra vid inmarsch:
https://scontent.fgse1-1.fna.fbcdn.net/v/t34.0-12/19691189_10207801651114151_263244160_n.jpg?oh=27de e121bc3412d52ce0759013b489f6&oe=595B0B4D

Vet att ståplats-sektionen inte är talande för hela arenan men en viss indikation kan det ofta ge.
Har reagerat på det där ett flertal gånger, när man är på plats och kollar runt arenan å tycker att det är skapligt med folk på plats men när man kommer hem och ser bilder ser det väldigt tomt ut. Framförallt Östra brukar se väldigt glest ut från tv-bilder.

I alla fall: Ja jag upplevde att dryga 15k var rimligt igår, finns tillfällen då jag undrat om man inte myglat med publiksiffran men så var det inte igår.
Citera
2017-07-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Alltid jävligt tufft att förlora men vetskapen att vi återvänder hem till Stockholm och att "vinnarna" blir kvar i Göteborg dämper smärtan.

Göteborg är en otroligt ocharmig stad. Nä, tacka fan att jag föddes i en storstad.

Häckens klack var förövrigt bättre än väntat. Inte så att de hördes ofta men när de drog igång en ramsa i början av matchen och det faktiskt hördes blev jag lite chockad, framsteg för de gulsvartas del.

På tal om den stora staden Stockholm

http://www.gp.se/sport/fotboll/han-ska-se-fotboll-i-55-l%C3%A4nder-p%C3%A5-ett-%C3%A5r-1.4406933
Citat:
Han ska se fotboll i 55 länder på ett år
Han ska se fotboll i alla 55 Uefa-länder på ett år. På måndagen befinner sig Matt Walker, 40, på Bravida Arena för att se Häcken–Hammarby. – Jag hoppas på många mål, säger han.

[...]

Så varför blev det Göteborg och BK Häcken?

– Jag har bra erfarenheter av små städer och mindre klubbar, det brukar bli en mer vänskaplig atmosfär. Göteborg är inte litet men det är mindre än Stockholm. Och det var tvunget att bli den här veckan, så det berodde egentligen på vilket av de två allsvenska Göteborgslagen som spelade hemma i den här omgången, säger Matt Walker.

[...]

Citat:
Matt Walker

Ålder: 40
Bor: London, England
Jobb: Analytiker för den brittiska regeringen
Favoritlag: Fulham i Championship
Ser mest fram emot: Resan till Taraz i Kazakstan. ”Den är längst från England. Och det är ingen annan som någonsin åker till Taraz, det känns lite extra speciellt. Gemene man vet inte så mycket om kazakisk fotboll.”

Kul projekt, men inte den roligaste matchen att se, jag menar Häcken och Bajen ... taskig timing.
Citera
2017-07-04, 07:09
Medlem
Citat:
Handen på hjärtat nu alla aikare. Är 15121 en realistisk siffra för dagens match? Redovisar verkligen AIK antalet på plats och inte antalet sålda/bokade platser?

Här är Norra vid inmarsch:
https://scontent.fgse1-1.fna.fbcdn.net/v/t34.0-12/19691189_10207801651114151_263244160_n.jpg?oh=27de e121bc3412d52ce0759013b489f6&oe=595B0B4D

Vet att ståplats-sektionen inte är talande för hela arenan men en viss indikation kan det ofta ge.

AIK brukar ha färre åskådare än antalet sålda årskort, så det tror jag verkligen inte...

I övrigt var söndagens match den första på länge jag trodde det var fler än vad som redovisades. En fördel med Råsunda var verkligen att 10k kunde se ut som de fyllde ut större delen av arenan.
Citera
2017-07-04, 09:09
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
AIK brukar ha färre åskådare än antalet sålda årskort, så det tror jag verkligen inte...

I övrigt var söndagens match den första på länge jag trodde det var fler än vad som redovisades. En fördel med Råsunda var verkligen att 10k kunde se ut som de fyllde ut större delen av arenan.
Förstår. Ni verkar alla ganska eniga så det finns väll ingen anledning att tro annat då.

Hur många åskådare tar dem två undre etagen separat egentligen?
Citera
2017-07-04, 11:28
Medlem
hedones avatar
Citat:
Förstår. Ni verkar alla ganska eniga så det finns väll ingen anledning att tro annat då.

Hur många åskådare tar dem två undre etagen separat egentligen?

Bägge tar cirka 30-tusen. Vad dom tar en och en för sig vet jag inte, om det var det du menade.
Citera
2017-07-04, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hedone
Bägge tar cirka 30-tusen. Vad dom tar en och en för sig vet jag inte, om det var det du menade.

Det kan väl inte stämma?

Dom flesta klubbar redovisar väl antalet som faktiskt är på plats i vilket fall som helst, håller alltid ett öga på våran ticker, då det ger en bättre indikation på matchdags/biljettintäkterna än faktiska besökare, man kan kallt räkna med att det i princip alltid blir ett hyfsat bortfall.
Citera
2017-07-04, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Alltid jävligt tufft att förlora men vetskapen att vi återvänder hem till Stockholm och att "vinnarna" blir kvar i Göteborg dämper smärtan.

Göteborg är en otroligt ocharmig stad. Nä, tacka fan att jag föddes i en storstad.

Häckens klack var förövrigt bättre än väntat. Inte så att de hördes ofta men när de drog igång en ramsa i början av matchen och det faktiskt hördes blev jag lite chockad, framsteg för de gulsvartas del.

Såg kanske tio minuter av matchen och faktum är att jag hörde häcken-klacken sjunga "Ni har sämre klack än Häcken" mot er. Tror det var ett par minuter efter 2-0

Men ja, Häckens supporterbas växer. Kul för dem och svensk fotboll.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det kan väl inte stämma?

Dom flesta klubbar redovisar väl antalet som faktiskt är på plats i vilket fall som helst, håller alltid ett öga på våran ticker, då det ger en bättre indikation på matchdags/biljettintäkterna än faktiska besökare, man kan kallt räkna med att det i princip alltid blir ett hyfsat bortfall.

Etage 1: 20.000
Etage 2: 10.000
Etage 3: 20.000

Innan polisen skar vår klack var kapaciteten 22.500 på nedre.
Citera
2017-07-05, 12:41
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Den här fjantiga trenden med att spruta med en brandsläckare på läktaren, är det något som ger cred inom ultras-världen? Är ju rätt bra att ha en sån till handa om det skulle brinna någonstans, men det är väl viktigare med massa hjärtan på instagram kan jag tänka.

Några Peking Fanz som tar sig ner till Kosovo?
Citera
2017-07-06, 14:38
Medlem
Snorkelbens avatar
Bajen tar alltså 185 spänn för en bortabiljett i ett rätt iskallt mittenmöte!
Citera
2017-07-06, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben

Tror ingen klubb tar under 150kr på bortaläktaren, så 150kr eller 185kr är väl skitsamma. På Bajens bortaläktare kan man iallafall se matchen hyffsat bra.
Citera
2017-07-06, 17:08
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det kan väl inte stämma?

Klubbarna har kommit överens om att redovisa dom som går in genom vändkorsen, alla gör det utom Ellos som redovisar sålda biljetter.
Citera
2017-07-06, 17:10
Medlem
Davidhasselhoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkelben

Sluta klaga horunge, köp supporterkortet istället som en riktig supporter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in