2017-01-06, 20:20
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Jag undrar lite varför den "lejde mördaren" avslöjar vad han sysslar med i egen hög person. Eller har jag missuppfattat artikeln på så vis att personen som beställde mordet trodde att "mördaren" sysslade med den typen av verksamhet?

Annars kan jag tycka att ett samtal hade räckt. Hedersamt av "mördaren" dock.

Han kanske inte är så särskilt kriminell, men det är väl klart man skulle blu förbannad om man ska granskas hos soc (som jag antar att de gör) och så ringer soc sekreteraren. Och frågar om sådant (även om det händelsevis är ett dåligt skämt)?
Citera
2017-01-06, 20:56
Medlem
Tror jag vet vem det är! Det är en kvinna!

(FB) Ordningsvakt filmade full och oprofessionell socialsekreterare, sprids på Facebook.

Hon har flippat ur ännu en gång
Citera
2017-01-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascHack
Jag undrar lite varför den "lejde mördaren" avslöjar vad han sysslar med i egen hög person. Eller har jag missuppfattat artikeln på så vis att personen som beställde mordet trodde att "mördaren" sysslade med den typen av verksamhet?

Annars kan jag tycka att ett samtal hade räckt. Hedersamt av "mördaren" dock.

Den lejde personen startade ju aldrig mordplanerna, utan gick ju istället och avslöjade allt. Vet inte om jag missat något, men den personen är väl inte misstänkt för något brott?
Citera
2017-01-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Den lejde personen startade ju aldrig mordplanerna, utan gick ju istället och avslöjade allt. Vet inte om jag missat något, men den personen är väl inte misstänkt för något brott?
Hoppas inte, han har ju trots allt handlat väldigt hedervärt.
Citera
2017-01-06, 23:24
Medlem
1. Här lär det nog finnas mer att gräva fram, jag har aldrig någonsin hört talas om att en socialsekreterare skulle vara i närheten av att ha ett engagemang, för en vanlig klient, som skulle kunna leda till på sin höjd mer än ett höjt ögonbryn.

Finns inte på kartan att en svensk socialsekreterare brinner så för en klient att osämja uppstår och ett mord beställs, om inte pengar och någon form av skenupplägg är inblandat.

2. Roligt att socialsekreteraren trodde sig sitta i en position och ha sådan koll att han kunde beställa ett mord och få utförarens lojalitet, så går han i stället raka vägen till polisen. Skojigt när folk på socialen själva får känna på hur det är när förtroenden bryts från folk dom trodde dom kunde lita på.
Citera
2017-01-06, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
1. Här lär det nog finnas mer att gräva fram, jag har aldrig någonsin hört talas om att en socialsekreterare skulle vara i närheten av att ha ett engagemang, för en vanlig klient, som skulle kunna leda till på sin höjd mer än ett höjt ögonbryn.

Finns inte på kartan att en svensk socialsekreterare brinner så för en klient att osämja uppstår och ett mord beställs, om inte pengar och någon form av skenupplägg är inblandat.

2. Roligt att socialsekreteraren trodde sig sitta i en position och ha sådan koll att han kunde beställa ett mord och få utförarens lojalitet, så går han i stället raka vägen till polisen. Skojigt när folk på socialen själva får känna på hur det är när förtroenden bryts från folk dom trodde dom kunde lita på.

Men det står väl inget om att konflikten handlade om den lejde klienten? Jag är visserligen sjukt trött men jag fattade det som att bråket mellan kollegorna är oberoende av klienten, alltså en konflikt som handlar om nåt helt annat, någon typ av osämja.

Ser nu att konflikten handlar om ett ärende, troligtvis inte den lejde klienten men det skrev du ju inte heller. Jag är trött, ska lägga mig.
Senast redigerad av MissLycka 2017-01-06 kl. 23:31.
Citera
2017-01-06, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka

Ser nu att konflikten handlar om ett ärende, troligtvis inte den lejde klienten men det skrev du ju inte heller. Jag är trött, ska lägga mig.

Haha, inga problem. Men det var det jag menade, så mycket skit man hört från socialen genom åren och det bara verkar rinna av dom vad fan som helst, utan att någon visar en tendens till engagemang i varandras ärenden tycker jag det är otroligt märkligt att man i den där "rycka-på-axlarna-verksamheten" brakar ihop om ett ärende till den grad att en mördare ska lejas om det inte är pengar och egen vinning som står på spel.

Jag tänker mig ett scenarie där två kollegor är överens om något skenupplägg men den ena tycker det går för långt och vill dra sig ur alternativt att en kollega, mot förmodan, reagerar på att en annan kollega beviljar understöd lite väl generöst och ofta.

Eller kanske att det är ett vårdnadsärende eller liknande där den ena har mer än yrkesrelaterade intressen.

Vi har ju genom åren sett allt från 13åriga flickor som sover i bilar med okända män, till orosanmälningar om utvecklingsstörda som utnyttjas, unga som sitter på hvb hem och knarkar i månader och hela socialkontor som ser totalt likgiltiga ut och bara rycker på axlarna. Jag kan aldrig tänka mig att deras normala vardagliga vanliga ärenden kan få dom här människorna att ens reagera om dom tycker en kollega har fel.

Det verkar nästan ingå i rekryteringsprocessen att se till att folk som anställs till den där verksamheten absolut inte under några omständigheter får visa någon form av engagemang eller driv.
Senast redigerad av rotebro-conny 2017-01-06 kl. 23:46.
Citera
2017-01-06, 23:48
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Haha, inga problem. Men det var det jag menade, så mycket skit man hört från socialen genom åren och det bara verkar rinna av dom vad fan som helst, utan att någon visar en tendens till engagemang i varandras ärenden tycker jag det är otroligt märkligt att man i den där "rycka-på-axlarna-verksamheten" brakar ihop om ett ärende till den grad att en mördare ska lejas om det inte är pengar och egen vinning som står på spel.

Jag tänker mig ett scenarie där två kollegor är överens om något skenupplägg men den ena tycker det går för långt och vill dra sig ur alternativt att en kollega, mot förmodan, reagerar på att en annan kollega beviljar understöd lite väl generöst och ofta.

Eller kanske att det är ett vårdnadsärende eller liknande där den ena har mer än yrkesrelaterade intressen.

Vi har ju genom åren sett allt från 13åriga flickor som sover i bilar med okända män, till orosanmälningar om utvecklingsstörda som utnyttjas, unga som sitter på hvb hem och knarkar i månader och hela socialkontor som ser totalt likgiltiga ut och bara rycker på axlarna. Jag kan aldrig tänka mig att deras normala vardagliga vanliga ärenden kan få dom här människorna att ens reagera om dom tycker en kollega har fel.

Det verkar nästan ingå i rekryteringsprocessen att se till att folk som anställs till den där verksamheten absolut inte under några omständigheter får visa någon form av engagemang eller driv.

Eller en bekant eller familjemedlem blev kanske inte godkänd för placeringar eller liknande?
Citera
2017-01-07, 00:07
Medlem
PeterNosters avatar
Den kriminelle klienten kan ju ha bekänt detta för att hämnas på soc.sekr. Det kan ju t.o.m. vara så att den andre sec.sekr har uppmanat klienten att göra detta. Klienten har väl knappast några bevis för dett typ ett skrivit kontrakt utan ord står mot ord och polisen lägger ner det.
Citera
2017-01-07, 00:47
Medlem
dessa social sekreterare är så konstiga och tokiga i huvudet att det skulle inte förvåna mig, spärra in alla socialsekreterare från hela Sverige tack
Citera
2017-01-07, 06:41
Medlem
JoeBidens avatar
Låter helt klart som en kvinnofejd som spårat ur.
Citera
2017-01-07, 07:20
Medlem
ganglere2s avatar
Många konstiga nyheter av den här typen som man läser om får sin förklaring när det framkommer att utlänningar är inblandade. Jag tror att så är fallet även här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in