Citat:
Ursprungligen postat av
MissLycka
Ser nu att konflikten handlar om ett ärende, troligtvis inte den lejde klienten men det skrev du ju inte heller. Jag är trött, ska lägga mig.
Haha, inga problem. Men det var det jag menade, så mycket skit man hört från socialen genom åren och det bara verkar rinna av dom vad fan som helst, utan att någon visar en tendens till engagemang i varandras ärenden tycker jag det är otroligt märkligt att man i den där "rycka-på-axlarna-verksamheten" brakar ihop om ett ärende till den grad att en mördare ska lejas om det inte är pengar och egen vinning som står på spel.
Jag tänker mig ett scenarie där två kollegor är överens om något skenupplägg men den ena tycker det går för långt och vill dra sig ur alternativt att en kollega, mot förmodan, reagerar på att en annan kollega beviljar understöd lite väl generöst och ofta.
Eller kanske att det är ett vårdnadsärende eller liknande där den ena har mer än yrkesrelaterade intressen.
Vi har ju genom åren sett allt från 13åriga flickor som sover i bilar med okända män, till orosanmälningar om utvecklingsstörda som utnyttjas, unga som sitter på hvb hem och knarkar i månader och hela socialkontor som ser totalt likgiltiga ut och bara rycker på axlarna. Jag kan aldrig tänka mig att deras normala vardagliga vanliga ärenden kan få dom här människorna att ens reagera om dom tycker en kollega har fel.
Det verkar nästan ingå i rekryteringsprocessen att se till att folk som anställs till den där verksamheten absolut inte under några omständigheter får visa någon form av engagemang eller driv.