2017-01-06, 17:51
Medlem
En anställd på ett socialkontoret ska ha beställt mord på kollega efter bråk.
Någon som vet mer? Det ska ju ha slagit runt ordentligt innan tanken på att mörda en kollega ens fladdrar förbi i tanken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p20xG/bestallde-mord-pa-kollega-efter-internbrak
Senast redigerad av Friherrinnan 2017-01-06 kl. 17:54.
Citera
2017-01-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherrinnan
En anställd på ett socialkontoret ska ha beställt mord på kollega efter bråk.
Någon som vet mer? Det ska ju ha slagit runt ordentligt innan tanken på att mörda en kollega ens fladdrar förbi i tanken.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p20xG/bestallde-mord-pa-kollega-efter-internbrak

Lite citat från artikeln:
Citat:
Mordet hade beställts av en kollega på arbetsplatsen efter att en konflikt uppstått kring ett ärende.
Efter flera bråk och krismöten ska konflikten ha urartat, varpå en anställd ringer upp en tidigare klient, som enligt uppgifter till Aftonbladet är känd av polis sedan tidigare, och ber denne att mörda kollegan.
Planerna uppdagades dock när den lejde mördaren själv gick in på socialkontoret och avslöjade allting.

Citat:
Polisen i det aktuella länet bekräftar för Aftonbladet att en händelse på socialkontoret anmäldes i måndags och rubriceras som olaga hot.
Dock vill polisen inte gå in på detaljer eller några omständigheter.
Personen som är anmäld är inte känd av polisen sedan tidigare.
Citera
2017-01-06, 18:21
Medlem
nudebrainsurgeons avatar
Citat:
Enhetschefen på socialkontoret bekräftar för Aftonbladet att en incident inträffat men vill inte kommentera vad det är som har hänt.
Det är en tolkningsfråga vad som har hänt och jag kan inte kommentera ärendet mer än så just nu, säger enhetschefen till Aftonbladet.
Står det något mellan raderna eller är jag flashbackskadad?
Citera
2017-01-06, 18:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudebrainsurgeon
Står det något mellan raderna eller är jag flashbackskadad?
Ja, du är flashbackskadad. Att något är en tolkningsfråga är ett vanligt uttryck och inte något "mellan raderna".

Den där chefen gör rätt i att inte uttala sig. Det är polisen som ska sköta såväl utredning som uttalanden.
Citera
2017-01-06, 18:33
Medlem
Väldigt nyfiken på var detta skett
Citera
2017-01-06, 19:43
Medlem
Tiness avatar
Ingen som vet nåt?
Citera
2017-01-06, 19:52
Medlem
Olaga hot? Borde det inte bli anstiftan/förberedelse till mord om han lejt någon att döda kollegan?
Citera
2017-01-06, 20:04
Medlem
BaraBiffens avatar
Jag gissar på en utlänning som har hotat kollegan med att säga i stil med, akta så jag inte skickar brushorna på dig.
Citera
2017-01-06, 20:06
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Ja, du är flashbackskadad. Att något är en tolkningsfråga är ett vanligt uttryck och inte något "mellan raderna".

Den där chefen gör rätt i att inte uttala sig. Det är polisen som ska sköta såväl utredning som uttalanden.
Då är jag med Flashbackskadad. Jag tror det är en ex-jugge, en arab, kurd eller afrikan som står bakom det här. I helvete att en etnisk svensk skulle beställa ett mord på en kollega. Vi har inte det temperamentet helt enkelt.

Det skall bli kul att se om det är ett -ic-efternamn i domen senare. Vanligt i forna "Ljugoslavien".
Citera
2017-01-06, 20:08
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Då är jag med Flashbackskadad. Jag tror det är en ex-jugge, en arab, kurd eller afrikan som står bakom det här. I helvete att en etnisk svensk skulle beställa ett mord på en kollega. Vi har inte det temperamentet helt enkelt.

Det skall bli kul att se om det är ett -ic-efternamn i domen senare. Vanligt i forna "Ljugoslavien".
Det kan mycket väl vara som du tror, men just ordet tolkningsfråga ger ingen ledtråd.
Citera
2017-01-06, 20:11
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Det kan mycket väl vara som du tror, men just ordet tolkningsfråga ger ingen ledtråd.
Nä, inte jag heller egentligen.
Citera
2017-01-06, 20:13
Medlem
ascHacks avatar
Jag undrar lite varför den "lejde mördaren" avslöjar vad han sysslar med i egen hög person. Eller har jag missuppfattat artikeln på så vis att personen som beställde mordet trodde att "mördaren" sysslade med den typen av verksamhet?

Annars kan jag tycka att ett samtal hade räckt. Hedersamt av "mördaren" dock.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in